Вимоги до формування змісту І варіанту підсумкової контрольної роботи з української мови
№ з/п | Види завдань | Кількість завдань | Кількість балів за кожне правильно виконане завдання | Максимальна кількість балів |
1. | Читання тексту мовчки. Пропонується текст (незнайомий учням) для самостійного читання з мови навчання обсягом 300 - 330 слів, (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 220 - 250 слів). Кількість слів, які потребують пояснення – не більше 2. Речення у тексті не мають містити більше 12 слів. Стиль тексту – художній, науково-художній. | 1 | по 1 балу* | 1 бал |
2. | Завдання до тексту для перевірки розуміння його змісту і вміння працювати з текстом | 3 | по 1 балу | 3 бали |
3. | Списування тексту з пропущеними орфограмами обсягом 45-50 слів і кількістю орфограм 25% від загальної кількості слів у тексті, у тому числі 2 слова з переліку передбачених у програмі слів, значення, вимову і написання яких учні мають запам'ятати. Текст не має містити більше 2 слів на орфограми, вивчення яких не передбачено програмою початкової школи** | 1 | по 3 бали** | 3 бали |
4. | Завдання до тексту для перевірки мовних знань | 3 | по 1 балу | 3 бали |
5. | Творче завдання до тексту: побудова зв'язного висловлювання з 3-4 речень (для шкіл з навчанням мовами національних меншин – 2-3 речень | 1 | по 2 бали*** | 2 бали |
Разом | 9 | - | 12 балів |
* навичка читання мовчки оцінюється 1 балом, якщо учень читає текст мовчки без артикуляції/тихого промовляння слів та прочитав його повністю за 3 хвилини; якщо учень прочитав менше половини тексту, він не отримує жодного балу;
** у творчому завданні виставляють по 1 балу за зміст висловлювання з урахуванням використовуваної лексики та наявності оцінних суджень, грамотність, де враховують помилки лише на ті правила, вивчення яких передбачено навчальною програмою.
ВАРІАНТ 2
1. Прочитай уважно текст.
ЯКБИ ВСЕ БУЛО ІНАКШЕ...
Каченятко Умчик має хорошого друга — кошеня Мурчика. Якось грілись вони удвох на сонечку. Каченя було дуже сумне. Мурчик ніколи його таким не бачив.
— Якби все було інакше, — зітхнуло каченя.
— Що ти маєш на увазі? — запитав Мурчик.
— Якби я вмів високо літати, якби мої батьки ніколи не від'їжджали надовго, якби вони грались зі мною, якби ніколи не сварились і ще багато «якби»...
Друг відповів:
— Умчику, життя — це темні й світлі смуги. Ти бачиш тільки темні. Тобі потрібно навчитись бачити і світлі, тоді почуватимешся чудово. Якщо бачити тільки темні смуги, завжди буде погано. Навчись вибирати.
— Я хочу, щоб мені було добре, але не знаю, як це зробити, — зітхнув Умчик, — Навчи мене, Мурчику.
Умчик здивувався, коли почув, що неприємні думки можна відігнати, якщо захотіти. Йому дуже захотілося дізнатись, як це можна зробити. Умчик чекав, коли вірний товариш його цього навчить.
— Ти, Умчику, кажеш: "якби я вмів літати, якби тато і мама не від'їжджали надовго, якби вони більше грались зі мною, якби не сварились». Це все — темні смуги у твоєму житті, тому що ти починаєш свою думку зі слова "якби". Спробуй подумати інакше.
— Це як? — запитав Умчик.
— Дуже просто. Ти збирав коли-небудь ягоди?
— Так.
— І клав до кошика найкращі, соковиті плоди. А зів'ялі, почорнілі, гнилі або зелені оминав.
— Як же інакше?
— От і думки мають бути тільки приємними, тоді завжди буде весело. Говорити треба замість «якби» слова «навіть якщо», або «в будь-якому випадку». Спробуй, це допоможе. Інколи доводиться повторювати ці слова багато разів, доки настрій не покращиться.
Умчик став повторювати — і повеселішав, усе навкруги змінилося.
— Я зрозумів! — зрадів він, — Навіть якщо я не вмію літати, у мене є надійний друг, з яким я можу гратись! Навіть якщо батьки довго на роботі працюють, вони все одно пам'ятають про мене і люблять мене.
— Ти, Умчику! здібний учень! — сказав Мурчик.
— А ти хороший товариш, — сказав Умчик.
303 слова Лариса Козіна
2. Визнач,чому Умчик сумував
А бо було дуже спекотно
Б бо хотів, щоб усе було інакше
В бо в нього не було вірного друга
3. Познач, що здивувало Умчика.
А неприємні думки можна відігнати
Б друг не хотів з ним гратися
В Мурчик почав малювати білі й чорні смуги
4. Закінчи речення.
За порадою друга Умчик мав навчитися ___________________________________________
5. Прочитай і спиши текст. Устав, де потрібно, пропущені літери, розкрий дужки.
У в..сокому небі сяє яскраве сонце. А в лісі тінь, зат..шно і приємно. Навколо ростуть могутні дуби, сніжно-білі бері(з,с)ки, між якими цвітуть золотисті квіточки.
На стрункій ялинці промайнула білочка. У неї був такий рудий хвіст, що (з,с)давалося, ніби то спалахнув бл..скучий вогник.
45 слів З журналу
6. Укажи дієслово, яким можна замінити вислів теревені правити .
А співати
Б кричати
В базікати
7. До числівників,які відповідають на питання котрий? добери числівники, які відповідають на питання скільки?
Дев'ятий ______________________
Сорок сьомий __________________
Дванадцятий ____________________
8. З'єднай лініями прислівники з відповідними питаннями.
унизу,посередині • здалеку,звідусіль • щедро,ясно • |
• звідки? • як? • де? |
9. Склади текст на тему"Білка - лісова пустунка" (4-5 речень).Запиши його.