ТЕМА: Давальний відмінок іменників однини
МЕТА: вчити дітей утворювати і вживати форму Д.в. іменників однини; активізувати словник дітей; утворювати Д.в. іменників без прийменника від іменників Н.в. однини; розвивати увагу, пам”ять, мислення.
Обладнання: предметні картинки з зображенням інструментів, людей різних професій; іграшки.
Хід заняття
І. Оргмомент.
Логопед роздає малюнки для індивідуальної роботи і просить дітей відповісти на запитання, кому він дає малюнок.
Зразок відповіді: „Ви даєте малюнок Владику, Даші, Марині, Андрію, і т.д.”
ІІ. Знайомство з темою.
У логопеда малюнки з зображенням інструментів для декількох професій (голка, шприц, дошка, крейда, і т.д.). На набірному полотні – малюнки людей різних професій:
а) уточнити назви професій і назви інструментів;
б) відповіді на запитання: „Кому потрібен шприц, голка, ...?”
в) проговорювання слів з виділенням закінчення (лікарю, вчителю, кухару,...).
У Петрика був день народження. Гості подарували йому багато подарунків. Петрик дуже їм зрадів. (Логопед на столі викладає іграшки (ведмедик, конструктор, машинка, зайчик, м”яч, книга, ...). Діти спочатку називають всі предмети, які знаходяться на столі у логопеда.Потім дають відповідь повним реченням на запитання логопеда: „Чому (яким іграшкам) зрадів Петрик?”
-- А яким іграшкам зраділи б ви? – відповіді дітей з використанням Д.в. іменників в одн.
ІІІ. Фізхвилинка.
Логопед виставляє на дошці сюж. мал. і просить дітейдати відповіді на питання повним реченням.
Сіно дамо коту.
М”ясо дамо козі.
Овес дамо собаці.
Молоко дамо кролику.
ІV. Висновок.