До розіграшу
залишилось:
11 днів
Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Cвято "Козачата ми малі" (для учнів початкової школи)

Про матеріал

Матеріал допоможе привчати дітей до здорового образу життя. Формувати навички доброзичливого спілкування з людьми. Виховувати потребу займатися фізкультурою і спортом заради зміцнення здоров'я.

Перегляд файлу

Мета: Вивчити дітей здорового образу життя. Формувати навички доброзичливого спілкування з людьми. Виховувати потребу займатися фізкультурою і спортом заради зміцнення здоровя.

Свято проходить у спортивнуму залі. На центральній стіні плакат ”Здоров’я сімї – здоровя держави”. По обидва боки від плаката – українські народні загадки, приказки, прислівя про людину та її здоровя: ”Не золото, а найдорожче” (здоровя), ”Хто родився, а не вмирає?” (рід людський); ”Чого хочеш – не купиш, а що хочеш продати – не продаси” (здоров’я, хвороби); ”Здоровий не знає, який він багатий”; ”Найбільше щастя у житті – здоров’я” і т.п. Під стінами розміщені лавки для учасників, вболівальників і гостей.

Звучить весела мелодія. На середину залу, хором декламуючи речівку, входять діти з обручами і скакалками.

               Прокидаємося вранці,

           Жваво робимо зарядку,

          Любим спорт і фізкультуру,

          Прагнем завжди до порядку.

   Стають у широке коло, в центрі якого вчитель фізкультури.

1 учень:  Всюди друзів ми знаходим,

 З ними як одна сімя,

 Але нам без друга-спорту

 Не прожити ані дня.

 

2 учень:  Щоб струнким ти зріс і сильним,

Навчись обруча крутити,

Легко, спритно і красиво

Вправи з ним щодня робити.

 

3 учень:          Ось – червоний, жовтий, білий,

      Хочеш – синього бери.

         Руки вправо, руки вліво –

                Разом з нами повтори.

 

4 учень:  Плиг та скік! Так щодня

 ти скачи, мов зайченя,

 Вибігай, дружок, мерщій,

 Покажи стрибок нам свій!

 

5 учень: Скаче жабенятко,

 Ква-ква-ква!

 Плаває качатко,

 Кря-кря-кря!

 Плига цапенятко,

 Ме-ме-ме!

 А за ним ягнятко,

 Бе-бе-бе!

 

Всі разом: Весело змагаються,

 Спортом всі займаються!

До залу входить лікар Айболить в оточенні звірят (діти в костюмах зайчика,лисички, ведмедика і т.п.). У руках у нього великий бутафорний термометр і аптечка.

Лікар Айболить: Здрастуйте, діти!

Діти: Здрастуйте!

Л.А.: Здоровя в порядку?

Діти: Спасибі зарядці!

Л.А.: Сьогодні вранці мені зателефонували звірята, щоб я поспішив їх від застуди лікувати. Але, проходячи біля вашої школи, почув, що першокласники проводять свято здоров’я. Зрадів я цій події і прийшов спершу до вас, щоб всіх оглянути і переконатись, що ви здорові і до змагань готові.

Діти: Всі здорові і до змагань готові!

Л.А.: Зараз перевірю. А скажіть-но мені, будь ласка, чи дізналися ви на уроках валеології, що є показниками фізичного здоров’я людини?

Діти: Дізналися!

Л.А.: Тож хочу послухати і переконатися, що ви добре все запамятали.

Учень: Показниками фізичного здоровя людини є : стан органів і систем людського організму, температура тіла, частота пульсу, тиск крові.

Л.А.: Вірно, молодці! А чи знаєте, діти, чим визначається духовне здоровя людини?

Учень: Знаємо! Це добре спілкування з людьми, які нас оточують!

Л.А.: Молодці! Прошу всіх рівненько стати,

Все, що накажу – робити:

  • Всі дихайте...
  • Не дихайте...
  • Все в порядку, спочивайте...
  • Дружно руки підіймайте...
  • Все прекрасно, - опускайте...
  • Нахиліться..., розігніться...
  • Станьте прямо..., усміхніться...

        А тепер зроблю ще одну процедуру.

        Всім поміряю температуру.

        Лікар Айболить своїм  термометром міряє дітям температуру.

        Л.А.: Чудово! Оглядом я задоволений.

                   Бо ніхто з дітей не хворий,

                   Всі веселі і здорові,

                   До змагань усі готові!

Лікар Айболить прощається з дітьми і поспішає лікувати хворих звірят.

Учитель фізкультури:    Вправи фізичні почати пора.

                                                      Нумо усі дзвінко скажем:

                                                      „Фізкульт!”

Діти:           „Ура!”

За командою вчителя фізкультури діти виконують вправи з обручами і скакалками.

Учитель – класовод: З давніх – давен український народ найголовнішою цінністю у житті вважав здоров’я. Навіть вітаючись і прощаючись, люди бажали один одному здоров’я: „Здоровенькі були!”, „Дай, боже здоров’я!”, „Доброго вам здоров’я!”, „Здрастуйте!”, „Бувайте здорові!”, „Йдіть здорові!” і т.п.

Ще з часів Київської Русі чільне місце у формуванні здорової нації відводилось фізкультурі і спорту. Вершиною національного фізичного виховання, самовдосконалення духу і тіла була епоха Запорізької Січі. Тут сила і витривалість, тіло загартування у повсякденному житті і військових справах відбувалися в постійних іграх, забавах, танцях, змаганнях, вправах.

До залу заходять два чоловіка ( дідусі або тата ) в костюмах запорозьких козаків.

Перший козак:

                         Здоровенькі були, любі друзі!

                         Здоровенькі були!

                                  Правда чудова ця фраза?

                                  Вона нас зближує з вами одразу,

                                  Сьогодні, гадаємо, якраз буде вчасно,

                                  Щоб був у нас дійсно чудовий настрій.

                                  Упоравшись з ділом, хіба нам не варто

                                  Зустрітися з грою, змаганнями, жартом?

Другий козак:

Ось і настав чудовий день,

Повен сонця і пісень,

Повен пахощів для друзів,

Набраних в квітучим лузі.

А для сміху і добра

Вигляда весела гра.

Показати хочем нині,

Як колись на Україні

Гарцювали козаки.

Перший козак: То ж запрошуємо всіх бажаючих членів класної родини до участі в козацькій естафеті. Тут ми поміряємось силою, позмагаємось у швидкості, спритності, витривалості.

 Другий козак: Увага! Дві команди з однаковою кількістю гравців, вліво і вправо  від мене шикуйся! Команди, уважно послухайте умови козацької естафети.

Пояснює, що естафета буде проводитися в чотири етапи і командам будуть запропоновані ігри для розвитку сили, швидкості, спритності, витривалості.

I етап. Гра “Вивести з рівноваги” (для розвитку сили у дітей).

Однакова кількість гравців (2-3) з обох команд стоїть один за одним обличчям до центру. Той, хто стоїть позаду, захоплює партнера на рівні пояса, зачепивши руки в гачок. А той, хто стоїть першим, обома руками охоплює руку ведучого-козака, що стоїть у центрі між командами. За сигналом кожна команда намагається вивести ведучого-козака з рівноваги. Перемагає та команда, яка виведе козака з рівноваги у свою сторону. Гру повторити 2-3 рази.

Ігри “Перетягування канату”. “Піднімання гир” (для розвитку сили).

II етап. Гра “Жабка-скрекотуха” (для розвитку швидкості у дітей і дорослих).

На підлозі креслять крейдою велике коло. Усі гравці в колі набувають положення присіду, упираючись в підлогу. Так само, але за лінією намальованого кола, розташовуються двоє ведучих. За сигналом ведучі поштовхом рук і ніг (“жабкою”) встрибують у коло і намагаються поквачити будь-кого з гравців, які тікають від них. Поквачений гравець стає новою “жабкою” і ловить інших гравців. Перемагає той, кого поквачили останнім.

Правила: під час гри нікому не дозволяють сидіти, віднявши ноги від підлоги; пересуватися вперед і назад можна тільки поштовхом двох ніг.

III етап. “Естафета стрибками” (для розвитку спритності).

3-4 сімейні команди з однаковим числом гравців шикуються у колони по одному за лінією старту. Інтервал між ними – 2-3 м. На відстані 10 м перед кожною з них кладуть по набивному мячу. Направляючі затискають між ногами (вище колін) набивний мяч. Потім за сигналом стрибають на двох ногах до покладеного набивного мяча й повертаються назад, передають затиснутий між ногами мяч руками наступному гравцеві і стають у кінець колони. Те саме робить другий і т.д. Виграє та сімейна команда, яка швидше закінчить гру.

Правила: Якщо мяч упав, його знову затискують ногами і продовжують гру.

IV етап.  Гра “Стрибуни” (для розвитку витривалості).

Сімейні команди шикуються у колони по одному за стартовою лінією.За сигналом усі гравці стрибають на одній нозі до лінії фінішу, а в зворотньому напрямку – на іншій. Перемагає та сімейна команда, яка перша фінішує з меншою кількістю помилок.

Перший козак: Молодці! Оце так порадували козацьку душу, бо з честю впорались з усіма завданнями козацької естафети і не посоромили звання нащадків славних українських козаків.

Другий козак: Ростіть здоровими, загартовуйте тіло і душу та будьте готові до різноманітних життєвих випробувань.

Перший козак: А на прощання заповідаємо вам любити Україну, вивчати її історію і примножувати її славу.

Учень:    Про минуле памятати

  Хочемо пообіцяти.

  З давних-давен і донині

  Знати історію Вкраїни.

Учениця:  Вдома прибирати, в класі,

   Щоб хвалили мама й тато.

    Будем вчитись працювати,

    Тіло й душу гартувати.

Учень: Мій тато каже, що найбільше щастя у житті – здоровя. А ще він каже, що здоровя не купиш ні за які гроші.

Учениця: А моя матуся завжди каже: “Здоровий не знає, який він багатий”. А коли я не слухаюсь, вона говорить: “Хто добрих людей не слуха, той потім на пальці дмуха, та пізно!”

Учитель: Так, так, дітки. Добре кажуть ваші батьки, бо фізичне і духовне здоров’я для людини було і є найціннішим скарбом.  Всі люди хочуть бути здоровими. Навіть ті, яким випало народитись із слабким фізичним здоров’ям, завдяки сильній волі можуть зміцніти його. Прикладом цього можуть стати для вас видатні діячи свого часу : О.В.Суворов, Олександр Македонський, Тюрен, Наполеон Бонапарт.

Пам’ятайте, що рости здоровими і сильними вам допоможуть уроки фізкультури в школі, заняття у спортивних секціях, ігри та забави на свіжому повітрі, а найбільше – здоровий спосіб життя у ваших сім’ях.

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бас Олена Леонідівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
2 лютого
Переглядів
166
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку