Курс "Основи християнської етики" спрямований на впровадження на систему освіти традиційний для України християнських цінностей: істини, благочестя, добра, любові, краси, гідності, обов'язкову, совісті, честі.
ЦІННОСТІ ТА ПРИНЦИПИ НА УРОКАХ ХРИСТИЯНСЬКОЇ ЕТИКИДЛЯ УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ
Номер слайду 2
Однією з найбільш характерних ознак становлення незалежної української держави є повернення до християнства. Не стало винятком система народної освіти. При вивченні предметів гуманітарного циклу вчителі все частіше звертаються до біблійних текстів. Незмінним залишається прагнення людей пізнати істину, зрозуміти закони життя. Лише у християнстві ми знаходимо чітко визначену мету і призначення освітніх систем.
Номер слайду 3
Курс «Основи християнської етики» спрямований на впровадження в систему освіти традиційних для України християнських цінностей: істини, благочестя, добра, любові, краси, гідності, обов’язку, совісті, честі. Цей курс не пов’язаний із релігійними обрядами, матеріалом вивчення в курсі слугують кращі надбання християнської культури й філософії України та світу.
Номер слайду 4
Мета курсу «Основи християнської етики» – формування християнських моральних чеснот та цінностей у дітей, виховання свідомої, вільної та відповідальної особистості, здатної жити і творити в сучасному демократичному суспільстві, творення належних умов для глибшого самопізнання, розкриття та реалізації своїх творчих здібностей і таланту.
Номер слайду 5
Уроки християнської етики маютьи освітньо-виховний характер, підкріплений прикладами на які багата наша історія, література і культура. Як показує життєвий досвід, такий матеріал у духовному вихованні стає внутрішнім переконанням, спонукає до відповідних вчинків, дій.
Номер слайду 6
У процесі формування морального розвитку особи одним з найефективніших є активні форми й методи (ситуаційно-рольові ігри, аналіз соціальних ситуацій морально-етичного характеру, ігри-драматизації тощо), які дають можливість предметно, безпосередньо й емоційно залучатися до ситуації морального вибору та морального пошуку. Особливе місце у вихованні посідають такі форми й методи прилучення дітей до світу християнських цінностей, які передбачають поєднання за допомогою художньо-музичних образів традиційних форм роботи з художньою діяльністю самих учнів. Крім цих методів я у своїй практиці використовую й традиційні бесіди, лекції, роботу з книгою, творчі роботи. Одним із напрямків прилучення дітей до християнських цінностей може бути краєзнавча та екскурсійно-пошукова робота в процесі якої діти ознайомлюються з досвідом і традиціями адаптації християнських моральних цінностей до культури рідного краю.
Номер слайду 7
У своїй практиці на перше місце я ставлю принцип індивідуального підходу в моральному вихованні. Він відображає необхідність урахування вихователем індивідуальних особливостей вихованця пов’язаних з вірою різних конфесій. На уроках християнської етики я користуюся різними методами діяльності – це розповідь, пояснення, бесіда, зокрема виділяю вступну, репродуктивну, катехізисну бесіду.
Номер слайду 8
Першою необхідністю на уроках є Святе Письмо, тому велику перевагу надаю роботі з Біблією, тобто розвивається вміння користуватися та орієнтуватися у книгах Святого Письма. Теж важливе місце на уроці відіграють наочні методи навчання: ілюстрування, демонстрування та самостійне спостереження, що розвивають вміння аналізувати та висловлювати свої почуття і думки.
Номер слайду 9
При розробці занять за програмою з основ християнської етики для учнів 5-6 класів загальноосвітніх навчальних закладів я, перш за все, враховую вікові особливості дітей. Ефективність навчальних занять значно зростає, якщо, розкриваючи тему того чи іншого заняття, я звертаюся до життєвого досвіду своїх вихованців та часто апелюю і розширюватиме їх морально-етичний та життєвий досвід.
Номер слайду 10
У процесі викладання курсу я використовую такі методи проведення занять: розвивального переконання; пояснення; роз’яснення; бесіди; метод прикладу; обговорення прикладів морально-етичного змісту як зі Святого Письма, так і української світової історії, літератури, життєвих прикладів; розв’язання задач та ситуацій морально-духовного спрямування; написання творчих робіт; екскурсій до храмів, музеїв; використання аудіо- та відеоматеріалів; використання репродукцій, картин на біблійну тематику; етичний тренінг, застосування рольових ігор, інсценування, ігор-драматизації; навчально-розвивальні ігри (кросворди, ребуси, головоломки, загадки, акровірші).
Номер слайду 11
Провідним методом у вивченні курсу «Основи християнської етики» вважаю метод розвивального переконання, який передбачає обґрунтування певної морально-етичної категорії, відстоювання морально-духовної позиції особистості, оцінки вчинків та дій інших людей, своїх власних. Переконання – вміння довести дитині істинність християнських цінностей, необхідність формування тих чи інших духовних якостей, розвиток потреб у пізнанні і самопізнанні.
Номер слайду 12
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ«МАНДРІВКА ГІРСЬКИМИ ВЕРШИНАМИ У БІБЛІЇ»(5 клас)1. На якій горі Мойсей побачив палаючий кущ?(Глянув він, аж ось вогнем палає кущ, та не згоряє).а) Фаворб) Хоривв) Арарат. Яке завдання дав Господь на цій горі Мойсею?2. На якій горі Господь передав Мойсею Декалог, промовивши до нього: «Вийди до Мене на гору і перебувай там; Я дам тобі кам’яні таблиці з законом і заповідями, що написав я на науку їм».а) Араратб) Синайв) Голгофа. Які природні явища описані під час сходження Бога на гору?
Номер слайду 13
ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ«МАНДРІВКА ГІРСЬКИМИ ВЕРШИНАМИ У БІБЛІЇ»(5 клас)3. До якої гори прибув Ноїв Ковчег?(І сьомого місяця, сімнадцятого дня ( місяця) ковчег осів на горах...)а) Араратб) Синайв) Тавор. Прочитайте, яке явище стало знаком союзу Бога з людиною.4. Яку назву горі, описаній в уривку( Матфея 17, 1-9), ви б дали?а) Воскресіння?б) Преображення?в) Вознесіння?Яка мораль даного біблійного уривку?
Номер слайду 14
Європейський досвід багатьох країн показує, що вивчення предметів, які містять елементи релігійного, зокрема християнського світогляду, може започатковуватися винятково на базі партнерських стосунків між різними конфесіями, Державою та церквою, через діалог з батьками та учнями. За десятиліття існування на наших теренах тоталітарного радянського режиму та нищення всього святого – відродження нації та духовне освічення людей та молодого покоління є на часі! Однак тут треба чітко відмежовувати – предмет не покликаний пропагувати певну релігію та спонукати до її сповідування.
Номер слайду 15
Цей предмет не є вченням віри. Він не включає ані релігійних обрядів і не ставить за мету залучення дитини до якоїсь певної конфесії. Це виховання моральних чеснот на основі християнства. Єдиною основою програм є Біблія. Також використовуються інші християнські джерела, які не суперечать Святому Письму.
Номер слайду 16
Однозначно, що предмет «Основи християнської етики» необхідний дітям. Він насамперед роз’яснює головні засади моральних принципів, чеснот та демонструє яскраві приклади добра та інших людських гідностей на певних біблійних історіях. Цей курс актуальний, оскільки реформування українського суспільства на демократичних засадах не може здійснюватися без звернення кожної людини до християнських цінностей, і кожна моральна людина спроможна зробити істотний внесок у справу відродження нашої “розтерзаної” України.
Номер слайду 17
Заходь, Боже праведний, в затишок мій –Зігрій сиву душу і руки зігрій. Ми довго мовчали, аж тьмарився зір,Повір нам, Всевишній, востаннє повір. Ми зійдем у часі, у жилах трави,Збудуєм по землях прекрасні церкви,Молитись Тобі навчимо діточок,Очистим замулені душі річок.І святість соборну в собі зведемо,І землю в наругу уже не дамо.