ТЕМА: Дієслова ІІІ особи теперішнього часу однини і множини.
МЕТА: вправляти дітей у вживанні дієслів ІІІ особи однини і множини тепер. часу і узгодженні їх з іменниками в числі; розвивати діалогічне мовлення; закріплювати вміння складати непоширені речення за простими сюжетними малюнками за допомогою питань; робота з деформованим текстом з опорою на простий пейзажно-сюжетний малюнок.
Обладнання: пейзажно-сюжетний малюнок „Осінь”; парні сюжетні малюнки.
Хід заняття
І. Оргмомент.
ІІ. Знайомство з темою.
а) логопед виставляє малюнки – дієслова ІІІ особи тепер. часу;
б) логопед запитує – дитина відповідає (Що робить Таня? – Таня співає.)
в) дитина запитує – інша дитина відповідає.
тепер. часу:
а) на столі у логопеда малюнки дієслів ІІІ особи однини тепер. часу; на дошці – однини.
б) діти по черзі беруть зі столу малюнки, називають їх, відшуковують на дошці відповідні парні малюнки і проговорюють їх.
а) Пташка літає. – Пташки літають. Літак летить. -- ...
Риба пливе -- ... Машина їде. -- ...
Дівчинка йде. -- ... Собака гавкає. -- ....
Хлопчик копає. -- ... Соловей співає. -- ...
Дощ іде. -- .... Дівчинка підмітає. -- ...
б) Ластівки літають. – Ластівки літають. Качки плавають. -- ...
Хлопчики йдуть. -- ... Равлики повзають. -- ...
Курчата пищать. -- ... Автобуси їдуть. -- ...
Дівчата танцюють. -- ... Корови мукають -- ...
ІІІ Фізхвилинка.
а) Розгляд малюнку.
б) Бесіда.
-- Яка пора року зображена на малюнку?
-- Як ви здогадалися?
-- Назвіть прикмети осені зображені на малюнку?
-- Які дерева ви впізнали на мадюнку?
-- Що роблять діти? Що робить дівчинка?
в) Перетворення дієслів ІІІособи тепер. часу з опорою на зміст малюнку.
Стоїть останні теплі дні . З кленів, лип, дубів, берез падає на землю жовті листя. Таня і Петро гуляє в осінньому саду. Птахи вже не співає. Вони відлітає на південь. Таня піднімають з землі опале листя. Вона хочуть зробити красивий осінній букет для матусі.
ІV Висновок.