Давньогрецька міфологія

Про матеріал
• Використовувати міфи як історичне джерело з історії Давньої Греції; • Назви грецьких богів; розповідати, використовуючи грецькі міфи, про головних богів пантеону; • Визначати вплив природних умов на релігійні вірування людей; • Пояснювати на прикладах поняття і терміни: пантеон, боги-олімпійці, Кронос, Зевс, Гера, Аїд, Посейдон, Аполлон, Афіна, Афродіта, Артеміда, Деметра, Гермес, Геракл, Кліо, Олімпійські ігри.
Перегляд файлу

Інтегрований урок

Давньогрецька міфологія.

Всесвітня історія, математика. 6 клас.

Вчитель Петрик Людмила Григорівна

КЗ «П’ятихатська ЗОШ І-ІІ ст.» ВРР ЗО

Тема: Давньогрецька міфологія.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  •                  Використовувати міфи як історичне джерело з історії Давньої Греції;
  •                  Назви грецьких богів; розповідати, використовуючи грецькі міфи, про головних богів пантеону;
  •                  Визначати вплив природних умов на релігійні вірування людей;
  •                  Пояснювати на прикладах поняття і терміни: пантеон, боги-олімпійці, Кронос, Зевс, Гера, Аїд, Посейдон, Аполлон, Афіна, Афродіта, Артеміда, Деметра, Гермес, Геракл, Кліо, Олімпійські ігри.

Мета: дати уявлення про давньогрецьких богів; показати, що міфи є історичним джерелом з історії Давньої Греції; розвивати творчі здібності учнів, логічне мислення, вдосконалювати вміння розв’язувати задачі; розвивати естетичні смаки; виховувати повагу до творчості та релігійних уявлень народів світу, формувати полікультурні компетентності.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Форма проведення: інтегрований.

Обладнання: міфи Стародавньої Греції, інтерактивна дошка, ілюстрації до міфів; костюми; картки з задачами.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Повідомлення теми та мети уроку

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

Учитель:

Чому буває день, вогонь горить?

Від чого вітер бурю підіймає?

Чому у лісі листя шелестить,

Вулкан шалено лаву вивергає?

 

Хто править світом, хто керує ним?

Хто долі всі людські в руках тримає?

Боги всесильні управляють всім

Й на самому Олімпі проживають.

 

Мультимедійна презентація – випереджальне завдання. Учні презентують інформацію про богів та героїв.

Кронос – наймолодший син Урана ( Неба ) і Геї ( Землі ). Правив світом, скинув з неба батька Урана. Йому віщували таку саму долю, тому Кронос ковтав усіх своїх дітей. Але його дружина Рея врятувала Зевса, який, змужнівши, скинув батька в Тартар ( безодню ).

Зевс – верховний бог, цар і батько богів та людей. Повелитель людської долі, всіх стихій – грому, блискавки, бурі, дощу.

Гера – дружина Зевса, охоронниця шлюбу і подружнього життя, покровителька жінок. Владна, жорстока, підступна.

Аїд – брат Зевса, бог підземного світу, володар «царства тіней» померлих. Вважався страшним богом. Через річку Стікс, яка відмежовує царство тіней, померлих перевозить Харон. При вході стоїть триголовий пес Кербер ( Цербер ), яких всіх пропускає до підземного світу, але звідти не випускає нікого.

Посейдон – брат Зевса, бог моря і мореплавства. Жив у палаці в морських глибинах, здіймав або гальмував на морі бурю, викликав землетрус. Його владі підлягали острови, узбережжя й гавані, де йому споруджували храми, статуї та приносили в жертву білого коня або дельфіна.

Аполлон – син Зевса, бог Сонця, покровитель мистецтв, проводир муз, ідеал чоловічої вроди. На його честь споруджено Дельфійських храм, у якому, за віруванням греків, Аполлон виявляв волю через оракула, а також провіщав майбутнє.

Афіна – вийшла з голови Зевса; богиня мудрості, величної й незламної сили. Сувора, войовнича і справедлива богиня, покровителька міста Афіни. Її атрибути – змія і сова, яка бачить уночі – ознака, що богиня не спить удень і вночі. Головний храм Афін – Парфенон – збудований на честь богині.

Афродіта – богиня вроди й кохання, втілення краси, чарівної жіночності. Народилася з морської піни.

Артеміда – богиня полювання, лісів і гір, а також богиня місяця. Її улюбленицею була лань. Вважалась покровителькою рослин і тварин.

Деметра – богиня родючості, хліборобства та шлюбу. Аїд викрав її дочку Персефону, Деметра розгнівалась, земля стала неродючою. Тоді Зевс наказав Аїду відпустити Персефону на землю до матері на 9 місяців, а 3 місяці вона лишається в Аїда і настає зима, бо Деметра сумує за дочкою.

Гермес – вісник богів, покровитель дотепності, мандрівників, доріг, торгівлі. Спритний та хитромудрий, вмить виконував усі накази. Щоб устигати виконувати усі доручення, зробив собі на ногах маленькі крильця.

Кліо – одна з дев’яти муз, покровителька історії. Стежила за плином часу. Жила разом  із сестрами – покровительками мистецтв – на горі Парнас.

Геракл – найпопулярніший із грецьких героїв, син Зевса і Алкмени, земної жінки. Був дуже сильним, здійснив дванадцять подвигів, які стали улюбленими темами античного мистецтва.

Олімпійські ігри – спортивні ігри на честь Зевса, який разом з іншими богами жив на горі Олімп. Засновником ігр вважався Геракл. До програми входили біг, стрибки, кидання диска, боротьба, кулачний бій, змагання колісниць. Переможці ігор називалися олімпіоніками, вони одержували вінки з маслини та пальмову гілку. Героїв олімпіад дуже шанували в рідному місті. Роком першої олімпіади вважається 776 р до н.е., відколи в Олімпії почали вести списки переможців. Олімпійські змагання проводились через кожні 4 роки.

Розв’язування задач з математики.

Учні отримують картки з завданнями, розв’язують задачі на мультимедійній дошці.

Задача 1.

Відстань від вершини Олімпу до місцеперебування Геракла 57км. З якокою швидкістю треба летіти віснику богів Гермесу, щоб за 30 хв дістатись до Геракла і передати звістку від Зевса?

Розв’язання

30 хв = 0,5 год

57 км :  0,5 год = 114 км/год.

Відповідь: 114 км/год.

 

 

Задача 2.

Філософ Сократ народився 469 р. до н.е. Скільки років тому це було?

469 р. + 2014 р. = 2483 р.

Відповідь: 2483 роки тому.

 

Задача 3.

Визначте об’єм діжки, в якій сидів філософ Діоген, якщо відомо, що цей об’єм становить 10,7 мір (  медімнів ).

1 міра = 52,6 л.

52,6 л х 10,7 мір = 526,82 л. ≈ 527 л.

Відповідь: 527 л.

 

Задача 4.

На олімпійських іграх бігун на першу годину подолав 40% дистанції, а за другу 70% решти дистанції. Скільки відсотків дистанції пробіг спортсмен за ці 2 години?

  1.                100% - 40% = 60% ( залишилося після першої  години )
  2.                60% х 70 : 100 = 42% ( пробіг за другу годину )
  3.                40% + 42% = 82% ( пробіг за дві години )

Відповідь: 82%

 

Задача 5.

У конюшнях царя Авгія було 3000 коней,  з них 3/5 кобили, решта – жеребці. Скільки жеребців було в Авгія?

  1.                3000 х 3/5 = 1800 ( кобил )
  2.                3000 – 1800 = 1200 ( жеребці )

Відповідь: 1200 жеребців.

 

Інсценізація міфа про Тесея.

Обладнання: костюми, кілька стільців, клубок ниток, чорне вітрило.

Дійові особи: автор, цар Егей, Тесей,  1-й хлопець, 2-й хлопець, 3-й хлопець, 1-а дівчина,

2-а дівчина,  цар Мінос, Аріадна, Мінотавр, звукозапис шуму моря, на інтерактивній дошці відео: вітрильник, який пливе по морю.

Автор:

Якось жив був цар Егей

В Греції у Давній.

Був у нього син Тесей –

Високий і ставний.

Егей:

Горе, сину , та біда

У нашій країні.

Треба молодь віддавать

Пожадній тварині.

З’їсть той хижий Мінотавр

Юнаків, дівчаток.

Скільки горя матерям –

Діточок втрачати.

Тесей:

Не журіться, тату, ви.

Дужі ми і сильні.

Переможем хижака,

Лиш напнем вітрила.

1-й хлопець:

Через море попливем,

Дістанемось Криту.

Мінотавра ми знайдем

В ходах Лабіринту.

2-й хлопець:

З перемогою якщо

Будемо ми плити,

То вітрило біле в нас

Буде тріпотіти.

3-й хлопець:

Будем битися на смерть

З чудовиськом клятим.

Може, будуть нам боги

В цьому помагати.

Тесей:

А якщо не вдасться нам

Подолати звіра,

То вітрило чорне в нас,

Як ворона крила.

( Відправляються з чорним вітрилом ).

Автор:

І відправились у путь

Хлопці та дівчата.

Чи поможуть їм боги

Чудисько здолати?

( припливають на о.Крит )

Цар Мінос:

А, дивлюся, прибули

По гарній погоді.

Добре вже, що припливли:

Мінотавр голодний.

Аріадна:

Стій, Тесею, постривай!

Ось, візьми клубочок.

Допоможе він тобі –

До волі місточок.

Прив’яжи лиш за кінець

Ниточку  чарівну.

 

Автор:

І послухав молодець

Пораду царівни.

( Тесей узяв клубок у Аріадни, прив’язав нитку до стільця, заходять у Лабіринт – кілька стільців ).

2-а дівчина:

У заплутаних ходах

Довго вже блукаєм.

Де ж той клятий Мінотавр?

Ми його шукаєм.

( Тесей б’ється з Мінотавром і перемагає ).

1-а дівчина:

Як ми вийдемо тепер?

Як знайдем дорогу?

Що робитимем, Тесей?

Тесей:

Нитка є чудова

Нас і виведе вона

З цього підземелля

( виходять, змотуючи клубок ).

Аріадна:

О, нарешті! Я сама

Тут. Скоріш,Тесею!

Зараз батько мій пошле

Вояків за нами.

Тож мерщій на корабель!

Хутко відпливаєм!

( відпливають з чорним вітрилом ).

Автор:

Швидко так прийшлось тікать

Грекам з того Криту,

Що забули вони геть

Вітрило змінити.

Цар Егей:

( дивиться на море із скелі-стільця )

О, що бачу я тепер?

То вітрило чорне!

Син єдиний мій помер!

Горе мені, горе!

( кидається  в море – стрибає зі стільця ).

Автор:

В море кинувсь цар Егей

З високої скелі,

І те море й дотепер

Всі звемо Егейським.

( прибувають до берега )

 

 

Автор:

З Аріадною прибув

Тесей до Еллади,

І царем тут довго був,

Дуже мудро правив.

 

ІІІ. Закріплення знань.

Гра «Відгадай героя».

Клас ділиться на дві команди, які відгадують загадки.

  1.                Я – володар тіней царства,

Мій увесь підземний світ.

Всі живі мене бояться,

Я – брат Зевса, я …( Аїд ).

 

  1.                Я – богиня полювання,

Ліс і гори – це мій дім.

Місяць – мій супутник давній,

Мені радісно із ним ( Артеміда ).

 

  1.                Мудра, сильна, справедлива,

Войовнича і смілива,

Величава , яснолиця.

Покровителька столиці ( Афіна ).

 

  1.                Із морського шумовиння

Народилась ця богиня.

Покровителька кохання

І красуня незрівнянна ( Афродіта ).

 

  1.                Зевсова дружина строга

Свято шлюб оберігає.

Владна, заздрісна, жорстока

Та жінкам допомагає ( Гера ).

 

  1.                Це – герой такий завзятий,

Найсильніший Зевса син.

Славних подвигів багато

Зміг здійснити він один ( Геракл ).

 

  1.                Бог верховний – повелитель

Бурь, стихій і блискавок.

Доль усіх людських вершитель,

Наймогутніший це бог ( Зевс ).

 

 

  1.                Золотим промінням сяє

Покровитель всіх мистецтв,

Гарно так на лірі грає

Миротворець всіх сердець .

А живе він на Парнасі,

Дев’ять муз разом із ним.

Має в Дельфах юний красень

Храм з оракулом своїм ( Аполлон ).

 

  1.                Спритний, хитрий і дотепний

Оповісник всіх богів,

Виконавець волі Зевса,

Бог усіх мандрівників ( Гермес ).

 

  1.            Муза ця за часо стежить,

Всі записує події.

Їй робити це належить,

Називають її… ( Кліо ).

 

  1.            Батько Зевса, син Урана,

Що дітей своїх ковтав.

В Тартар скинутий був сином,

Коли час його настав ( Кронос ).

 

  1.            Це – богиня хліборобства

Та родючої землі.

Височить вінок з колосся

На її легкім чолі ( Деметра ).

 

ІV. Підсумки уроку. Оцінювання учнів.

V.  Домашнє завдання. Опрацювати відповідний матеріал підручника.

 

Література

  1.                Баханов К. О. Інтерактивне навчання // Історія в школах України. – 1998. - №2.
  2.                Міфи Давньої Греції, Київ, «Перо», 2009р.
  3.                Нетрадиційні уроки. Історія. / Укладач Л. І. Нечволод. – Харків: Торсінг Плюс, 2007.
  4.                Романова Л. Г. Чи впливає застосування мультимедійних технологій на структуру уроку. // Історія та правознавство. - № 24 серпень 2004.
  5.                Авторські вірші.

 

 

     

 

 

КЗ «П’ятихатська ЗОШ І-ІІ ступенів» ВРР ЗО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегрований урок

Давньогрецька міфологія.

Всесвітня історія, математика. 6 клас.

 

 

 

 

 

 

Вчитель Петрик Людмила Григорівна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2014р.

1

 

doc
Додав(-ла)
Петрик Людмила
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
20 лютого 2020
Переглядів
3929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку