Подолання освітніх втрат засобами дистанційного навчання в студії образотворчого мистецтва”

Про матеріал
В умовах війни діти мають обмежений доступ до освітнього процесу, потерпають від посттравматичного синдрому, відчувають зниження мотивації та пізнавальних процесів. Діти можуть перебувати у небезпечних умовах або у вимушеній евакуації, де навчатися досить важко
Перегляд файлу

ГЛЄБОВА Катерина Андріївна

керівниця студії образотворчого мистецтва Комунального закладу «Первомайський будинок дитячої та юнацької творчості Первомайської міської ради Харківської області»

 

 

“Подолання освітніх втрат засобами дистанційного навчання в студії образотворчого мистецтва”

(з урахуванням цьогорічної теми Фестивалю «добрих практик» освітян Харківщини «Майстри педагогічної справи презентують» 

«Педагогічні ідеї подолання освітніх втрат і розривів»)

 

В умовах війни діти мають обмежений доступ до освітнього процесу, потерпають від посттравматичного синдрому, відчувають зниження мотивації та пізнавальних процесів. Діти можуть перебувати у небезпечних умовах або у вимушеній евакуації, де навчатися досить важко. [1]  

Втрати в освітньому процесі — зміна форми здобуття освіти, переведення закладів з очного на дистанційне та змішане навчання, нестабільні умови організації освітнього процесу (повітряні тривоги, відключення електроенергії, перебої з інтернетом) — вплинули на результати навчання учнів/учениць.[2]

Відновлення освітнього процесу в навчальному закладі офлайн або у змішаному режимі в умовах війни є надзвичайно важливим. Навчання є процесом, що забезпечує вихованцям певну підтримку, відчуття стабільності та безпеки. Одночасно збереження навчання дітей є гарантією сталого розвитку нашої країни. Тому сьогодні, незважаючи на складні умови, важливо підтримувати та намагатися підвищувати якість освіти.

У період воєнного часу одним з способів подолання освітніх втрат є використання віртуальних платформ для проведення онлайн занять та майстер-класів з образотворчого мистецтва. Інтерактивні відео заняття, майстер класи, та віртуальні екскурсії до світових музеїв дозволяють керівнику та вихованцям спілкуватися та навчатися, ділитися своїми роботами та обмінюватися досвідом з друзями , навіть якщо вони не можуть зібратися разом у реальному приміщенні.

Розвиток креативних навичок вдома є важливою складовою саморозвитку та самовираження. Особливо в зонах активних бойових дій де можна відчувати обмеження у доступі до звичних місць для творчості, важливо знаходити способи розвивати свій креативний потенціал прямо вдома. Діти  можуть експериментувати з різними матеріалами та техніками, вивчати нові види мистецтва та вдосконалювати свої здібності без прямого нагляду керівника. Домівка може стати справжнім майданчиком для власного творчого розвитку, навіть у найважчі часи.

https://drive.google.com/drive/folders/1XjGGK7x2WSMDxhsvhG17oOojXsZVKYqx?usp=drive_link 

        Співпраця з батьками у дистанційному навчанні є ключовою для залучення дітей до малювання та розвитку їхніх творчих здібностей в тяжкий час. Батьки допомагають та підтримують у створенні необхідного середовища для малювання вдома. Вони забезпечують дітей приладдям для малювання, такими як фарби, пензлі, а також доступом до онлайн-занять та навчальних відео. Батьки співпрацюють з керівником щоб організувати спільні творчі проекти для дітей які  підтримують та заохочують їх до розвитку їхньої творчої здібності. Вони висловлювати позитивний відгук на малюнки дітей, висловлюють зацікавленість у їхніх творчих досягненнях та створюють стимулююче середовище для їхнього розвитку.

Так був створений спільний творчий проєкт “Зимові розмальовки на снігу”

https://drive.google.com/file/d/1yz7aTWC78hTuDDzpyrDP8Pcvq5YCrN_h/view?usp=sharing 

В умовах воєнного часу можуть обмежуватися можливості колективного навчання. Тому що багато дітей виїхали за кордон. Було організовано індивідуальні консультації-заняття, щоб допомогти вихованням збагатити свої знання та розуміння важливих питань. Це включає індивідуальні зустрічі в онлайн для обговорення питань та надання допомоги. 

https://drive.google.com/file/d/1DsKJAplpMDT3GkHPjEtSF0XznQ7wH__D/view?usp=drive_link 

Також дистанційне навчання Студії образотворчого мистецтва  висвітлюється на сайті Комунального закладу Первомайський будинок дитячої та юнацької творчості Первомайської міської ради Харківської області” :

   За період 2022-2024 року Студією образотворчого мистецтва було прийнято участь в великій кількості обласних, всеукраїнських та міжнародних онлайн-конкурсах, флешмобах, виставках малюнків. За результатами яких   вихованцями було здобуто велику кількість призових місць, Гран-прі, грамот, подяк тощо. Це стало додатковим стимулом для творчості та розвитку мистецьких здібностей у дітей. 

Онлайн-виставки вихованців:

https://drive.google.com/drive/folders/1CpFfG06vs9WMr2mwgyzE6tM1WINEEisc?usp=drive_link  

Досягнення вихованців Студії образотворчого мистецтва:

https://drive.google.com/file/d/1Xvgt2cSPRXlB3gxmLkGd8voVDQyTtlz8/view?usp=drive_link 

Умови воєнного стану суттєво впливають  на психологічний стан людей, зокрема на дітей, які займаються образотворчим мистецтвом. Психологічна підтримка в цей період є надзвичайно важливою, оскільки допомагає зберегти емоційне здоров'я та допомагає дітям впоратися зі стресом та тривогами. 

На заняттях гуртка діти відчувають себе безпечно це робиться  шляхом створення спокійної та затишної атмосфери, де діти можуть відпочити від стресу та тривог і концентруватися на творчості. Важливо допомагати дітям виражати свої емоції через мистецтво. Вони малюють або роблять творчі роботи, що відображають їхні почуття та емоції стосовно ситуації війни.

 За допомогою реалізації міжнародного проекту АVSІ “Освіта в умовах надзвичайної ситуації та ініціативи захисту для найбільш вразливих верств населення України”  в студії образотворчого мистецтва було організовано для дітей ВПО та дітей міста, тренінги з кваліфікованим психологом де діти мали змогу спілкувалися між собою та обмінювалися досвідом, отримувати психологічну допомогу з подолання стресу. Це допомагло їм почуватися менш самотніми та підтримувати один одного в цей важкий період.

В рамках цього проекту було організовано багато цікавих майстер-класів,  які стали стимулюючими  та корисними для розвитку дітей та зниження відчуття страху та тривоги, подолання стресу.

Цінність позашкільної освіти у воєнний час набуває нового значення.Адже психологічний стан дітей під час війни погіршується,діти частіше відчувають страх і тривогу за своє життя та життя своїх близьких, а психологічні травми мають довготривалі негативні наслідки для дітей. У той же час, улюблені заняття можуть допомогти подолати негативні наслідки. Таким чином, для підлітків спілкування та хобі є важливими для гарного самопочуття. Як і у випадку з очною формою навчання, спільне дозвілля та живе спілкування з однолітками та педагогами, які мають спільні захоплення - у клубах, гуртках, позашкільних закладах, асоціаціях та об'єднаннях - є важливими для соціального та ціннісного розвитку дітей.


 

Використані джерела:

 

1.https://osvita.ua/school/method/90113/ 

2. https://sqe.gov.ua/yak-kompensuvati-osvitni-vtrati-rek/ 

 

docx
Додано
8 січня
Переглядів
18
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку