Тема: Дії з раціональними виразами. Тотожні перетворення раціональних виразів.
Мета:
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань і вмінь учнів.
Обладнання та наочність: підручник «Алгебра 8 клас» (автор О.С. Істер); роздатковий маатеріал: опорний конспект, бланки з алгоритмом.
Девіз уроку: «Розкажи - і я забуду;
Покажи – і я запам’ятаю;
Дай мені зробити – і я зрозумію»
Конфуцій
Хід уроку
І. Організаційна частина
- перевірка готовності учнів до уроку;
- привітання з учнями.
«Бажаю вам бути уважними, зібраними, бадьорими, доброзичливими. Розпочнімо урок з гарним настроєм і отримаємо від нього задоволення і гарні результати».
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
А почнемо наший урок зі слів стародавнього мислителя Конфуція: «Розкажи - і я забуду; покажи – і я запам’ятаю; дай мені зробити – і я зрозумію».
Ці слова стануть девізом нашого уроку, на якому ми пригадаємо матеріал з теми «Дії з раціональними виразами». Тобто пригадаємо дії додавання, віднімання, множення, піднесення до степені, ділення, скорочення. Щоб добре підготуватися до підсумкової контрольної роботи.
Народне прислів’я говорить: «Знання збирається по краплині, як вода в долині» тому і ми збиремо і нагадаємо все про раціональні вирази.
Повідомлення теми уроку «Дії з раціональними виразами та тотожні перетворення раціональних виразів» та мети уроку.
Мета уроку полягає в узагальненні знань способів перетворення раціональних ви разів та вмінь виконувати ці перетворення в комплекси.
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Фронтальне опитування із частковим занесенням в опорний конспект учня.
Питання
ІV. Застосування знань та вмінь (працюємо у класних зошитах)
а) ;
б) ;
в)
а |
|
|
1 |
|
б |
|
|
2 |
|
в |
|
|
3 |
|
г |
|
|
4 |
|
д |
|
|
5 |
|
Наприклад: а) 2
Фізкультхвилинка
Гра «Муха» (уявно муха сідає на ніс і учні намагаються очима поглянути на ніс, сіла на чоло – очима поглянути, глянути вниз, потім вона відлетіла і намагаються впіймати плескаючи обома руками над головою).
V. Самостійна робота (завдання с/р заготовлені в опорному конспекті. Учні працюють в опорному конспекті).
VI. Підсумок уроку.
На сьогоднішньому уроці ми з вами повторили та систематизували знання з теми «Дії з раціональними виразами. Тотожні перетворення раціональних виразів». Підсумок уроку проводимо за опорним конспектом.
VII. Оцінювання роботи на уроці.
Кожен з вас на сьогоднішньому уроці зробив свій внесок. За моїми спостереженнями:
Але оцінку за урок я виставлю пізніше з урахуванням с/р. Загальний бал буде оголошено на початку наступного уроку.
VIIІ. Домашнє завдання
Опорний конспект
|
Раціональний вираз |
Дії над раціональними виразами |
1 |
Одночлени - |
1.Скоротити дріб |
|
а) |
|
|
||
|
||
2 |
Многочлени - |
|
|
б) |
|
|
||
|
||
3 |
Цілі вирази - |
|
|
2. Виконати дії: |
|
|
а) = |
|
|
||
4 |
Дробові вирази - |
|
|
||
|
б) |
|
|
||
5 |
ОДЗ - |
|
|
||
|
||
|
в) |
|
|
||
6 |
Дії з раціональними виразами - |
|
|
||
|
г) |
|
|
||
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Алгоритм № 1 «Зведення дробів до спільного знаменника»
а) для числових множників знайти НСК
б) для степенів з однаковими основами вибираємо степінь з найбільшим показником
Алгоритм № 2 «Множення дробів»
І. Помножити окремо чисельник і окремо знаменники та записати перший добуток чисельником , а другий знаменником дробу
Алгоритм № 3 «Ділення дробів»
Алгоритм № 4 «Скорочення дробу, де чисельник і знаменник є раціональним виразом»
а)для числових множників підбирається
б)для степенів з однаковими основами підбираємо степінь з найменшим показником