Державний стандарт базової середньої освіти: мовно-літературна освітня галузь (зміни та нововведення)

Про матеріал
Матеріал підготовлений з метою удосконалення професійної діяльність вчителя української мови і літератури щодо формування ключових та предметних компетентностей учнів відповідно до Концепції “Нова українська школа”»
Перегляд файлу

СИСТЕМА ОРІЄНТИРІВ

 

 

 

 

Слайд 1

Державний стандарт базової середньої освіти: мовно-літературна освітня галузь (зміни та нововведення)

Державний стандарт визначає:

  • вимоги до обов’язкових результатів навчання учнів на рівні базової середньої освіти;
  • загальний обсяг їх навчального навантаження, розподілений за освітніми галузями;
  • структуру та зміст базової середньої освіти.

Державний стандарт є основою для розроблення типових освітніх програм, а також інших освітніх програм згідно з вимогами, передбаченими статтею 11 Закону України “Про повну загальну середню освіту”.

Метою базової середньої освіти є:

  •  розвиток природних здібностей, інтересів, обдарувань учнів;
  •  формування компетентностей, необхідних для їх соціалізації та громадянської активності, свідомого вибору подальшого життєвого шляху та самореалізації;
  •  продовження навчання на рівні профільної освіти або здобуття професії;
  •  виховання відповідального, шанобливого ставлення до родини, суспільства, навколишнього природного середовища, національних та культурних цінностей українського народу.

Реалізація мети базової середньої освіти ґрунтується на таких ціннісних орієнтирах, як:

  • повага до особистості учня та визнання пріоритету його інтересів, досвіду, власного вибору, прагнень, ставлення у визначенні мети та організації освітнього процесу, підтримка пізнавального інтересу та наполегливості;
  • забезпечення рівного доступу кожного учня до освіти без будь-яких форм дискримінації учасників освітнього процесу;
  • дотримання принципів академічної доброчесності у взаємодії учасників освітнього процесу та організації всіх видів навчальної діяльності;
  • становлення вільної особистості учня, підтримка його самостійності, підприємливості та ініціативності, розвиток критичного мислення та впевненості в собі;
  • формування культури здорового способу життя учня, створення умов для забезпечення його гармонійного фізичного та психічного розвитку, добробуту;
  • створення освітнього середовища, в якому забезпечено атмосферу довіри, без будь-яких форм дискримінації учасників освітнього процесу;
  • утвердження людської гідності, чесності, милосердя, доброти, справедливості, співпереживання, взаємоповаги і взаємодопомоги, поваги до прав і свобод людини, здатності до конструктивної взаємодії учнів між собою та з дорослими;
  • формування в учнів активної громадянської позиції, патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій, державної мови;
  • плекання в учнів любові до рідного краю, відповідального ставлення до довкілля.

Базова середня освіта має такі цикли, як адаптаційний (5—6 класи) та базового предметного навчання (7—9 класи), що дають змогу враховувати вікові та індивідуальні особливості розвитку і потреби учнів, а також забезпечити просування індивідуальними освітніми траєкторіями.

Особливості організації навчання математики у 2019-2020 н.р - online  presentation

Метою мовно-літературної освітньої галузі є

розвиток компетентних мовців і читачів із гуманістичним світоглядом, які володіють українською мовою, читають інформаційні та художні тексти, зокрема класичної та сучасної художньої літератури (української та зарубіжних),

 здатні спілкуватися мовами корінних народів і національних меншин, іноземними мовами  для духовного, культурного та національного самовираження та міжкультурного діалогу, для збагачення емоційно-чуттєвого досвіду, творчої самореалізації,

формування ціннісних орієнтацій і ставлень.

Наскрізнимив усіх ключових компетентностях є такі вміння:

• уміння читати та розуміти прочитане;

• уміння висловлювати думку усно й письмово;

критично і системно мислити;

• здатність логічно обґрунтовувати позицію;

• ініціативність;

• творчість

 

Місія  школи – допомогти розкрити та розвинути здібності, таланти й можливості кожної дитини на основі партнерства між  

PHILOLOGY" Блог Коцур Оксани Володимирівни: Чому батьки припинили  підтримувати вчителя?

 

Шановні колеги,

пропоную ознайомитися з Методичними рекомендаціями щодо особливостей організації освітнього процесу у першому(адаптивному) циклі/ 5 класах закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа». https://nus.org.ua/news/chytajte-rekomendatsiyi-shhodo-navchannya-5-h-pilotnyh-klasiv-nush/

 

Рекомендації розповідають про складання освітньої програми закладу освіти. Зокрема:

 

  • Про написання вступної частини освітньої програми
  • Загальний обсяг навчального навантаження
  • Що має бути в навчальному плані закладу освіти
  • Перелік модельних навчальних програм
  • Опис форм організації освітнього процесу
  • Поточне формувальне оцінювання
  • Підсумкове оцінювання
  • Критерії та шкала оцінювання.

 

 

 

Практична робота « Упровадження формувального оцінювання»

 

Група 1

 

Газетний заголовок

Вигадайте газетний заголовок, який може бути написаний  до теми, яку ми вивчаємо. Передайте основну ідею події

Група 2

 

Підсумок А­Б­В

Кожному учневі в класі присвоюється окрема літера  алфавіту, а він обирає слово, яке починається на цю літеру  та пов'язане з вивченою темою

Група

3

Лідер за номером

Учні об’єднуються в групи по чотири і кожному члену  групи присвоюється номер. Учитель ставить питання /

проблему і всі чотири учні її обговорюють. Вчитель називає  номер і відповідний учень у кожній групі відповідає

Група

4

Є питання, в кого є

відповідь?

Учитель робить два набори карток. Перший набір має  запитання за певним розділом навчання. У другому наборі  містяться відповіді. Учитель роздає картки з відповідями  учням, а потім він або учень зачитує класу питання на  картці. Всі учні перевіряють свої картки з відповідями, щоб  знайти правильну

 

 

 

Типова освітня програма для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти  – Інститут модернізації змісту освіти

docx
Додано
27 жовтня 2021
Переглядів
3837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку