Дари природи- дивні речі

Про матеріал
конспект заняття для дітей молодшого шкільного віку. можна використовувати на заняттях гуртка, в позакласній роботі,
Перегляд файлу

Дата: ____________

Час проведення: ________

Вік вихованців: 7-8  років

Рівень навчання: початковий 1 рік навчання

Тип: репродуктивно-діяльнісний

Тема:  «Дари природи- дивні речі»

Мета: створення стилізованої аплікації з природного матеріалу

Завдання:

Навчальні:

  • закріплювати  вміння працювати з засушеним листям,
  • продовжити формування вміння вивчати форму предметів, створювати стилізовану аплікацію,
  • закріплювати знання техніки безпеки в роботі з природним матеріалом, клеєм, ножицями.

Розвивальні:

  • розвивати мілку моторику рук та просторову уяву,
  • розвивати асоціативне мислення, вміння створювати образ за подібністю форми,
  • розвивати інтерес до даного виду творчості та творчі здібності.

Виховні:

  • виховувати самостійність,
  • виховувати повагу до своєї праці та роботи інших,
  • виховувати увагу,  вміння прислухатися до  інших.

Матеріали та інструменти: акварельний папір,  фарби, пензлі, баночка з водою, клей ПВА, ножиці, засушене листя, серветки, музика П. І. Чайковський «Пори року», картки з вправами «Гімнастика мозку» або «Спробуй. повтори»

 

План заняття:

1. Організаційний момент.

2. Повідомлення теми.

3. Аналіз зразка.

4. Практична робота.

5. Інструктаж по ТБ.

6. Динамічна пауза.

7. Самостійне виконання роботи.

8. Презентація і підсумок заняття.

9. Прибирання робочого місця.

 

Хід заняття

1 Організаційний момент

Перевірка присутніх, оцінка готовності до роботи. Знайомство з гостями, присутніми на занятті.

2.Повідомлення теми

- Діти, подивіться у вікно. Які стали дерева, яке небо? Яка зараз пора року? (Осінь). Що ви знаєте про осінь, що можете розповісти? (Осінь - це така пора року, коли з дерев падають листя, йдуть дощі, небо похмуре).

- Коли ви гуляєте по парках, по алеях що ви помічаєте під ногами? (Килим з листя).

- Які дерева і чагарники скидають восени листя? (Береза, клен, тополя, вільха, верба, акація, калина).

- Які за формою листя бувають? (Круглі, овальні, трикутні, довгі). Які зазублини бувають у листя? (Великі, дрібні, гострі). Якого розміру листя ви бачили? (Дрібні, великі, середні).

- Якого кольору листя восени зустрічаються? (Жовті, зелені, помаранчеві, коричневі, червоні).

- Що можна зробити з листя? (Аплікацію). Які роботи ви вже робили з листя?

- Чи помічали ви, що листя схожі на інші об'єкти? (Та ні). На що може бути схожий листок? (На собаку, на дерево).

- Відгадайте загадку: «Влітку відростають, восени відпадають» (листя).

 

Щоб дізнатися, яку роботу ми будемо виконувати з листям, послухайте казку:

Ціле літо зелений лист сидів на березової гілці, купався під дощиком і грівся на сонечку. А потім настала осінь, подув вітер, і лист полетів, полетів і долетів до самої землі.

- От і я! - крикнув він іншим листю, що впало ще раніше.

- Чому радієш? - запитали його жовте листя, що лежали на землі. - Хіба ти не бачиш: прийшла осінь, і це дуже сумно, тому що ми впали з дерев і тепер нікому не потрібні.

- Ні, - сказав лист, - я не вірю, що ми нікому не потрібні. Може бути, ще що-небудь трапиться ...

- Що станеться? - запитали інші листочки.

-Ну, наприклад, прийдуть чарівники і перетворять нас будь-що-небудь хороше! Наприклад, в метеликів!

І тут прийшли чарівники.

- Ось, - сказав лист, - я ж казав: ніколи не треба впадати у відчай, треба вірити в диво!

І диво сталося. В руках у чарівників листя перетворювалися в рибу, в страуса, в зайця, в лисицю ... Це було дуже красиво і дуже здорово, тому що виявилося, що навіть жовте листя, що впали з дерев, все-таки комусь потрібні.

-Картини з листя ми і минулого разу вже робили, проте не називали це перетвореннями. А ось сьогодні з'явилося це слово - як ніби очікується якесь диво! Що б це могло бути? (Можливо, діти здогадаються).

- Що значить перетворити? (Побачити в листі якийсь образ, тварина, рослина).

- Перетворити - це значить змінити образ.

- Ви напевно вже здогадалися, що вам сьогодні належить виконати? (Сьогодні будемо робити з простих засушених листків і насіння щось нове або кого-то).

- Сьогодні ми будемо стилізувати листя під якийсь образ. Як ви розумієте, що значить стилізувати?(Може спрощувати, бачити те, на що схожі листя)

- Вірно, вам належить зробити прості засушені листя чимось іншим; спробуємо вгадати: може в них хтось захований, а ми допоможемо йому звільнитися.

3. Аналіз зразка.

-А ви? Ви зможете зробити таке диво з листям?

- Спробуємо! Будемо теж чарівниками!

Спочатку необхідно зробити море. Для цього нам будуть потрібні акварельний папір та фарби. Фон ми будемо робити, виконуючи акварельну заливку. Нагадайте мені, як це робиться

4. Практична робота.

Діти самостійно роблять акварельну заливку.

Поки висихає море проводиться динамічна пауза

5. Динамічна пауза.

Для динамічної паузи  «Гімнастики мозку» або вправ «Спробуй. повтори»  в швидкому темпі показуються картки-завдання (можна використовувати віршовану фізкульт хвилинку)

6. Інструктаж по ТБ.

Перш ніж приступити до роботи, згадаємо правила техніки безпеки.

Відгадайте загадку:

Два кінця, два кільця,

Посередині цвяшок.

 - Як потрібно працювати з ножицями? (Діти відповідають).

- Що потрібно пам'ятати при роботі з клеєм?

7. Самостійне виконання роботи.

- Для виготовлення рибок треба підібрати листя. Найкраще підійдуть  листя  берези, верби. Не забувайте про плавці та хвостики. На блакитному тлі в нижній частині картону приклеюємо листя папороті. Це будуть водорості. У верхній частині приклеюємо рибок.

Приступаємо до роботи. Робимо все акуратно. Поводимось з листям дбайливо, тому що вони тендітні.

8. Презентація робіт і підсумок заняття.

 (Роботи виставляються на дошку).

- Подивимося, наскільки вдало ми сьогодні попрацювали чарівниками. Які з представлених тут перетворень здаються вам найбільш цікавими? Чому? Хто зміг найбільш точно і оригінально зробити свою композицію? У кого робота вийшла дуже добре, хто виконав всі вимоги до роботи.

- Яку роботу ми виконали? (Конструювали композицію з листя). Як ви думаєте, будь-який листочок можна перетворити, у що завгодно чи ні? Як вгадати, хто в ньому захований?

- Вірно, кожен листочок потрібно уважно розглянути, вивчити природну форму і тільки після цього вирішити, що з неї можна зробити.

- Чому ж ми сьогодні навчилися? (Перетворювати листочки в кого-небудь або в що-небудь).

- Вірно, знаходити в звичайному незвичайне. Ще хочу додати, що ви стали акуратніше працювати: жоден крихкий листочок у вас сьогодні не зламався і не порвався. Для чарівників це особливо важливо.

Я думаю, що наступного разу ваші роботи будуть ще кращими.

- Давайте оцінимо свою діяльність: такими словами «Я був (а) ...». Наприклад, Я був (а) активний в роботі, допомагав іншим...

9. Прибирання робочого місця.

docx
Додано
17 квітня 2020
Переглядів
438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку