«Юннатівська країна – дружна родина» – під таким гаслом вже другий рік поспіль проходила Всеукраїнська акція «День юного натураліста» в Зеленоярському загальноосвітньому закладі середньої освіти І-ІІІ ступенів.
Мета акції:
Керівник Слащова Марія Василівна,
учитель природознавства,
керівник гуртка «Світ навколо нас»,
Рєзнік К.І., Бальман Т.М. -
учителі початкових класів
Мета: виховувати любов до тварин, повагу до вірності, відданості домашніх улюбленців; почуття відповідальності за приручених тварин, розуміння цінності й недоторканності іншого життя.
Наші домашні улюбленці так багато роблять для нас: охороняють, дарують радість спілкування, а іноді навіть рятують життя. А ми для них і є життям. В Зеленоярській школі було проведено челенж, присвячений Всесвітньому Дню тварин (4 жовтня).
За умовами челенжу потрібно було представити свого домашнього улюбленця на фото, відео або малюнку та доповнити матеріали цікаваю розповіддюй передати естафету іншим.
Учні із задоволенням та радістю презентували свої роботи. Малюнки, фотографії були представлені учнівському загалу.
Зарванський Дмитро, уч. 9 класу,
член гуртка «Світ навколо нас»
Історії з життя: операція "Порятунок"
Челенж "Той, хто творить добро, творить саме життя!"
Одного літнього вечора на подвір’ї Зеленоярської школи ми готувалися до останнього дзвоника. Раптом випускниця школи почула дивні звуки. Всі одразу вимкнули музику і почали прислухатися, але подумали, що здалося і продовжували співати. Анастасія не заспокоїлась і пішла на звук. Коли вона підійшла до вентиляції, яка веде до підвалу,той звук ставав гучнішим.
Настя стала на коліна і почала слухати. Вона почула, як «нявкає» кошенятко. Ми одразу знайшли двері, куди веде та сама вентиляція, і я з двома хлопцями вибили їх. Перед нами стояв великий бак, який потрібно було тільки розпилювати «турбінкою», але не біда. Я побіг і знайшов лом і молоток. З хлопцями ми розламали той бак і побачили в купі листя та сміття двох біленьких кошенят. Настя в істериці посміхнулася і взяла на руки котів (див.фото).
Потім одразу ми дали їм води і попоїсти.
Анастасія забрала їх до себе додому.
Наступного дня на лінійці, присвяченій Останньому дзвонику Настя Слащова зробила оголошення:
Вчора на території нашої школи була виконана
рятувальна операція з порятунку двох маленьких кошенят.
Тому я хотіла б виголосити подяку головним рятувальникам – випускнику нашої школи Шевчуку Владиславу, учням 8 класу: Зарванському Дмитру та Колеснику Олександру, ученицям 11 класу: Ткач Наталії, Корнєвій Тетяні, Мовчан Світлані, вчителям, які нам в цьому
допомагали: Дудчик Н.М. та Слащовій М.В.
Групі підтримки, яка переймалася за долю кошенят: Бондару Вадиму та Івану, Саламандику І., Кокотовій Т.Ю., Ніколаєвій Н.С., Дяченко А., Пташинській Д. та охоронцю дяді Толі, який старанно всіх заспокоював.
Тож, хто хоче поповнити свою родину милою тваринкою і подарувати їй любов та тепло рідної оселі, прохання звертатися до мене.
Ще я б хотіла сказати, що дуже пишаюся тим, що навчалася в школі з такими небайдужими людьми, які без вагань прийдуть на допомогу.
Того ж дня кошенята знайшли собі родину. Їх залюбки взяла
Перетятько Олександра, учениця 9 класу.
Зараз вони вже великі і вдячні своїм рятівникам!
Погорелець Поліна, уч.6 класу,
член гуртка «Світ навколо нас»
Історії з життя: "Неймовірна пригода мого друга"
Челенж "Той, хто творить добро, творить саме життя!"
Одного осіннього ранку біля моєї хати щось запищало, чи то заплакало, я так і не зрозуміла.
І справді, маленьке пухнасте кошенятко. Воно було брудне, голодне та ще й покинуте чи то матір’ю, чи то людьми. Я не знаю, але мені дуже стало шкода його. І я принесла кошеня до матусі:
І вона дозволила. Я була дуже рада та щаслива. Час ішов, кошеня звикало до мене, а я до нього.
Але на цьому його мандрівне життя не закінчується, ще все попереду…
Якось влітку, коли я допомагала батькам по господарству почувся гавкіт собак, людські крики. Ми підбігли і глянули на подвір’я, а там немає мого найкращого товариша.
Почалися наші пошуки. Майже чотири дні ми шукали, але так і не знайшли мого вірногодруга. Я так сильно сумувала за ним, що не могла ні їсти, ні спати. Весь час думала про нього.
Проходили дні, часи, хвилини, секунди, а новин не було. Я весь вільний час витрачала на пошуки його.
І ось, як у казці, мій тато приносить мого улюбленця на руках додому. Це було справжнє диво. З того часу ми вже разом майже вісім років. Він зараз великий гарний справжній друг нашої родини - кіт Пушко!
Керівники:
Слащова Марія Василівна,
керівник гуртка "Світ навколо нас";
Коверко Ірина Олександрівна,
керівник гуртка "Джерело"
Екологічна акція "Чисте село"
Осінь – активна пора для еко-активностей – численних подій, суботників, акцій, що покликані нагадати нам про бережливе та відповідальне ставлення до нашої Планети. Еко-акції (восени та навесні) є традиційними для учнів, вчителів, батьків Зеленоярського ЗЗСО І-ІІІ ступенів.
Головний заклик акції — включатися в тій мірі, в якій ми це собі можемо дозволити. І дбати не лише про своє особисте, а й про суспільні блага теж, бо від цього виграємо ми всі. Бути відповідальним за своє село, за свою вулицю, на якій живеш, за свій навчальний заклад.
|
|
Маленькими кроками ми змінюємо країну! І не варто чекати, що це хтось зробить інший.
|
|
|
|
|
|
Керівники: Слащова М.В., керівник гуртка "Світ навколо нас";
Ярославський Богдан, уч.10 класу
Збережемо нашу планету, адже ми це можемо!
Усім привіт! Ця стаття для дітей і дорослих, для тих, хто любить відпочивати у домашній атмосфері, затишку, і для тих, кому не байдужа екологія нашого світу.
Нещодавно в засобах масової інформації було оприлюднено звіт Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), згідно з яким забруднене навколишнє середовище є однією з найголовніших причин високої смертності в світі. Так, за даними організації, майже чверть населення планети помирає саме через погані екологічні умови. І одним із чинників, який найбільше пливає на забруднення навколишнього середовища, особливо в Україні - сміття. Всього в нашій країні під сміттям різного виду і походження зайнято 160 тисяч гектарів земельних угідь. Це найбільший показник у Європі.
І все це завдяки нашій нерозсудливості. Ми гадаємо, якщо іноді будемо кидати сміття, це нічого не змінить. Але це не так! Дорогі односельці та інші жителі нашої планети, хочу звернутися до вас, як до краплинок в океані, давайте будемо свідомими людьми та збережемо нашу планету для наших дітей, адже ми це можемо!
|
|
|
|
Цю інформацію було висвітлено в газеті «Шкільний кур’єр», на афішах у селах Зелений Яр, Петрівка, Карликівка та в соцмережах.
Керівник Слащова Марія Василівна;
Ніколаєва Н.С. педагог-організатор
Гуртківці: Дяченко А., уч. 9 кл,
Перетятько О., уч.9 кл.,
Болотов В., уч. 7 кл.
Сосницький В., уч, 8 кл,
Лученко О., уч. 8 кл,
Білоножко К., уч. 5 кл.
Мета виставки: навчити учнів бачити розмаїття осінньої природи, самостійно виготовляти вироби з природного матеріалу; розвивати творчість, фантазію, самостійність, художній смак, акуратність при роботі з природним матеріалом; розкрити красу осінньої природи за допомогою поетичного слова, музики, пісень, художньої творчості дітей; виховувати любов до природи рідного краю, традицій свого народу.
Казкові герої, дивовижні квіти, не звичайні істоти оживали в учнівських роботах. За активну участь уконкурсі кожен класс був нагороджений грамотою.
На виставку завітала «Осінь - господиня» зі своїми помічниками, які принесли подарунки, розваги та гарний настрій.
|
|
|
|
Осінь:
Восени земля прекрасна.
Добрий день, мої шановні
Як завжди, прийшла я вчасно
Нині знов із вами я. І у села й у міста-
Осінь-ось моє ім`я. Всюди осінь золота.
Я не сама до вас прийшла
Трьох братів я привела.
Їх за описом впізнайте
Як їх звати? Відгадайте.
Вересень:
Перший місяць-вересень, я смачний.
Вам дарую яблука запашні,
Груші, сливи, дині і виноград-
То солодка радість для всіх малят.
|
|
Жовтень:
Я вересневі вдячний за старанність.
Врожай добротний зібрано без втрат.
І ось прийшов сьогодні на світанні
В садах те листя, що було зелене
Зробилося одразу золоте.
Принишкли і дерева і кущі,
Уже осінні перші йдуть дощі.
У гості жовтень-вересня я брат.
|
|
Листопад:
Я-славний місяць Листопад-
Все листя обтрушу підряд,
Замету стежини чисто,
Прикрашу кожне село і місто.
|
|
Ведуча. ДяченкоА.:
А які дарує осінь щедрі урожаї.
Фрукти, овочі, насіння, хто ж цього не знає.
Навесні город саджали, восени врожай збирали,
Подивіться-но завзято
Урожай такий багатий!
Ведуча. Лученко О.:
Тепер, коли вже зібрано врожай
Іще заможнішім став рідний край.
Ми закликаємо усіх вас побувати
На виставці «Майстерня пані Осені» у нас!
Фотороботи учнів 9 класу:
Перетятько О. та Дяченко А.,
членів гурткка «Світ навколо нас»
Коверко І.О., керівник агітбригади "Джерело"
Гуртківці: Соляник В., уч. 7 кл.,
Лученко О., уч. 8 кл.,
Дяченко А., уч. 9 кл.,
Перетятько О., уч. 9 кл.,
Андрущенко М., уч. 10 кл.,
Бурейко П., уч. 11 кл
Розробка виступу екологічної агітбригади
«Раціональне використання природніх ресурсів»
Звук блискавки, чути грім і на фоні хмари з’являються боги і природа!
1. Це обурливо! Все, над чим я так довго працював, все практично знищується. А хто в цьому винен?
2. Хто?
1. Невже не зрозуміло? Той, над ким я працював найбільше всіх. Той, хто є вінцем мого творіння – Людина!
3. Знищуються ліси, поля, закінчують запаси корисних копалин.
1. А ще людина засмічує, трощить все, що я створив для її блага.
3. Що ж робити?
1. Дати людині останній шанс! Юне покоління ще може все змінити.
Музика «А у нас на Україні» фон і виконують танцювальні рухи
5: Всім!
2. Хто природу оберігає!
3. Всім!
4. Хто її шанує повсякчас!
5. Ми – юні охоронці природи!
Разом: Шлемо вітання своє!
1. Увага! Увага!
2. Слухайте нас!
3. Вас вітає агітбригада
Разом: «ДЖЕРЕЛО»!
4.Наш девіз:
Разом: «Станьмо на варті власного майбутнього».
(Звучить пісня на мотив «Ми українці»)
«Джерело» вітає вас!
В нас бригада просто клас!
Ми для того існуємо,
щоб природу захистить,
Одна у нас мета,
Мета, ми скажем, свята і непроста,
А ми в своїй сторонці
Готові діяти і природі послужить
Берегти цей світ чудовий,
бо нам у ньому треба буде жить.
А ми, ми українці
Ми українці доля в нас така!
!!! Фон тривожної музики. Відео про екопроблеми?!
Голос за кадром: Наша планета на грані екологічної катастрофи.
Гра із залом «Так чи ні».
Хочете здоров’я мати?
Про природу будем дбати?
Землю рідну будем оберігати?
То ж, любі друзі, не баріться,
За справу дружно всі беріться!
1. Факти, що змушують людину задуматись.
Первісна людина збирала все, що природа давала
Але при цьому саму природу не чіпала.
2. Ішли роки – потреби у людини все зростали
Її поспішні кроки – природу перетворювати почали
І не помітили, що руйнівниками середовища вони стали.
Тому і вчасно зупинитись не змогли.
3. Наш час – природа і людина – у небезпеці
Їх відносини зайшли у кут глухий.
Людино, вже порушено оту міцну опору
Яка баланс в природі – тримала у руках міцних.
І в темпі, піднімаючись у гору,
6. Поміркувала, що ж залишить для дітей своїх.
Осмислити свої діяння і знайти
Такі шляхи і технології, щоб природу зберегти
і повернути їй усі борги.
І це зробити ми маємо самі.
!!! Звучить музика Go,go,go!
Go,go,go! Агов, агов. Ми зробимо усе
Go,go,go! Агов, агов, щоб природу зберегти
Go,go,go! Агов, агов. Я і ти
1: Що ми можемо?
Всі: Любити!
1: Що ми можемо?
Всі: Сад посадити!
1: Що ми зможемо?
Всі: Світ змінити!
4: Ви знаєте, що населення планети споживає всього більше, ніж здатна відродити Земля?
5: Вчені підрахували, що з таким способом життя нам потрібно три
таких планети.
1. У нас планета одна. І нам потрібно думати не тільки глобально а й діяти раціонально – застосовуючи раціональне природокористування.
3. Додержуйся принципів організації Грінпіс: зменшуй споживання, використовуй повторно, переробляй.
Фото заводу і цегли; сміттєзвалище, знищені дороги
Фон музики
3. У нас є завод будівельних матеріалів
Де виробляється цегли не мало
Для її виробництва береться глина
І ось чорноземи родючі гинуть
2.Утворюються кар’єри глибокі.
Де гори сміття ростуть високі.
4. Щоб знову пшениця змогла колоситися
Потрібно з любов’ю до землі відноситися.
Щоб користуватися ґрунтами ми могли
Потрібно провести рекультивацію землі.
5. Силу родючих чорноземів відновити
Тільки тоді ми зможемо спокійно на світі жити.
Заходе дівчина і несе мішок з відходами пластику.
1. Ось йшла по дорозі і назбирала. Щоб показати одну з проблем нашого села і всієї країни – повсюди розкидані пластмасові вироби. Це пляшки, упаковки, одноразовий посуд.
6. Обсяг виробництва пластмас перевищив сьогодні обсяг випуску чорних і кольорових металів і продовжує зростати на 5-6% щорічно. Це означає збільшення відходів з пластмас.
1. Полімерні матеріали, що вийшли з експлуатації, погано розкладаються та засмічують довкілля.
6. Полімерні відходи пусти ще раз в експлуатацію
І менше грошей потрібно на дотацію.
1. Чому?
3. Вторинна переробка і утилізація пластмас дозволяє економити цінну первинну сировину і енергію. Так утилізація 38 тис.т відходів пластмасової упаковки дозволить заощадити 34 тис.т первинних пластмас і 38 млн.л нафти, а також понизити викиди СО2 на 24 тисячі тон.
5. Використання у вигляді палива однієї тонни полімерних відходів зберігає 1,4 т вугілля.
2. Від спалювання вугілля шкідливих речовин утворюється вдвічі більше ніж з пластмасових відходів, якщо використовувати сучасні печі.
Одна з дівчат йде кульгаючи.
4. Що сталося? Чому припадаєш на ногу?
3. Порізалась об скло.
4. Де ти його знайшла?
3. Як де – скло валяється усюди – биті пляшки, банки. І ми кажемо, що бідна у нас країна. Скільки можна зекономити первинної сировини для виробництва скла.
4. Переробка скла має одну велику перевагу.
Не втрачаючи своїх якостей,
з неї можна зробити банку чи пляшку нову.
Зберегти відповідну корисну сировину
3. Разом з тим ми можемо одразу
зменшити викиди вуглекислого газу.
500 літрів з кожної тони
4. При цьому енергію зекономити можна
Якщо людина з розумом віднесеться кожна.
Оскільки склобій переплавляється при значно
меншій температурі ніж первинна сировина.
Заходить дівчина в руках мішок із сміттям.
1. Що це ти несеш?
6. Сміття. Був суботник по прибиранню сміття з вулиць.
2. А побутове і промислове сміття є одним із негативних результатів людської діяльності. Україна буквально потопає у смітті.
3. В Україні щороку утворюється близько 1 млрд.т відходів, з них
15 млн.т вивозиться на звалища.
6. А цей непотріб можна використовувати як джерело енергії. Є спеціальні печі, які використовують для спалювання побутових відходів. І село б очистили і тепло було б в будинку, школі, дитячому садочку.
Забігає дівчина і відмахується, кашляє.
5. Що сталося?
6. Знову на село хмара диму наповзла.
5. Де він узявся?
6. Як де? Фермери залишки соломи на стерні палять! Її ж он скільки лежить.
5. Ми шукаємо альтернативні джерела енергії. Вони у нас під ногами лежать, тільки подивись.
6. Солому можна використовувати як різновид палива. За технологією виробництва і характеристиками теплотворності біопаливо з соломи дуже близько до брикетів, що виготовляються з відходів деревообробки.
5. Калорійність брикетів з соломи становить 4 кВт/кг.
3. Можна побудувати переробну установку і опалювати школу, садочок і економити такий дорогий газ. І повітря чисте, і значна економія коштів.
1. Це тільки на прикладі нашої селищної ради є проблеми, а по країні. Їх можна вирішити, але потрібно по-господарські ставитися до природи, її ресурсів.
2. Рятуйте, люди, світ. Любіть свою планету.
Шануйте кожну мить, народжуйте добро.
Щоб нам не довелось платить гірку монету
За наше ненаситне і незворотне зло.
6. Рятуйте джерело – цю життєдайну силу,
Енергію землі, повітря і води.
Щоб було менше в них сміття, отрути, пилу,
Щоб все, що дав нам Бог, не кануло в імлі.
5. Нас кличе новий час в незвідані дороги,
Майбутнього зоря вже молиться до нас.
Рятуйте, люди, світ, гармонію природи!
Рятуйте, люди, світ! Це ваш останній шанс!
(Звучить пісня «Це моя Україна»)
Крізь Чорнобиль, Україно,
Атомом зранена була,
Та не стала на коліна.
Де твій, природо, зелен - дім,
Сині ріки, синє небо?
Чисте майбутнє нам усім
Зараз треба, зараз треба!
Приспів: Буде чистою хай країна,
Де червона цвіте калина.
Гори, ріки і полонина –
Це моя Україна!
Знову зграї журавлині.
Хай хлібом повниться земля
Й лине пісня солов’їна.
Хай кришталевої води
Будуть повні твої ріки.
Та розцвітають хай сади
І не в’януть вже повіки.