Complex Testing: Reading Comprehension( "Youth Cultures") and Grammar (System of Tenses)

Про матеріал

Дана розробка може бути використана як комплексна тематична контрольна робота: читання та граматика "Youth Cultures"/"System of Tenses".

Рекомендація щодо оцінювання: кожен рівень оцінювати окремо і за контрольну виставляти середню оцінку. Читання (оцінка) і граматика (оцінка). Контрольна робота-середня з двох оцінок за читання і граматику.

Перегляд файлу

Topic 1

I Reading Comprehension Test

A: Read the text “Youth Cultures” and define True/False (3 points):

1 The term “culture” is about a language, dress, beliefs, manners and tastes of all the people.

2 The concept of youth culture appeared in Britain and spread to America.

3 Mods dressed in Italian-style and leather clothes.

4 All the young people protested wearing unusual clothes and hair dress in other ways.

5 Hippies supported the Vietnam war in the 1960s and 1970s.

6 Punks were peace loving, but full of hate.

B: Read the statements and match with the correct group of youth culture (4 points):

A

B

C

D

Mods

Hippies

Punks

Rappers

1 They preferred an Italian style of clothing

2 They liked to wear huge gold necklaces and drive expensive cars

3 They often had brightly coloured hair

4 They showed their feelings in their rock songs

5 Their clothes was made of leather

6 Their clothes could shock people

7 They said, “Make love, not war”

8 They have their own language (rather a slang)

C: Translate into English (5 points):

1 Молодежная культура была результатом  улучшения в экономиках  запада.

2 В то время была большая безработица (особенно среди молодежи).

3 Молодежные культуры помогают молодым людям становиться независимыми от своих семей.

4 Молодежные культуры позволяют молодым людям выразить себя, выбирая тот стиль, который подходит им.

5 Они могут изменить общество и помочь молодежи в их поиске путей самовыражения.

II Grammar Test

A: Open the brackets putting the verbs into the correct tense(4points):

1 I (to read) many interesting books every evening.

2 I (to read) many interesting books at the moment.

3 I (to read) many interesting books today.

4 I (to read) many interesting books yesterday.

5 I (to read) many interesting books from May to June last year.

6 I (to read) many interesting books by 5 o’clock yesterday.

7 I (to read) many interesting books tomorrow.

8 I (to read) many interesting books at this time the day after tomorrow.

B: Choose the correct variant (3 points):

1 My mother (cook/cooks) well

2 My friends (is/are) watching TV now

3 His father (have/has) returned home today

4 The students (write/wrote) a test yesterday

5 Our relatives (was/were) walking in the park

6 Her best friend (has/had) finished her project by yesterday

C: Translate into English (5 points):

1 Я пишу каждый день

2 Я пишу сейчас

3 Я уже написал это письмо

4 Я написал 2 письма вчера

5 Я писал  это письмо в 2 часа вчера

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Zechu Maxim
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 жовтня 2018
Переглядів
3097
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку