Урок № 35. ДЕ БУВАЛИ, ЩО ВИВЧАЛИ — ЗНАННЯ СВОЇ ПЕРЕВІРЯЛИ
• навчальна: узагальнити з учнями матеріал II семестру та навчального року; перевірити, як учні навчилися слухати і виконувати музику, як розуміють її мову, наскільки засвоїли основні музичні поняття та терміни;
• розвивальна: розвивати вміння учнів слухати й розуміти мову музичного мистецтва;
• виховна: продовжувати прищеплювати учням зацікавленість творами музичного мистецтва.
Музичний матеріал: Р. Шуман «Сміливий вершник», М. Глінка «Попутна пісня», П. Чайковський «Пісня жайворонка», пісні за вибором учителя та учнів.
Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; два кошики; картки із завданнями; паперові жовті долоньки; зображення сонця без промінців.
Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія.
Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок.
Учні входять до класу під музичний супровід («Попутна пісня»
М. Глінки).
Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання
2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Незабаром розпочнуться літні канікули, і ви насолоджуватиметеся відпочинком, прогулянками й подорожами.
Сьогодні наша остання зустріч, що буде незвичною та цікавою.
Я прийшов (-шла) з чарівними кошиками: один кошик — із завданнями, а до другого ми складатимемо правильні відповіді у вигляді «долоньок».
Отже, спробуймо зібрати повний кошик «долоньок»!
Виконання завдань
Завдання № 1. Розкажіть, що таке музика. Коли і де вона народилася?
Завдання № 2. Назвіть музичні твори за ілюстраціями та дайте відповідь на запитання.
• Якими є характери цих творів?
На дошці — ілюстрації до творів:
• «Попутна пісня» М. Глінки;
• «Сміливий вершник» Р. Шумана;
• «Ранок» Е. Ґріґа;
• «Королівський марш Лева» К. Сен-Санса;
• «Сердитий гном» В. Дяченка;
• «Три подружки» Д. Кабалевського;
• «Ой весела дівчинка Олена» А. Філіпенка;
• «Пісня про матусю» Ю. Михайленка.
Завдання № 3. Зникли літери в усіх словах!
Допоможіть мені заповнити цю схему!
Завдання №4. Гра «Хто на чому грає?»
Завершіть речення.
На баяні — баяніст. На гітарі — ...
На гармошці — ... А на бубні? ...
На кобзі — кобзар. На дудці — ...
На ложках — ... А на литаврах? ...
На флейті — флейтист. На тубі — ...
На кларнеті — ... А на балалайці? ...
На органі — органіст. На піаніно — ...
А на роялі? ...
Завдання №5. Що таке тембр? Знайдіть правильне визначення.
Сила звучання музики
|
Швидкість руху музики
|
Забарвлення звучання голосів і музичних інструментів |
Завдання № б. Розгляньте малюнки (дятел; струмочок; пташка, яка співає; хмари з блискавками) і визначте, голоси яких музичних інструментів подібні до цих звуків.
Завдання № 7. Пригадайте, що таке мінор і мажор. Як їх назвати разом? Оберіть правильну відповідь.
ДИНАМІКА |
ЛАД |
ТЕМП
|
Завдання № 8. Проспівайте поспівку «Горобці й синички» з ритмізацією: П — плескання в долоні; С — стукання по колінах; Т — тупання ногами.
Завдання № 9. Ми зібрали повний кошик «долоньок». У нас ще є сонечко, але в нього, на жаль, немає промінців. Утворімо промінці з наших «долоньок». Нехай це сонечко вас зігріває впродовж літа!
Виконання пісні за бажанням учителя та учнів
4. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
Учитель. Добігли кінця наші зустрічі у цьому році, і я сподіваюся, що музика супроводжуватиме вас під час літніх канікул! На все добре!
Учні виходять із класу під музичний супровід («Попутна пісня»)