План-конспект відкритого онлайн заняття
для студії образотворчого мистецтва
Тема: Декоративний котик. Тепла гама кольорів
Вік дітей: 7-10 років
Мета заняття: (пізнавальна, практична, творча, соціальна, екологічна)
Ознайомити вихованців з основами декоративного стилю у образотворчому мистецтві.
Розвинути навички роботи з теплою кольоровою гамою.
Сформувати естетичне сприйняття гармонійних композицій.
Заохотити вихованців до творчості в образотворчому мистецтві через вираження кольорової гами в образі кота.
Виховувати любов до домашніх улюбленців, дбайливе ставлення до тварин.
Методичні прийоми:
Наочність (демонстрація зразків, використання мультимедійних презентацій).
Словесні методи (розповідь, бесіда, пояснення).
Практичні методи (малювання, конструювання).
Ігрові методи (фізкультхвилинка, пальчикова гімнастика).
Тип заняття (засвоєння нових знань, умінь, навичок; формування практичних умінь,навичок; узагальнення; комбінований).
Форма заняття (групове, фронтальне).
Очікувані результати: створити виріб за зразком та власним задумом самостійно, чи з допомогою дорослих із використання визначених матеріалів; дотримується безпечних прийомів праці під час використання інструментів; організовує безпечне робоче місце; демонструє результати власної діяльності.
Обладнання та матеріали, ілюстративний матеріал презентація за темою, відео «Які в тебе домашні улюбленці?» олівець, кольорові олівці, аркуш паперу, гумка, фломастери, гелеві ручки, комп’ютер з виходом до мережі інтернет, платформа для відеозв’язку Google Meet, онлайн сервіс WordArt.
Хід заняття:
Організаційний момент (10 хв)
Привітання
Доброго дня! Шановні гості та вихованці гуртка. Вітаю Вас на відкритому дистанційному занятті, будь ласка відмітьте з яким настроєм ви сьогодні присутні на занятті.
-Дуже добре, що ви присутні в доброму настрої.
Зараз ми пригадаємо до якої гамми відносяться ті та інші кольори.
Показ презентації про гаму кольорів. Чи бачите ви презентацію?
Слайд 1 Згідно з теорією Йоганнеса Іттена (1988 - 1967), відомого Швейцарського художника та педагога, існує 3 основних кольори, а саме червоний, жовтий та синій. Решта кольорів колірного кола утворюються змішуванням цих трьох в різних пропорціях.
Слайд 2
Теплі кольори - це ті, що асоціюються з сонцем, вогнем та теплом. Вони створюють відчуття затишку та комфорту.
Холодні кольори -асоціюються в нашому уявленні з чимось справді холодним – кригою, снігом, водою, місячним сяйвом
Ахроматичні – це всі відтінки сірого кольору від чорного до білого
Слайд 3 Як бачимо на слайді природа пропонує нам безліч прикладів теплих кольорів:
Яскраво-помаранчевий колір шерсті контрастує з білим кольором грудки та лапок, створюючи цікавий візуальний ефект.
Бежевий колір у песика доповнює помаранчевий колір кошеняти, створюючи гармонійну композицію.
Вивчення цих природних проявів допоможе нам знайти натхнення для наших творчих робіт.
Слайд 4. Декоративні котики виглядають дуже яскраво та позитивно. Вони створюють святковий настрій і асоціюються з народним мистецтвом. Використання теплих кольорів та яскравих візерунків надає їм святкового вигляду
Ми пригадали які кольори до якої гами відносяться.
Та давайте разом виконаємо вправу та розподілимо назву кольору на категорії: теплі кольори, холодні кольори та ароматичні кольори https://learningapps.org/display?v=pvic4c89n24.
Сьогодні ми будемо малювати декоративного котика в теплій гамі кольорів. Ми пригадаємо один із видів декоративного стилю у образотворчому мистецтві, удосконалим навички роботи з теплою кольоровою гамою, сформуємо естетичне сприйняття гармонійних композицій, продовжимо навчися виховувати любов до домашніх улюбленців та дбайливо ставитися до тварин.
Теоретична частина (10 хв)
А зараз пропоную переглянути відео «Який в тебе домашній улюбленець?».
Бесіда: Які асоціації у Вас викликало перегляд відео? З яким кольором асоціюються у вас стосунки з котами або з домашніми улюбленцями?
Впізнали себе?
Якщо заплющити очі уявіть собі свого кота,якого навіть немає у природі яким він буде?
-Який в нього окрас? (Помаранчевий, бежевий, кольору персика,або може бути тигровий окрас?
-А яке в нього хутро? (Довге, шовковисте або коротке)
-Який у нього характер? (Добрий, товариський, спокійний, лагідний або можливо він бешкедник? )
Які у вас с ними стосунки?
Уявили?
фізкультхвилинка
А зараз давайте разом відпочинком та зробило маленьку фізкультхвилинка https://www.youtube.com/watch?v=DmcRyF6aKOo
Тож переходимо до практичної части нашого заняття, якщо є бажання прошу долучитись до процесу малювання і наших гостей.
Практична частина (30 хв)
Приступаємо до роботи
Етап 1: Композиція:
Беремо альбом для малювання та розташувуємо його вертикально.Згадуємо як це вертикально.Папір дивіться в верх .
Етап 2: Ескіз:
Простим олівцем зробимо легкий начерк котика, а саме голова малюється у формі овалу, тулуб - трикутника, не забуваємо про пропорції тіла. Прошу на олівець не давити ,якщо буде потрібно щоб можно було витерти.
Додати декоративні елементи: вуса, очі, ніс, лапки, хвіст.
Використати декоративне оздоблення для орнаменту на тілі котика.
-Ви втомилися? Нехай наші рученьки чуть відпочинуть.
Пальчикова гра https://www.youtube.com/watch?v=6GeDmtWY-TU
Етап 3: Розфарбовування:
Розфарбувати котика та фон, використовуючи теплу гаму кольорів.
- Нагадайте мені чи можу я розфарбувати фон в синій колір?
Додати акценти за допомогою кольорових олівців, та інше (контур, дрібні деталі).
Етап 4: Декорування
Якщо в когось мається клей з блискітками або інше декорування, за бажанням можно декорувати котика.
Підсумок заняття (10 хв)
Після закінчення декорування робіт надішліть роботи, в чаті гуртка, для організації онлайн виставки робіт.
Обговорення: Запросити дітей поділитися своїми враженнями від роботи.
Вихованці чи готові ви поділитись своїм враженням? Давайте разом проведемо вправу хмара слів:
В які кольорах ми сьогодні малювали котика?
Які самі теплі кольори?
Яке ваше враження від заняття?
Чи є доповнення у гостей, щодо враження від заняття?
Дивіться як ми разом працювали та вийшла така хмарка слів. Демонстрація хмаринки слів.
Підведення підсумків: Ви сьогодні дуже добре працювали, молодці всі.
Похвалити дітей за їх творчість та старанність, відзначити оригінальні рішення.