Матеріали уроку будуть корисними класним керівникам початкової школи, вчителям предметів "Я у світі", "етика", "християнська етика". На заняттях рекомендовано використовувати м'які іграшки, мультимедійну техніку (демонстрація фото та відео-матеріалів).
Тема: Де живе акуратність
Цілі: – виховати у дітей прагнення одягатися відповідно гігієнічним вимогам, виховувати акуратність, охайність.
Хід заходу:
I. Вступне слово.
Замазура
Хто це, хто це? Замазура!
Це напевно хлопчик Юра,
Та його і не впізнати,
Як загадку відгадати?
Треба добре працювати,
Щоб Юркові ладу дати,
Вмити щічки, шию, вуха,
На голові в нього завірюха.
Треба чуба причесати,
Щоб ладу для нього дати,
Ну а потім руки мити
Не знайти час відпочити.
А тоді беремось за руки,
Тут не бачити нам скуки.
Треба нігтям ладу дати,
Щоб той бруд повишкрібати,
Ну, а ноги в синяках,
Бруду більш, як на руках.
Треба мило в руки брати,
Юру мити вимивати,
А сорочка та штани,
Як земля вони брудні.
Всі працюють мама, тато,
Миють хлопчика завзято,
Це не та вже замазура,
Це охайний хлопчик Юра.
– Як ви вважаєте, чи добре бути такими як хлопчик Юра?
–Що потрібно робити аби не стати замазурами?
– А як ви доглядаєте за собою?
Сьогодні ми поговоримо про зовнішній вигляд учнів.
Яким, за вашою думкою, повинен бути зовнішній вигляд учня, а я ким ні в якому разі?
Пропоную обговорити це питання в групах.
Завдання 1
(Кожній групі видані картки з варіантами відповідей з метою збагачення словникового
запасу і напрямки бесіди в «потрібне русло»)
Обговорення : учень повинен ..
учень не повинен…
(Чистий, охайний, акуратний, неохайний, мати різноманітні прикраси,
в одязі для прогулянок, в спортивному костюмі, в бальному платті, відкритій сукні, шортах, джинсах з модною вишивкою, без змінного взуття, підстрижений, з розпущеним волоссям, брудними руками, з сильним запахом парфумів, стежити за особистою гігієною в пом'ятих (випрасуваних) речах, з нафарбованими нігтями, очима, в шкільній формі, одягненим в те, що більше подобається)
– Чи бачили ви колись справжній ляльковий театр?
– Сьогодні у вас буде можливість побувати на місці глядачів та розіграти сценку з ляльками. Хто з вас хоче взяти участь у нашому театрі?
Завдання 2 (ляльковий театр)
У школі ми проводимо не весь час. Яка ще одяг нам потрібна?
А яке головне призначення одягу? Для чого вона потрібна?
(Утримувати тепло тіла людини)
Одяг повинен відповідати сезону року, клімату. Якщо в холодну погоду одягатися легко, а влітку навпаки - це призведе до переохолодження організму або до перегрівання і людина захворіє.
Одяг повинен бути зручним, легким і чистим.
Чи всі зі мною згодні? Чи можете ще щось додати до моїх слів?
Далі пропоную вам стати журналістами, директорами, академіками.
Завдання 3 «Прес-конференція»
Колективна гра, слушна на узагальнюючих уроках. З класу обирають учнів, які грають ролі академіків, директорів заводів, відомих вчених тощо. Всі інші учні – «журналісти». «Журналісти» ставлять запитання учасникам прес конференції. Запитання має завчасно знати вчитель, тому що вони повинні відповідати темі прес-конференції і віковим особливостям учнів. Оцінюється правильність відповідей, слушність запитань.
Кінець уроку
І під кінець нашого уроку, пропоную зробити вам поробки, зараз я кожному з вас дам листочок, на ньому шаблон ангела. Ви його вирізаєте та розмальовуєте як забажаєте.