Урок "Дитинство письменника. Іван Франко-казкар (збірка «Коли ще звірі говорили»)

Про матеріал
Мета уроку: Ознайомити учнів із дитячими роками Івана Франка, його творами про дітей і для дітей, збіркою казок «Коли ще звірі говорили», поняттям «літературна казка»; розвивати культуру зв’язного мовлення, вміння висловлювати власні думки; виховувати повагу до творчості Івана Франка, удосконалювати навички виразного читання; прививати любов до української літератури.
Перегляд файлу

 

Тема: Дитинство письменника. Іван Франко-казкар (збірка «Коли ще звірі говорили»)

 

Мета: Ознайомити учнів із дитячими роками Івана Франка, його творами про дітей і для дітей, збіркою казок «Коли ще звірі говорили», поняттям «літературна казка»; розвивати культуру зв’яз­ного мовлення, вміння ви­словлювати власні думки; виховувати повагу до творчості Івана Франка, удосконалювати навички виразного читання.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу

Хід уроку

1. Орг. момент

2. Актуалізація опорних знань

Мозковий штурм

На попередніх уроках вивчали народні казки. То що ж таке казка?

Які групи казок ви знаєте?    Хто є автором народних казок?

4. Оголошення теми, мети уроку

 Сьогодні ми з вами розпочинаємо вивчати літературні казки. І почнемо ми з письменника Івана Яковича Франка. 

5. Вивчення нового матеріалу

Слово вчителя

 Казки можуть створювати письменники (вони називаються літера­турними, або авторськими).

ТЛ: Літературна казка – це казка, написана письменником.

                  Казка – це  фантастичний твір, у якому добро завжди перемагає зло.

Робота з підручником.

Опитування:

* Коли і де народився Іван Франко? (27 серпня 1856року .Нагуєвичі. На Львів­щині)

* Як звали батька І. Франка та ким працював батько письменника? (Яків. Ковалем)

* Хто і чим саме вплинув на Івана Франка як на майбутнього письменника? (Ма­теринські пісні)

* У скільки років пішов до школи І.Франко? ( у 6 років)

 * Де навчався Франко? (У сусідньому селі, потім у Дрогобицькій школі та Дрогобицькій гімназії)

*  Яких мов навчався І. Франко? (Українська, польська, німецька)

* Які стосунки були у І. Франка з вітчимом? (Він його поважав)

* Коли І. Франко залишився круглим сиротою? (У 16 років)

*  Скільки книг було у І. Франка на час закінчення гімназії? (Близько 500)

 * Чому І. Франка звільнили від плати за навчання у Львівському університеті? (Бо він був талановитим і успішним студентом)

* Які твори посідали особливе місце у творчості письменника? (твори для дітей)

Слово вчителя

Збірка казок Івана Франка під назвою «Коли ще звірі говорили» перший раз вийшла ще 1899 р., друге видання з'явилось 1903 року. До цієї збірки Франко додає передмову, у якій писав: «Оці байки, що зібрані в тій книжечці, то старе народне добро... Вони найбіль­ше відповідають смакові дітей від 6 до 12 літ, заставляють їх смі­ятися і думати, розбуджують їх цікавість та увагу до явищ при­роди».

У своїй збірці «Коли ще звірі говорили»  Іван Франко вдало використовує художні засоби, вживані в народних казках про тварин, зокрема традиційне змалювання рис тварин: зажерливості вовка, хитрості лиса, незграбності ведмедя, впертості осла тощо. Письменник ще більше підкреслив ці характерні особливості тварин, майстерно розкриваючи їх через вчинки або розмови пер­сонажів.

Не применшуючи важливості інших жанрів дитячої літера­тури, Франко надає великого значення казці, у якій найбільш повно враховано особливості дитячого сприймання. Адже фан­тазія і вигадка, наявні в казці, сприяють розвитку і збагаченню дитячої уяви, вражають дітей своєю незвичайністю, бентежать і збуджують їх. Разом із тим, незважаючи на елементи фантазії, казка повинна поглиблювати в дітей знання про навколишній світ, ознайомлювати їх із природою і суспільством, навчати їх розуміти людські характери і сприяти формуванню кращих рис характеру дитини.

Фізкультхвилинка.

 

 

Також сьогодні ми ознайомимося із казкою, яка увійшла до збірки «Коли ще звірі говорили» - «Фарбований Лис».

Робота над прочитанням та аналізом казки, колективне визначення теми та ідеї твору.

 Тема – зображення історії хитрого Лиса, який постраждав через свій обман.

 Ідея – засудження користолюбства, нечесності, висміювання пихатості та зарозумілості людей, схожих на Лиса Микиту .

6. Підведення підсумків уроку. Оцінювання.

7.  Домашнє завдання

Виразно читати та аналізувати казку (стор. 50-56), намалювати ілюстрації до твору «Фарбований лис». Високий рівень: тестові завдання стор. 57-58 (з №1 по №10).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
30 жовтня 2021
Переглядів
2839
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку