Конспект уроку з предмету "Я у світі" для 3 класу на тему "Навчальний проект "Людина має творити добро" "

Про матеріал

Мета уроку : допомогти учням з'ясувати сутність поняття «добро» , «доброта» , «милосердя» ; навчити учнів критично ставитися до своїх вчинків і розвивати вищеперераховані почуття; виховувати зерна доброти, людяності, справедливості, а також вміння працювати у колективі, групі.

Перегляд файлу

Конспект уроку з предмету  «Я у світі» для 3 класу

Вчителя початкових класів Крайнюк  Юлії  Юріївни

Тема :  Навчальний проект (груповий) «Людина має творити добро»

Мета : допомогти учням з’ясувати сутність поняття «добро» , «доброта» , «милосердя» ; навчити учнів критично ставитися  до своїх вчинків і розвивати вищеперераховані почуття;

 виховувати  зерна доброти, людяності, справедливості, а також вміння працювати у колективі, групі.

Обладнання : малюнки до теми, ситуації,

Тип уроку : комбінований

                                                   Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Сядьте , діти, всі рівненько.

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо,

Й працювати розпочнемо.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

  1. Створення віршу «Сенкан»
  • Діти , скажіть, що ви чекаєте від нашого уроку, який він має бути?

 Іменник (що?)                                         Урок

Прикметник (який?)       Цікавий, пізнавальний.

Дієслово (що робити?)    Навчатися, говорити, думати.

Речення                            Можливість здобути знання. 

Висновок                          Дізнатися  нове.

  1. Слово вчителя

Врятує світ краса – завжди так говорили,

Тепер врятує світ лиш доброта,

Бо однієї лиш краси занадто мало,

Бо скільки всюди зла – людина вже не та,

Тож люди на Землі ! Спішіть добро творити,

Щоб нам не згинути у морі зла

Щоб кожен міг серед краси прожити

У царстві справедливості й добра!

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  • Чи здогадалися ви, про що піде мова на нашому уроці?
  • Так, ви дізнаєтеся про те, що таке доброта, милосердя.
  • Разом доведемо переваги добрих вчинків.

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Знайомство з оповіданням Василя Сухомлинського «Кошеня за пазухою»

У класі тихо… Третьокласники самостійно розв’язують задачу.

Марія Миколаївна підійшла до Зіни. Дивним здалося їй ,чому це дівчинка заглядає собі за пазуху, щось ніби перекладає там з місця на місце.

Учителька аж зворушилася, як на неї глянуло маленьке кошеня. Визирнуло, побачило вчительку й заховалося.

Марія Миколаївна лагідно торкнулася Зіниного плеча й по-змовницькому підморгнула. Дівчинка зрозуміла : вчителька знає її таємницю. Вона почервоніла, засоромилася.

Наступного дня Марія Миколаївна відкликала Зіну й питає :

  • Навіщо ти його вчора приносила до школи?
  • Ой, пробачте! Не було нікого вдома …. А  воно боїться саме залишатися….

 

  • Який висновок можна зробити з цієї історії?
  • Чи любить Зіна тварин?
  • Чи показує ця історія доброту?
  1. Вправа « Мозковий штурм»
  • Скажіть, будь ласка, що на вашу думку таке доброта , добро?
  1. Асоціативний кущ «Що таке доброта?»

( можна виконати у вигляді квіточки)

 

                                 Милосердя

                     Ласка                       Чуйність

                             

 

         Повага              Доброта                 Допомога                           

 

 

              Любов                              Щедрість

                                  Турбота

  1. Хвилинка релаксації

Підійдіть один до одного. Торкніться долонями свого товариша. Усміхніться один одному і подаруйте чудовий настрій.

     5.Фішбоум« Чи важливо бути добрим?»

(Матеріал будується у вигляді скелета риби. Голова – це проблема, верхні кістки – це негативні сторони, нижні кістки – це позитивні сторони, хвіст – це висновок)

chernaya-ryba-1-425x301.jpg

Фізкультхвилинка

Руки, наче крила в птаха,

Що летить, не знає страху.

Вгору – вниз їх підіймаю,

І до верху підлітаю.

А тепер – метелик я,

Рух дає мені життя.

До плечей згорну я руки,

Колові зроблю я рухи.

А тепер вже учень я

До роботи всі гайда.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Опрацювання байки Леоніда Глібова « Вовк та кіт»

В село із лісу Вовк забіг…
Не думайте, що в гості, братця!
Ні, в гості Вовк не забіжить;
А він прибіг, щоб де-небудь сховаться;
Проклятий люд з собаками настиг…
І рад би Вовк в які ворота вскочить,
Та лишенько йому,— куди не поглядить —
Усюди Вовченька недоленька морочить,-
Хоч сядь та й плач;
Ворота, як на те ж, кругом усі заперті,
А дуже Вовкові не хочеться умерти
(Бо ще він не нажився, бач!),
А гірше од людей — од видимої смерті…
Коли глядить —
На загороді Кіт сидить,
На сонечку мурликає-дрімає.
Підскочив Вовк і до Кота мовляє:
— Котусю-братику! Скажіть мені скоріше,
Хто із хазяїнів отут усіх добріше?
Я хочу попрохать, щоб хто мене сховав
На сей недобрий час. Я б у пригоді став!.
Чи чуєш гомін той? За мною то женуться!.
Котусю-батечку! Куди ж мені поткнуться?.
— Проси мерщій Степана,
Він добрий чоловік,— Кіт Вовкові сказав.
— Так у його я вкрав барана.
— Ну, так навідайсь до Дем’яна.
— Е, і Дем’яна я боюсь: Як тільки навернусь,
Він і згадає поросятко.
— Біжи ж, аж ген живе Трохим!
— Трохим? Боюсь зійтися з ним:
З весни ще злий він за ягнятко!
— Погано ж!. Ну… а чи не прийме Клим?
— Ох, братику! Теля я в його звів!
— Так ти, бачу, усім тут добре надоїв,-
Кіт Вовкові сказав,-
Чого ж ти, братику, сюди і забігав?
Ні, наші козаки ще з розуму не спали,
Щоб Вовка од біди сховали!
І так-таки ти сам себе вини:
Що, братику, посіяв, те й пожни!

- Чим цікава ця байка?

- Кіт хотів допомогти Вовкові?

- Який був Вовк?

- Чому люди йому не допомогли?

2.Творче завдання

Створення гарної, доброї  кінцівки цієї байки у вигляді ілюстрацій.

  1. Гра « Письменник»

Створення власної казки з добрим кінцем.

4.Гра «Добрі чарівники»

- Я пропоную вам стати добрими чарівниками. Кожен з вас повинен пригадати яку добру справу він зробив. Розкажіть класу про неї.

5.  Вправа «Подаруй добро»

Створення сонечка доброти з долоньок.

garn-aplkacyi-z-dolonok_844.jpeg

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

Поспішайте творити добро!

Доброта з роками не старіє,

Доброта від холоду зігріє.

І якщо вона як сонце світить,

То радіють і дорослі й діти.

Завантаження...
docx
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
3436
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку