"Дії зі звичайними дробами" 6 клас

Про матеріал

Робота міститьпрактичні матеріали, методичні рекомендації щодо актуальних питань розвитку пізнавальних інтересів учнів, вихованню в них любові до математики

Перегляд файлу

 

Конспект уроку математики в 6 класі .

Тема

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель математики

КЗ» Кегичівсьй ліцей»

Кегичівської районної ради

                                             Воронова А.І.

 

 

 

 

 

 

Тема : «Розв’язування вправ на всі дії із звичайними дробами»

Мета: закріпити знання, набуті в ході вивчення теми «Дії із звичайними дробами», та відпрацювати навички використання цих знань для виконання вправ, що передбачають усі арифметичні дії з дробами;

розвивати усний рахунок, обчислювальні навички , вміння працювати самостійно;

виховувати увагу, акуратність, уміння знаходити правильне рішення; розширити знання учнів про рідну державу.

Обладнання: диск із презентацією, зображення пам`яток історії, карточки із завданнями та картки лото  – відповіді до завдань.

Тип уроку: Застосування знань, умінь та навичок

Епіграф уроку: Знати - це означає насамперед  уміти користуватися знаннями     

Хід уроку

І. Мотивація навчальної діяльності

Діти давайте звернемося до девізу нашого уроку (девіз записаний на дошці).

Сьогоденне життя – це комп’ютерне забезпечення, супутникове телебачення, атомні електростанції, міжнародна торгівля. Все це потребує спеціальної освіти працівників, їхньої високої кваліфікації. Тому ще з шкільної лави ви повинні бути зацікавленні в тому, щоб здобути достатні знання, уміння і в майбутньому мати хорошу роботу.

Девіз уроку:  Не махай на все рукою, не лінуйся, а учись

                         Бо, чого навчишся в школі, знадобиться ще колись.

 ІІ.   Організаційний момент
На сьогоднішньому уроці ми з вами будемо узагальнювати і систематизувати ваші знання, уміння і навички, які ви одержали  вивчаючи тему “Звичайні дроби”,  розв’язуючи задачі, приклади  на всі дії з використанням звичайних дробів. Колись дії з звичайними дробами завдавали людям надзвичайних труднощів. Але ми з вами знаємо все про звичайні дроби і без труднощів зможемо виконати будь-яку дію над ними.Я б хотіла, щоб всі знання про дії із звичайними дробами, які ви вже отримали, на сьогоднішньому уроці закріпили, повторили і систематизували.  А проведемо ми наш урок у вигляд і подорожі на острів звичайних дробів. Отже, беремо з собою знання і вирушаємо в дорогу

 ІІІ. Перевірка домашнього завдання

(Для перевірки домашнього завдання збираються зошити).

ІV. Актуалізація опорних знань.

Щоб почати нашу подорож потрібно  відвідати туристичне агентство і придбати путівки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Основна властивість дробу.
  2. Зведення дробів до спільного знаменника.
  3. Додавання (віднімання) дробів.
  4. Множення дробів.
  5. Взаємно обернені числа.
  6. Ділення дробів.
  7. Знаходження числа за його дробом.

Дайте відповідь на питання яке знаходиться у вашій путівці.

V. Розв`язування вправ

Що дізнатися на якому транспортному засобі ми будемо подорожувати до острова «Звичайні дроби» вам потрібно зіграти в гру « Математичне лото».

1). Гра «Математичне лото».

Кожен учень отримує набір карточок з умовою задачі, і набором відповідей. Учні розв`язують задачі, записують їх у зошит, а знайшовши відповідь накривають карточкою з відповіддю завдання.

                                       Карточка завдання

1.Мишка – шкряботушка заховала в одну нірку   горішків, а скільки в другу – забула, але вона знає, що в неї було 12 горішків. Допоможіть їй, не 

витягаючи горішків, дізнатися, скільки їх у другій нірці?

(гор)

2.Швидкість польоту стрижа становить 1600 м/хв, шпака – швидкості стрижа. Яка швидкість польоту стрижа?  

(м/хв.).

3.Граничний вік горобця становить 14 років, що дорівнює віку зозулі. Визначте граничний вік зозулі.

(р.)

4.Граничний вік берези становить 150 років, сосна живе в рази довше. Який граничний вік сосни?

(р.)

5. На дереві сиділо 36 горобців.     із них полетіло .Скільки горобців залишилося на дереві?

 36∙.=27 горобців полетіло. Залишилось 9 горобців.

6.Доньці 8 років .ЇЇ вік становить віку матері.  Скільки років матері?

  =28 (р.)

Карточка відповідь

№1

              

№2

           1200

№3

24

№4

           570

        №5

                 9

 

№6

28

Якщо діти  розв`язали задачі вірно, то на картинці буде малюнок вітрильника.

Отже вперед до острова.

 

 

На нашому вітрильнику є рубка капітана .Я пропоную вам її відвідати і пройти тест. Результати тесту запишіть у бортовий журнал.

2. «Рубка капітана».

   Кожен з учнів по черзі працює з електронними тестовими завданнями.

 І ось нарешті ми на острові перша наша зупинка - станція «Усної лічби».

3. Станція «Усної лічби»

           1). Скоротіть дроби.

           2).Виділіть цілу і дробову частини

         

           3).Виконайте дії : 7+ 4 ;    ;    ;     - ;     2;    -  .

          4).Розв’яжіть рівняння :  ; ; 0.7 =1;

4.Станція “ Фізкульт. вікторини”

Щоб ви , коли  відправитеся на станцію " Точних обчислень “, там могли творчо і логічно мислити проведемо зараз фізкульт. вікторину.

  • Якщо ви вважаєте, що в житті необхідні знання про дроби - підніміть вгору руки.
  • Якщо ви вважаєте, що вам необхідно в житті розв'язувати різні задачі та рівняння - кліпніть очима.
  • Якщо ви вважаєте, що урок математики розвиває логіку вашого мислення, то покрутіть головою вправо і вліво.
  • Якщо ви вважаєте, що хороша дисципліна на уроці - запорука вашого успіху та знань, то зіжміть і розіжміть пальці ваших рук.
  • Якщо на вашу думку, ви дисципліновані і уважні на уроці - сплесніть у долоні.
  • Якщо ви вважаєте, що для того , щоб бути здоровими, потрібно займатися спортом, то зробіть вдих і видих.

5. Станція «Точних обчислень»

 Потрібно розв’язати зашифрований приклад?

Вчитель: Я впевнена, ви не раз чули про сім чудес світу. Але не впевнена, що ви знаєте про те, що у березні 2007 року стартувала акція «7 чудес України». На звання семи чудес України претендувало 100 пам`яток історії та культури з усіх регіонів нашої держави 21 серпня 2007 року відбулося підбиття підсумків. Ваше завдання вірно розв’язати приклад на всі дії. Результату кожної дії в прикладі відповідає буква в карточці -код. З цих букв ви складете назву міста, де знаходиться  два із семи чудес України.

Завдання для класу. 

Виконати дії

              

                                             Карточка – код

19,75

К

С

И

У

М

Ї

В

 

Так, це Київ . В Києві розташовано два із семи чудес України: Києво –Печерська лавра та Софія Київська.

Вчитель демонструє зображення пам`яток історії. Про інші 5 чудес України ви дізнаєтеся на наступних уроках.

6. Станція  « Цікава  математика».

Один з учнів за письмову роботу дістав двійку другий – п’ятірку, хоча відповіді у прикладах у них однакові. Чому так трапилося ?

 

 

 

 Перший учень                                                                      Другий учень

 

 

 

 

Додаткове завдання

            Знайти значення виразу:

     а) ;                        

VІ. Станція « Підсумкова»

Вчитель: А зараз підрахуйте всі зароблені вами бали. З допомогою шкали оцінювання, яку ви бачите у своєму талоні, перетворіть ці бали в оцінку (аналіз оцінок)

     Математики  країну

     Ми ніколи не покинем.

     Всі задачі,  теореми -

     Будем вчити без проблеми.

     А найбільше до вподоби

     Нам усім звичайні дроби!                                

Хтось з відомих письменників сказав, що людину можна оцінювати дробом знаменник якого становить те хороше, що вона думає про себе сама, а чисельник те хороше, що про цю людину думають інші.

VII. Домашнє завдання

Повторити п. 10-14 ,      № 553 (1), № 549*

 

 

 

 

 

 

 

ТАЛОН САМОКОНТРОЛЮ

Прізвище, ім’я

 

Клас

 

 

Завдання

Кількість балів

1.

Туристичне агенство (1бала за правильну відповідь)

 

2.

Математичне лото (2 бал за правильно розв’язану задачу)

 

3.

Усни й рахунок (0,5бала за кожну вірну відповідь)

 

4.

Зашифрований приклад

 (1 бал за кожну правильно виконану дію)

 

5.

Цікава математика

 (3 бали)

 

6

Рубка капітана

 

 

Оцінка 

 

 

Всього балів

 

Кількість балів

Оцінка

Більше 12 балів

11

10- 12 балів

10

9 балів

9

8 балів

8

7 балів

7

       

      

         Шкала оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Карточка завдання

1. Мишка – шкряботушка заховала в одну нірку   горішків, а скільки в другу – забула, але вона знає, що в неї було 12 горішків. Допоможіть їй, не  витягаючи горішків, дізнатися, скільки їх у другій нірці?

2. Швидкість польоту стрижа становить 1600 м/хв, шпака – швидкості стрижа. Яка швидкість польоту стрижа?

3. Граничний вік горобця становить 14 років, що дорівнює віку зозулі. Визначте граничний вік зозулі.

4. Граничний вік берези становить 150 років, сосна живе рази довше. Який граничний вік сосни?

5.На дереві сиділо 36 горобців.      із них полетіло .Скільки горобців залишилося на дереві?

6.Доньці 8 років .ЇЇ вік становить віку матері.  Скільки років матері?

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Горстка Валентина Георгіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
13 лютого 2020
Переглядів
3661
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку