ДЕ БУВАЛИ, ЩО ВИВЧАЛИ — ЗНАННЯ СВОЇ ПЕРЕВІРЯЛИ

Про матеріал
Мета: • навчальна: узагальнити з учнями матеріал II семестру та навчального року; перевірити, як учні навчилися слухати і виконувати музику, як розуміють її мову, наскільки засвоїли основні музичні поняття та терміни; • розвивальна: розвивати вміння учнів слухати й розуміти мову музичного мистецтва; • виховна: продовжувати прищеплювати учням зацікавленість творами музичного мистецтва.
Перегляд файлу

Урок № 35. ДЕ БУВАЛИ, ЩО ВИВЧАЛИ — ЗНАННЯ СВОЇ ПЕРЕВІРЯЛИ

Мета:

 навчальна: узагальнити з учнями матеріал II семестру та навчального року; переві­рити, як учні навчилися слухати і виконувати музику, як розуміють її мову, наскільки засвоїли основні музичні поняття та терміни;

 розвивальна: розвивати вміння учнів слухати й розуміти мову музичного ми­стецтва;

 виховна: продовжувати прищеплювати учням зацікавленість творами музичного мистецтва.

Музичний матеріал: Р. Шуман «Сміливий вершник», М. Глінка «Попутна пісня», П. Чайковський «Пісня жайворонка», пісні за вибором учителя та учнів.

Наочні посібники: нотна хрестоматія; ілюстрації до музичних творів; два кошики; карт­ки із завданнями; паперові жовті долоньки; зображення сонця без промінців.

Обладнання: ТЗН; музичний інструмент; фонохрестоматія.

Тип уроку: урок узагальнення знань, умінь і навичок.

Хід уроку

Учні входять до класу під музичний супровід («Попутна пісня»

М. Глінки).

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Перевірка готовності класу до уроку. Музичне вітання

 2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель. Незабаром розпочнуться літні канікули, і ви насолоджувати­метеся відпочинком, прогулянками й подорожами.

Сьогодні наша остання зустріч, що буде незвичною та цікавою.

Я прийшов (-шла) з чарівними кошиками: один кошик — із завданнями, а до другого ми складатимемо правильні відповіді у вигляді «долоньок».

Отже, спробуймо зібрати повний кошик «долоньок»!

  1. ОСНОВНА ЧАСТИНА

 Виконання завдань

Завдання № 1. Розкажіть, що таке музика. Коли і де вона народилася?

Завдання № 2. Назвіть музичні твори за ілюстраціями та дайте відповідь на запитання.

 Якими є характери цих творів?

На дошці — ілюстрації до творів:

 «Попутна пісня» М. Глінки;

 «Сміливий вершник» Р. Шумана;

 «Ранок» Е. Ґріґа;

 «Королівський марш Лева» К. Сен-Санса;

 «Сердитий гном» В. Дяченка;

 «Три подружки» Д. Кабалевського;

 «Ой весела дівчинка Олена» А. Філіпенка;

 «Пісня про матусю» Ю. Михайленка.

Завдання № 3. Зникли літери в усіх словах!

Допоможіть мені заповнити цю схему!

C:\Users\Таля\Desktop\media\image5.jpeg

 

 

Завдання №4. Гра «Хто на чому грає?»

Завершіть речення.     

На баяні — баяніст.                       На гітарі — ...

На гармошці — ...                    А на бубні? ...

На кобзі — кобзар.                     На дудці — ...

На ложках — ...                            А на литаврах? ...

На флейті — флейтист.              На тубі — ...

На кларнеті — ...                         А на балалайці? ...

На органі — органіст.                На піаніно — ...

А на роялі? ...

 

 

Завдання №5. Що таке тембр? Знайдіть правильне визначення.

Сила звучання музики

 

Швидкість руху музики

 

Забарвлення звучання голосів і музичних інструментів

Завдання № б. Розгляньте малюнки (дятел; струмочок; пташка, яка спі­ває; хмари з блискавками) і визначте, голоси яких музичних інструментів по­дібні до цих звуків.

Завдання № 7. Пригадайте, що таке мінор і мажор. Як їх назвати разом? Оберіть правильну відповідь.

 

ДИНАМІКА

ЛАД

ТЕМП

 

 

Завдання № 8. Проспівайте поспівку «Горобці й синички» з ритмізацією: П — плескання в долоні; С — стукання по колінах; Т — тупання ногами.

C:\Users\Таля\Desktop\media\image1.jpeg

 

Завдання № 9. Ми зібрали повний кошик «долоньок». У нас ще є сонечко, але в нього, на жаль, немає промінців. Утворімо промінці з наших «долоньок». Нехай це сонечко вас зігріває впродовж літа!

Виконання пісні за бажанням учителя та учнів

4. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ

Учитель. Добігли кінця наші зустрічі у цьому році, і я сподіваюся, що музика супроводжуватиме вас під час літніх канікул! На все добре!

Учні виходять із класу під музичний супровід («Попутна пісня»)

 

doc
Додано
26 березня 2020
Переглядів
447
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку