День української писемності і мови

Про матеріал
Виховна година проводить у вигляді квест - гри. 5 команд переходять від станції до станції, набираючи відповідну кількість балів за виконані завдання!
Перегляд файлу

Виховна година ДО ДНЯ ПИСЕМНОСТІ ТА МОВИ (КОНКУРС  - квест ЗНАВЦІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ)

Мета:

  • формувати розуміння того, що українська мова – наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні Україна як держава;
  • розширювати знання про красу і багатство української мови;
  • пробудити почуття національної гідності;
  • виховувати любов до рідної мови, рідного краю, його традицій, почуття поваги до всього свого, українського, бажання розмовляти рідною мовою.

 

 

Любіть Україну у сні й наяву,

Вишневу свою Україну.

Красу її вічно живу і нову,

І мову її солов’їну.

В.Сосюра

 

 

Учитель: Кожному народові дорога його мова. «Рідна мова дорога людині, як саме життя» - говорить народна мудрість. Без мови не може існувати народ, його культура. Ми, українці, горді з того, що маємо свою державу, свою мову, волю. Кожен із нас патріот своєї країни, бо любить її, поважає її закони, і кожен повинен боротися за чистоту рідної мови. Хоч як не глумилися з нашої мови, принижували і забороняли, нехтували і не хотіли слухати її і чути, сьогодні вона відроджується, бо й не змовкала в устах патріотів рідного слова, звучала в народній пісні, у далеких куточках світу, де живуть українці, бо люди берегли її як перлину, щоб колись заговорити нею на повний голос. 9 листопада – День української писемності та мови.

Ми починаємо конкурс знавців рідної мови і нехай переможе той, хто краще знає українську мову. (клас ділиться на дві команди, кожна команда вибирає капітана)

Пригадаємо правила роботи в групі.

Конкурс І. «Далі, далі, далі…»

Запитання:

1. Скільки літер в українському алфавіті? (33)

2. Як звали батька Тараса Шевченка? (Григорій)

3. Частина мови, що означає предмет? (Іменник)

4. Вона розбила яйце. (Мишка)

5. Розфарбоване до свята яйце? (Писанка)

6. Пісня, якою зустрічають весну. (Веснянка)

7. Хто з’їв колобка? (Лисичка)

8. Вона вчить, як на світі жить. (Книга)

9. Урочистий музичний твір, символ держави. (Гімн)

10. Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (ь)

11. Головні члени речення. (Підмет і присудок)

12. З якої літери не починаються слова в українській мові? (И)

 

Станція 2. "Сторінка рідного фольклору".

 Учитель: Українська мова дуже співуча і мелодійна. Діти, існує 6агато загадок,приказок, прислів’їв про мову. Кожна команда отримує  карточки. На одних карточках перша частина  прислів’я, на інших – друга частина. Ваше завдання – до першої частини підібрати другу і прочитати прислів’я. За кожне правильно прочитане прислів’я команда отримує 1 фішку.

1. Не кидай слова                                     на вітер.
 2. Давши слово – держись,                    не давши слово - кріпись.
3. Птицю пізнати по пір’ю,                     а людину - по мові.
4. У кого рідна мова,                               в того й душа здорова.
5. Від теплого слова                                 і лід розмерзає.
6. Слово не стріла,                                    а глибше ранить.
7. Де слово,                                                там і душа.
8. Хто материнську мову зневажає,    той і матері не шанує.
9. Не бажай синові багатства,               а бажай розуму.
10.Гарний птах пір’ям,                            а чоловік – розумом. 

 

Конкурс ІІІ. "Ну що б,здавалося, слова…"
Учитель: в цьому конкурсі  вам треба розгадати загадки. Доведіть, діти, що ви знаєте українську мову, відгадайте мовні загадки-шаради. (За кожну правиль-ну відповідь команда отримує 1 фішку).
 

1. Люблять нас усі збирати
    Після дощику в ліску,
   А як букву Г відняти,
   Будем плавать у ставку.          (Гриби — риби)


2. З «В» росте на голові.
    З «К» — у полі на землі.         (Волосся — колосся)

3. З «Р» траву вмиває,
    З «К» її стинає.                           (Роса — коса)

4. З «И» я плаваю у морі,
   З «І» — ловлю мишей в коморі.     (Кит — кіт)

5. З «Т» — скрізь тихо,
    З «М» — маленьке сіре лихо, всю їжу погризе та й ще у нору унесе. 
                                                                                                                     (Тиша — миша)

6. На неї птах сідає,

    Вона його гойдає,

    А звук ви замініть –

    Звірятком стане вмить.                 (Гілка – білка)

 

Станція 4 «Шифрувальник»

Мова – то серце народу: гине мова – гине народ.

Знання людині, що крила пташині.

Не кидай слова на вітер.

Слово до слова — зложиться мова.

Станція 5  «Творча»

Розмалювати малюнки і дібрати слова, що описує нашу мову

Підведемо підсумки нашого квесту.

docx
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
427
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку