24 червня о 18:00Вебінар: Практика створення матеріалів для оформлення та зонування класного приміщення в НУШ

Урок-захист проекту з предмету "Я у світі" для 3 класу на тему "Винаходи людства, що змінили світ"

Про матеріал

Історія людства тісно пов'язана з історією його винаходів. Деякі з цих винаходів повністю змінили життя людського суспільства. Звідки взялися всі ці речі, які нас оточують? Хто їх придумав? Що спонукало людей до винахідництва? Про це можна дізнатися із даного проекту “Винаходи людства, що змінили світ”.

Перегляд файлу

 

 

Винаходи людства, що змінили світ

(Творчий учнівський проект  3 клас)

D:\винаходи\4723ef876aca4c7cd452b3e97715d01b_XL.jpg

Керівник проекту:

   Турик Ірина Миколаївна

   вчитель початкових класів

 

Винаходи людства, що змінили світ

 

Мета: вчити дітей реалізувати проектну діяльність на основі набутих знань; розширити уявлення учнів про винахідницьку діяльність від найдавніших часів до сьогодення; стимулювати учнів до самостійного вирішення проблем та бажання самому відкривати щось нове; розвивати допитливість, спонукати дітей до творчості; виховувати пізнавальний інтерес, прагнення до знань.

 

Провідна проблема: виявити звідки і коли з’явилися деякі предмети.

 

Тип проекту:  ознайомлювально-інформаційний, груповий,  творчий.

 

Спосіб розв'язання проблеми: збирання й аналіз ін­формації, поширення її серед учнів класу.

 

Ключове питання: Винаходи людства що змінили світ. Чи могли б ми без них обійтися?

 

 

Завдання проекту: опрацювати різні джерела інформації, підготувати інформаційні повідомлення по цій темі; підібрати фотоматеріали, малюнки; підготувати захист – презентацію проекту.

 

 

Учасники проекту:  учні 3-го класу, вчитель початкових класів.

 

Термін реалізації: два тижні.

Очікувані результати: спонукати школярів до пошукової діяльності, набути практичні навички збору інформації; працювати в межах групи; відчувати задоволення від своєї роботи, повірити в свої сили; оцінювати і публічно захищати результати своєї роботи.

Ресурси і матеріали: енциклопедична література, мережа інтернет, комп’ютер, принтер, папір, папки, файли.

Форма презентації:  урок-захист проекту з демонстрацією слайдів.

 

 

 

 

Етапи навчального  проекту

 

І етап    Організація  проекту

 

 Визначення теми, мети, виду проекту, навчальних предметів.

 

 

ІІ етап   Планування проектної діяльності

Визначення джерел інформації: енциклопедії, книги, інтернет.

 

         Формування груп для для пошуку інформації про винаходи людства.

 

Учні класу об’єднуються  в творчі групи за інтересами:

Група 1 – «Науковці»

Група 2 – «Всезнайки»

Група 3 – «Мандрівники»

Група 4 – «Ласуни»

Група 5 – «Господарочки»

 

 

 

ІІІ етап  Реалізація проекту

 

1.     Складання учнями плану роботи над проектом.

2.     Розподіл обов’язків між членами груп.

3.      Самостійна  пошукова робота учнів. Допомога батьків, вчителя, бібліотекаря.

«Науковці» - дізнатися історію винаходу мікроскопа.

«Всезнайки» - знайти хто і коли винайшов комп’ютер.

«Мандрівники» - відшукати яка історія відкриття компаса.

«Ласуни» - дослідити як винайшли морозиво.

«Господарочки» - ознайомитися з історією створення праски.

4.      Виготовлення освітнього продукту.

Створити книжку саморобку «Винаходи людства що змінили світ»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УРОК – ЗАХИСТ ПРОЕКТУ

 

МЕТА. Розширити уявлення учнів про винахідницьку діяльність від найдавніших часів до сьогодення;  формувати вміння користуватися різними джерелами інформації; розвивати творчі здібності учнів, навички спільної роботи; формувати вміння аналізувати, робити висновки;  виховувати інтерес до всього оточуючого, допитливість, прагнення до знань.

 

Хід уроку

І  Організаційний момент

 

ІІ  Мотивація навчальної діяльності.

 

Люди відрізняються від тварин не тільки вмінням розмовляти, спілкуватися одне з одним. Люди вміють творити — споруджувати будинки й храми, писати вірші й музику, малювати картини, пізнавати світ і винаходити нові пристрої або матеріали.

Історія людства тісно пов’язана з історією його винаходів. Деякі з цих винаходів повністю змінили життя людського суспільства — наприклад, спосіб добування та використання вогню, розвиток землеробства й скотарства. Поява колеса, воза, човна, корабля, паровоза, літака розширила можливості для подорожей і перевезення вантажів. Створення телеграфу, телефону, радіо, телебачення, мобільного зв’язку, Інтернету дало людям дивовижну можливість спілкуватися на відстані. Безліч винаходів допомагають людині в побуті. Це ложка, праска, окуляри, сірники, електрична лампочка тощо.

 

ІІІ  Повідомлення теми і мети уроку

 

Звідки взялися всі ці речі, які нас оточують? Хто їх придумав? Що спонукало людей до винахідництва? Про це сьогодні ми дізнаємося на уроці захисті  проекту “Винаходи людства, що змінили світ”.

  Для роботи ви  обєдналися у п’ять груп:

«Науковці» - дізналися історію винаходу мікроскопа;

«Всезнайки» - знайшли хто і коли винайшов комп’ютер;

«Мандрівники» - відшукали яка історія відкриття компаса;

«Ласуни» - дослідили як винайшли морозиво;

«Господарочки» - ознайомилися з історією створення праски.

 

 

ІV  Актуалізація опорних знань

 

 Давайте ми перевіримо наскільки вам звичні ці речі і спробуємо відгадати про них загадки.

 

Залізла на стіл вона з-під лавки, 
Озирнулась на підставці,
Гнучким хвостиком вильнула, 
Складки з комірця злизнула.

(Праска)

 

Прилад цей вірно

Дорогу підкаже,
Магнітна стрілка

На північ вкаже.
(Компас)
 

Кілобайти, гігабайти,

 Папки, файли, блоги, сайти…

Знань чимало різних має,

Цілий світ про нього знає.

(Комп’ютер)

З молока його зробили, 
Та ретельно остудили. 
Нам здається, що в жару 
Його б з’їли по відру.

(Морозиво)

 

Візьми, дружок, мене в похід!
Зі мною ти не пропадеш!
Дорогу точно покажу!
Куди іти, - завжди скажу!
(Компас.)

 

На столі стоїть труба,

На склі крапелька мала.

О, я бачу вже потоп,

Бо заглянув в …

(Мікроскоп)

Солоденьке, як медок,

Холодненьке, як льодок.

Наша мама з магазину

Принесла в обгортці зиму.

 (Морозиво)

 

Ось загадка так загадка:
Де поїде – стане гладко.

Зробить гарними тканини,
Й сукні, светрики, гардини.
Всі їх складочки знайде!
Розізлиться - пара йде!..
(Праска)

 

Мама каже: - Руки мий,

Мильну воду на них лий,

Всюди-бо живуть мікроби

І розносять всі хвороби.

Хто ж покаже той мікроб?

Ну, звичайно, …

(Мікроскоп)

Ця техніка непроста,

 Багатьом допомага.

Може швидко рахувати

 Та малюнки малювати.

 Про цікаве розказати,

 Складний текст перекладати,

Різні фільми показати,

 Гарну пісню заспівати.

(Комп’ютер)

 

 V Робота над темою уроку

 

1.Захист проектів

 

Звітує група «Мандрівники»

 

 Тож давайте почнемо  нашу подорож у часі.

Щоб ми не заблукали, у першу подорож нас поведуть «Мандрівники», які відшукали історію відкриття компаса.

- Компас відіграв надзвичайно важливу роль у становленні мореплавання. Без цього приладу не могло обійтися жодне судно, що вирушає в далекі плавання. Винайдений багато століть тому, компас і понині справно служить не тільки мореплавцям, а й сухопутним мандрівникам.

-Сьогодні дуже складно достовірно визначити, кому належить честь винаходу компаса. Одна з найпоширеніших версій свідчить, що компас винайшли в Китаї приблизно п'ять тисяч років тому. Жителі Китаю першими звернули увагу на властивості чарівного каменю. Якщо йому надати форму довгастого предмета і повісити на нитку, він займав певне положення, вказуючи одним кінцем на південь, а іншим - на південь. Було дивним, що відхилена від свого становища «стрілка» після коливань знову займала початкове положення.

-Перший китайський компас стали використовувати мандрівники, щоб визначати правильне положення при русі по пустелях, коли в небі не було видно денного світила і зірок. Значно пізніше магніт став використовуватися для орієнтування в мореплавстві.

 

Звітує група «Науковці»

 

Далі продовжимо подорож з групою «Науковці» і дізнаємося історію винаходу мікроскопа. Адже під час подорожі можна чимало побачити і хочеться все детально роздивитися.

-Мікроскопом називається унікальний прилад, покликаний збільшувати мікрозображення і вимірювати розміри об’єктів або структурні утворення, що спостерігаються через об’єктив. Ця розробка дивна, а значення винаходу мікроскопа надзвичайно велике, адже без нього не існувало б деяких напрямів сучасної науки.

   -Всі енциклопедичні видання говорять про те, що не можна віддати прерогативу винаходу мікроскопа нікому, бо достеменно невідомо, хто ж став першим. Однак усі сходяться в тому, що першовідкривачем пристрою став Ханс Янсен, голландський майстер з виробництва окуляр. Його сином Захаром Янсеном, в 1590 році було зроблено заяву, що він разом з батьком сконструював мікроскоп.                                                                                                 

-У 1609 році Галлілей сконструював зорову трубу і, змінюючи відстань між об’єктом і окуляром, використовував її як мікроскоп, а потім в 1624 році удосконалив це оптичний пристрій, застосувавши короткофокусні лінзи. Це дозволило зменшити габарити приладу.

-Біологічні дослідження за допомогою мікроскопа почалися пізніше, вони пов’язані з ім’ям Гука, саме він перший побачив і описав рослинну клітину. Ця подія трапилася в 1665 році. А в 1681 році голландець Левенгук розповів світові про те, які дива він побачив у краплі води, в річковому мулі, в дирці свого зуба, в настої перцю,  за допомогою мікроскопа.

-Вдосконалений ними оптичний пристрій збільшував вже в 270 разів. Саме тоді люди дізналися про склад крові, побачили сперматозоїди, бактерії і зрозуміли, що рослини на планеті харчуються способом поглинання світла і володіють хлорофілом. Це була справжня революція в пізнанні світу. Не дивно, що саме Левенгука назвали винахідником мікроскопа, забувши про те, що були Янсени, Галілей і Гук.

-З тих пір удосконалення мікроскопа триває, використовуються все нові методи, змінюється якість скла, створюються нові оптичні системи і ми все більше заглиблюємося в світ самих малих часток і вимірювань.  

 Звітує група «Ласуни»

 

Під час подорожі не зайвим буде і підкріпитися. Тому продовжить група «Ласуни», яка дослідила як винайшли морозиво.

-Перше морозиво з'явилося близько 3000 років тому в Китаї. Тоді воно представляло собою натуральний або підсолоджений сік, змішаний зі снігом і льодом. Олександр Македонський, погано переносив спеку, рятувався таким же чином під час своїх походів до Персії та Індії в 15 столітті до нашої ери. Правда, ні кіосків, ні візків морозивників в ті часи не було, тому за снігом на гірські вершини або в глибокі печери відправлялися цілі естафети рабів. Іноді - за сотню кілометрів від військового табору. Такий холодильний апарат працював і при дворі римського імператора Нерона. 

-У Європі морозиво з'явилося тільки в 13 столітті, завдяки знаменитому венеціанському мандрівнику Марко Поло, який привіз з Китаю рецепти унікального на той момент десерту. З тих пір воно увійшло в число найбільш вишуканих страв багатих італійських будинків. Придворних кулінарів приводили до присяги про збереження секрету рецепта, розголошення таємниці загрожувало смертною карою. А в 16 столітті при дворі Катерини Медичі флорентійські кухарі приготували перше вершкове морозиво - джелато, яке і донині залишається популярним у всьому світі.

 

2 Фізкультхвилинка

 

 Подорож – це дуже добре, але відпочинок нам не завадить.

 В подорожі в нас розминка. 
Настала фізична хвилинка. 
Втому проженем руками 
Вгору їх піднімем з вами. 
Потім присядемо дружно, 
Ноги згинаємо пружно. 
Руки, мов крила, розправим 
І до плечей їх поставим. 
Коло вперед покрутили, 
Потім назад повторили. 
Голову вниз опустили, 
Потім назад нахилили, 
Потім наліво поклали, 
Потім направо. І стали. 
Рівно і струнко. 
Швидко скінчилась хвилинка. 
Нас збадьорила розминка. 

 

 Звітує група «Господарочки»

 

Відпочили, побігали, пострибали і одяг свій трішки зім’яли. І тепер подорож продовжимо з дівчатами з групи «Господарочки» та ознайомимося з історією створення праски.

-З найдавніших часів люди доглядали за своїм одягом, щоб він після прання виглядав красиво і охайно. Саме для цього була винайдена праска, яка пройшла всі стадії еволюційного розвитку - від злегка обробленої каменюки до сучасного електричного агрегату з вертикальним відпарюванням і регульованою потужністю.

 -Найдавнішою з прасок археологи визнають плоский, важкий камінь. На його відносно рівній поверхні розстилали ще трохи вологий одяг, зверху придавлювали іншим каменем і залишали до повного висихання. В результаті частина складок зникала. Другий спосіб прасування, що дійшов до нас з глибини століть, - за допомогою рубеля та валька. На рівно обстругану палицю намотували просушену білизну і прокочували його по стільниці за допомогою рифленої дошки.   Ребра цієї дошки торкались тканини, розминаючи і згладжуючи зморшки.

-У Середньовіччі історія праски продовжує свій хід. В Європі використовували жаровню, яка прийшла з Китаю. Зверху насипали жар і, тримаючи за ручку, водили по одязі, розгладжуючи зморшки. Робити це було небезпечно, адже вугілля вилітало і  могло серйозно поранити людину і пропалити виріб.

 -У 16 столітті на зміну жаровні приходять вугільні праски, їх також називали паровими. Такі пристосування мали корпус для вугілля, зверху перебувала ручка, а з боків - невеликі отвори.

-Електрика стала неймовірним подарунком людству. З його допомогою життя набагато спростилася, а нові прилади винаходили один за одним. Першу електричну праску подарував світові Генрі Сілі 6 червня 1882 року.

-Історія праски йде корінням сивої давнини, але вона ще не закінчена. Адже перш ніж знайти сучасний вигляд і стати ультрасучасним приладом - легким, ефективним і безпечним, праска пройшла довгий шлях розвитку. Зараз праска - явище звичайне і досить банальне. Сучасні моделі використовують конструкцію, яку винайшли ще в 19столітті. А якою праска стане в майбутньому - покаже час.

 

 Звітує група «Всезнайки»

 

Подорожуючи ми багато дізналися. Щоб надовго все запам’ятати потрібно десь занотувати. Про це нас повідомить група «Всезнайки», які  шукали хто і коли винайшов комп’ютер.

-У наш час інформаційних технологій, вже важко уявити життя без комп’ютера. Він справно служить на благо людства. Комп’ютери управляють самими складними технологічними процесами, запускають космічні кораблі, ведуть контроль за атомними електростанціями, стежать за погодою. Важко повірити, що комп’ютер створено менше ста років тому.

-Коли ж з’явився перший комп’ютер, яким він був? Тут думки розхожі, і дебати на цю тему не припиняються. Адже першим створеним комп’ютером сміливо можна назвати машину Паскаля (Паскалева колесо), створена для арифметичних обчислень в 1645 році. Машина давала можливість підсумувати багатозначні числа без будь-якого втручання людини в механізм.

-У першій половині 19-го століття англійський математик, зробив спробу створити універсальну обчислювальну машину. Ця машина повинна була сама виконувати обчислення без допомоги людини. Але математик не зміг завершити свою роботу, для техніки того часу це виявилося надто складно. Але завдяки йому послідовники отримали всі основні ідеї. У 1941 році німецький інженер, а і в 1943 році американець Говард Ейкен скористалися його ідеями  і побудували таку аналітичну машину.

-Але все ж першою реально працюючою машиною став ENIAC, розроблений спеціально для потреб армії.  На його будівництво пішло близько половини мільйона доларів. Над ним трудилися приблизно три роки. Розміри машини просто вражають. Він важив 28 тонн і споживав 140 кВт енергії.  Цей дорогий і величезний монстр пропрацював аж до 1955 року. Перші комп’ютери на транзисторах з’явилися наприкінці п’ятдесятих років, що дозволило значно скоротити розміри обладнання. Комп’ютер створений в 1965 році, був розміром всього з холодильник.

-Зараз все набагато простіше, майже в кожному будинку є комп’ютер, а в когось і не один. Деяким він необхідний для роботи, а для інших — це спілкування і проведення дозвілля.

 

3.    Поетична хвилинка

 

Молодці, діти! Всі ви постаралися дуже гарно. Дякую вам. А зараз надаємо слово творцям із кожної групи. Вони  розкажуть нам вірші про винаходи, які досліджували.

 

Морозиво

У вафельну хатинку 
Вселилась смакота:
Духмяна і солодка
Холодна і густа.

Із маком і горіхами,
Залита в шоколад.
А зверху, наче квіточка,
Сміється мармелад.

Куснеш і губи холодом,
Неначе обпече,
Малинове, ожинове
Морозиво смачне.

 

Праска

Нема зморшок на сорочці
Можна вже вдягнуть, будь-ласка!
Розрівняла все красиво
Нам супергаряча-праска.

Любить вона і гардини,
Й сукні, светрики, кофтини.
Тільки пальцем не торкай,
Обпечешся, так і знай.
А щоб в руки взять  її –
Має ручку на горбі.

 

Мікроскоп

Там де наші очі бачать

Звичні речі побутові,

мікроскоп сприймає, наче

Велетенські забудови.

Де був порох, там бруківка,

Де чистенько, стало - бридко,

Де гладеньке скло блищало,

Натекли патьоки лави...

Не лякайтесь, придивляйтесь,

З мікроскопом научайтесь.

 

Комп’ютер

 Комп’ютер – це буденна річ,

І кожен її має.

Цікаву розповідь знайти

Тобі допомагає.

Можливо, хочеться тобі

Розважитися трохи –

Багатий і цікавий світ

Відкрити допоможе.

Бо кожен із людей в наш час

Зазвичай полюбляє

До Інтернету заглянуть –

Він відповіді знає.

 

Компас

Цей прилад точний, наче ваги,

Північ покаже тобі будь-коли.

Північний полюс, немов магніт,

Стрілку на компасі завжди манить.

Далі все просто: на право – це схід,

Південь покаже нам хвостика слід,

Зліва від півночі – захід знайдеш,

 З компасом всюди безпечно пройдеш. 

 

4. Цікаве про винаходи

 

Молодці! Всі дуже гарно розповідали. І зараз надаємо слово пошуковцям із кожної групи, які шукали пам’ятники, що встановлені винаходам.

 

 

 

Пам’ятник морозиву у місті Житомир (Україна)

В Україні в місті Житомир встановлено пам’ятник морозиву. Це стаканчик з трьома кульками морозива.

 

Пам’ятник прасці у місті Філадельфія (США)

У місті Філадельфія в США на одній із вулиць встановлений пам’ятник прасці.

 

Пам’ятник мікроскопу у місті Задонськ  (Росія)

В Росії у місті Задонськ встановлений пам’ятник мікроскопу. Він стоїть у дворі ветеринарної лабораторії.

 

Пам’ятник комп’ютеру у місті Мінськ (Білорусь)

У столиці Білорусі в місті Мінськ встановлений пам’ятник ноутбуку.

 

Пам’ятник компасу у місті Казань (Росія)

У місті Казань в Росії на пішохідній вулиці знаходиться пам’ятник компасу, який ще називають «пуп землі».

 

VІ   Підсумок уроку

 

  Гра « Мікрофон »

- Подумайте, діти, якого винаходу,  на вашу думку,  людству не вистачає?

 - Я хотів би зробити…

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Коваль Юлія Романівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Pavlovets Yegor
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. зубок микола
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. OWADYK S
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
16214
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку