День Землі або «Чорнобилем постукало у вікна»

Про матеріал
Розробка позакласного заходу з фізики. Р.S. 21 квітня відзначають Всеукраїнський день довкілля, 22 квітня міжнародний день Землі, а 26 квітня – роковини Чорнобильської катастрофи – міжнародний день пам’яті, тому позакласний захід назвали «День Землі».
Перегляд файлу

День Землі або «Чорнобилем постукало у вікна»

Слайд 1

Вступне слово вчителя. Сьогодні ми зібралися з вами, щоб поговорити про нашу землю – планету Земля. 21 квітня відзначають Всеукраїнський день довкілля, 22 квітня міжнародний день Землі, а 26 квітня – роковини Чорнобильської катастрофи – міжнародний день пам’яті, тому ми назвали свою виховну годину «День Землі».

Коли перший космонавт  світу Юрій Гагарін побачив нашу планету  з космосу, він вигукнув: «Яка вона прекрасна, наша Земля!» Так, її краса неповторна. Це поки що відома планета, яка є домівкою людей, тому наш обов’язок зберегти її красу.

Учень 1. День Землі Україна відзначає з 1991р. Цю природоохоронну акцію запропонували американські школярі.

Учень 2. Земля – колиска людства. Яка вона, Земля? Земля народжує прозорі струмки і потоки. Носить на собі океани, хмари і їх тіні. Пускає в небеса птахів, приймає всі сніги й дощі, маленькі зернятка, дає всьому життя.

(Слова читаються під музику та слайд 2)

Учень 1. Прекрасна наша голуба планета. Єдина жива серед мертвих світів. Ми утримали у спадок прекрасний і багатообразний сад. Природа такий унікум, як і картина Рафаеля. Знищити її легко, відновити неможливо.

Учень 2.

Земле рідна, дитинства колискова,

Ти у мене єдина й остання,

Найдорожча на цілій Землі.

Ти мій голос, ти серце, ти віра,

Ти, мов матір мені дорога.

Учень 1. Ми живимо на найдивовижнішій планеті. Планеті світлих сонячних ранків, яскравих лагідних днів і тихих зоряних ночей, що пахнуть м’ятою і матіолою.

Учень 2.

Вийду в поле, стану серед жита,

Задивлюсь у небо голубе.

Земле рідна, скільки буду жити

Скільки і любитиму тебе

Учень 1. Чарівна наша планета Земля. Багата на флору і фауну. Загадкова. А життя на ній вирує, б’є ключем, вносить свої поправки, встановлює закони своєї природи.

Слайд 3

Учень 2. Планета Земля треба було називати планета Вода. Адже на сушу припадає біля однієї третини її території, а все інше – вода. Голубим багатством, сими життями називають воду. Вода складає основу будь – якого організму. Водою живиться сама планета Земля.

Учень 1.

Пам’ятайте, люди, назавжди

Неможливо жити без води.

Це життя, колиска, це – дощі,

Це роса і квітка на межі.

Учень 2. Справжній гімн води у природі створив Антуан де Сент Екзюпері.

«Вода, в тобі не має ні смаку, ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не знаючи, що ти таке. Ти наповнюєш нас радістю, яку не пояснити нашими почуттями, з тобою повертається до нас сила, з якими ми вже попрощалися. З твоєї милості з нами знову починається вирувати висохлі джерела нашого серця. Ти найбільше багатство у світі».

Учень 1.

В її краплині криється життя,

Вона багата і водночас бідна.

Ну що там  - є тільки лиш вода,

Ну що там є – вода, вода – царівна…

Слова вчителя. Вода потрібна і для людської діяльності: с/г, промисловості, комунальних підприємств, а як наслідок – нестача питної води, погіршення її якості та забруднення. «Краплина чистої води, звичайної води…» чи замислювалися ви на тим, що маєте справу з дорого ціннішою речовиною? Справжню ціну води можна дізнатися лише втративши її.

Слайд 4

 Збереження планети Земля тісно повязане зі збереженням атмосфери. Без їжі людина може жити місяць, без води – тиждень, без повітря не може прожити 2 х  хвилин.

Учень 3. Стан навколишнього середовища України на сьогоднішній день вважається критичним. За тривалістю життя населення України посідає 52 місце в світі. З 1991 року на 1000 народжених смерті 13,6. Це у півтори рази більше, ніж у розвинених країнах. Атмосферні забруднення завдають шкоди здоров’ю людини, с/г, рибному, лісовому господарству. Змінюють якість ґрунтів.

Слайд 5

Втручання людини у природу не повинно завдавати їй шкоди. Особливо гостро постало це питання в наш час – час науково-технічної революції. Найбільшої шкоди природному середовищу завдала 26 квітня 1986 року катастрофа на Чорнобильській атомній електростанції.

Слайд 6. (Звучать у записі дзвони).

Слайд 7

 Учень 4. О першій годині 25 хвилин під час підготовки до планових ремонтних робіт енергоблоку номер чотири, відбувся вибух реактора. Обвалилися дах і стіни верхньої частини його відділення. У зоні аварії сталася пожежа.

Слайд 8

Учень 3. У перші години мало хто усвідомлював її масштаби. Першою до ЧАЕС прибула бригада Володимира Правика. Їх не попередили про небезпеку, радіоактивний дим і уламки. Вони не знали, що ця аварія була чимось більшою, ніж звичайна пожежа.

Слайд 9 (слова читаються під відео)

Учень 4. Вони здійснювали свою звичайну роботу. А ситуація була незвичайна – поруч «дихав» смертельним подихом реактор. Не було часу думати про себе: треба було рятувати станцію. І вони її рятували. Всі 28 чоловіків двох караулів затулили її собою, з них шість чоловіків загинуло. Так вони жили, працювали і увійшли в безсмертя.

Слайд 10

Учень 3. Вогонь гасили до п’ятої години ранку, у середині четвертого блоку його вдалося загасити лише на 10 травня. За героїзм і мужність Володимир Правик, Віктор Кібенох і Леонід Телятников удостоєнні звання Герой Радянського Союзу.

Слайд 11

Учень 4. Під час аварії вибухнуло майже 190 тон атомного палива, утворилася радіо акційна хмара, яка поширилась на території Південної частини СРСР, Румунії, Польші, Югославії та Скандинавських країн.

Учень 3. Радянське керівництво  намагалося приховати масштаби чорнобильської катастрофи. Перше офіційне повідомлення пролунало на телебаченню 28 квітня. Влада намагалася створити враження, що загроза локалізована. Хоча, насправді, ситуація була далеко не втішною.

Учень 4. У той час коли всі іноземні засоби масової інформації говорили про небезпеку для життя людей, у містах України та Білорусії масово проводилися демонстрації, присвячені Першотравню. Офіційне попередження про загрозу радіоактивного опромінення, було оприлюднено лише 5го травня, на дев’ятий день після катастрофи. До того люди нічого не знали.

Слайд - відео 12

Слайд 13

Учень 3. Згодом на ЧАЕС стали прибувати фахівці та військові, які мусили проводити роботи на аварійному енергоблоці. Всіх їх пізніше стали називати ліквідаторами.

Учень 4. Ці люди працювали у небезпечній зоні позмінно. Ті, хто набирав максимально допустиму дозу радіації від’їжджали, а на їх місце приїжджали інші. Загальна кількість ліквідаторів становить понад 600 тисяч осіб. За даними організації «Союз Чорнобиль» 10 відсотків ліквідаторів померло, 28 стали інвалідами.

Слайд 14

Учениця 3. До 1990 року в Україні було дезактивовано 12 відсотків території республіки, десятки тисяч людей змушені були змінити місце проживання, близько тисячі українських міст і сіл стали безлюдними. Тамтешня природа назавжди залишилась радіоактивно забрудненою.              

Слайд 15

Учениця 4. Здавна чудовими краєвидами, щедро врожайними садами, прекрасними місцями для відпочинку, лісами, багатими ягодами, грибами, горіхами славилась чорнобильська земля. Та тільки до жахливої ночі 1986 року. Відтоді ця земля почала називатися "зоною".

Учень 3. Зона відчуження – злочинна, мертва зона, яка охоплює 2712 квадратних кілометрів. Для когось це можливо і «зона відчуження», а для нас це Батьківщина. Це наша зона Національної трагедії. Повернімося в той страшний квітень 1986 року..

Слайд 16 ( Звучить монолог-спогад «Пісня пам’яті…»)

Після монологу ,звучить пісня «Чорнобильська біда»

Слайд 17

Учениця 5. Сьогодні немало боргів у нас перед природою. Наша вина – це брудні вулиці, будинки, засмічені річки, озера, винищенні лиси, отруєне небо. Давайте разом подумаємо над тим, що кожний з нас зробив для врятування природи від зруйнування, чи посадив дерево, від якого залежить, можливо екологічна рівновага на планеті.

Якщо ти віриш у майбутнє

В його прийдешність, у життя,

 Дзвони у дзвони, кричи людям,

Бо більше не буде вороття.

 

Віддай забуту свіжість травам,

Відмінний від бруду всі хмаринки,

Відреставруй нам синє небо

І дощ крізь сито проціди…

Слова вчителя. Всі говорять: земле, а кожен бачить і розуміє своє. Для нас Земля пов’язана з нашою Україною, де жили наші прадіди, де живуть наші діди, батьки і ми з вами. Наша Земля це калина і верба.

Бережімо, люди, землі, води,

Кожну квітку в лузі, деревце,

Вбивцею не стань краси – Природи,

Пам’ятаймо люди всі про це.

Звучить пісня Тіни Кароль «Україна – це ми».

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Сценарії
Додано
6 квітня 2021
Переглядів
495
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку