Діагностична контрольна робота для 6 класу "Повторення й систематизація вивченого у 5 класі" складена у формі тестів (правильною є одна відповідь з чотирьох) і містить 12 завдань з лексикології, синтаксису й пунктуації. Контрольна робота пропонується у двох варіантах.
Діагностична контрольна робота 6кл.
(тест)
Повторення і систематизація вивченого у 5кл.
І варіант
1. Укажіть словосполучення, в якому залежне слово стоїть після головного:
а) достеменно знати;
б) вранішня прохолода;
в) переглядати записи;
г) заздалегідь підготовлений.
2. З’ясуйте, в ролі якого члена речення виступає виділене слово.
Місяць, другий вже ведеться нескінченна та облога.
а) підмета;
б) присудка;
в) означення;
г) додатка;
д) обставини.
3. Укажіть речення з однорідними членами:
а) Дід насадив і калину, і бузину, і рожу.
б) Художник працював, сидячи в самій сорочці…
в) Пожадливо повними грудьми втягаючи в себе морозне повітря, подався Семен
дорогою ген за село.
г) Хома якусь хвилину сидить замислений, лише оглядаючи рівну дорогу.
4. Визначте, в якому реченні пропущено кому при однорідних членах:
а) Стюардеса була зовсім як артистка в кіно.
б) Уже світає. Біла смуга лягла над обрієм.
в) У нас через річку хутір козачий вільний.
г) Покрова землю листом покрива.
5. Укажіть речення зі звертаннями:
а) Прийде тиждень вербовий - бери віз у дорогу дубовий.
б) Навколо тільки дрімучий тютюн, та мак, та кукурудзяні тополі й соняшники.
в) Мій давній друже, мушу я з тобою розставатися надовго…
г) Останні Іванові слова прозвучали, як здалось Ользі, непереконливо.
6. Укажіть речення, в якому пропущено розділові знаки при вставному слові:
а) Дощ не переставав, а навпаки переріс у грозу.
б) Весна ледачого не любить.
в) Вчитися ніколи не пізно.
г) Сьогоднішньої роботи на завтра не відкладай.
7. Визначте, скільки простих речень у поданому складному:
І снилася їй граціозна чарівна дівчина, що дивилася на себе у велике свічадо, її
блакитні очі були глибокі і ясні, як небо, на щоках вигравав ніжний рум’янець,
а на рожевих устах цвіла така чудесна усмішка, про яку, напевно, весняної ночі
мріють поети.
а) два;
б) три;
в) чотири;
г) п’ять;
д) шість.
8. Яке речення наведено нижче?
Не видно байдари моєї біля берега, пливе вона вільно у чисте море, все далі й далі
з вітрилами,із веслами, з добрим кермом, тільки мене, господаря, на ній бракує.
а) просте речення;
б) складне речення зі сполучниковим зв’язком;
в) складне речення з безсполучниковим зв’язком;
г) речення з прямою мовою.
9. Укажіть, в якому реченні з прямою мовою допущено пунктуаційну помилку:
а) Веде пан осла, а назустріч іде селянин та й питає:
б) «Куди це ти зі свинею йдеш?»
в) «Ти що ж, хаме, не бачиш, що це осел?» - гнівно мовив пан.
г) «А я не в тебе питаю» - відповів селянин.
10. Визначте, в якому словосполученні одне зі слів ужито у переносному значенні:
а) золоте серце;
б) здорове серце;
в) серце людини;
г) велике серце.
11. Слова, які однакові або близькі за лексичним значенням, але різні за написанням
та звучанням, називаються:
а) однозначними;
б) багатозначними;
в) синонімами;
г) омонімами;
д) антонімами.
12. Виберіть пару антонімів:
а) прямолінійний – мудрий;
б) безмежний – обмежений;
в) успішний – неправильний;
г) непростий – складний.
Діагностична контрольна робота 6кл.
(тест)
Повторення й систематизація вивченого у 5кл.
ІІ варіант
1. Серед поданих поєднань слів укажіть словосполучення:
а) посеред річки;
б) оцінювати кінофільм;
в) знявся вітер;
г) сестра і брат.
2. З’ясуйте, в ролі якого члена речення виступає виділене слово:
Яблучко від яблуні недалеко падає.
а) підмета;
б) присудка;
в) означення;
г) додатка;
д) обставини.
3. Укажіть речення з однорідними членами:
а) Підійшов листоноша, стримано привітався.
б) Відробивши, приляжу на круч заморений…
в) Боря, як завжди, привітався до кожного зокрема.
г) На цьому я, мабуть, поставлю крапку.
4. Визначте, в якому реченні пропущено двокрапку при однорідних членах:
а) Ніч спустилася на землю, сіра, непривітна ніч.
б) Пролітають села, і сади, і міста, і шахти, і заводи…
в) Все усміхалося Ганнусі і небо, й квіти, й дерева, і озера, блакитні води.
г) Шумить і шепче, і тривожить зрадливий дощ із-за кутка.
5. Укажіть речення, в якому пропущено розділовий знак при звертанні:
а) І дійсно: кімната була прибрана з тонким смаком, властивим татові.
б) На озері туман то лежить пеленою,то хвилює од вітру, то розривається, одкри-
ваючи блідо-блакитну воду.
в) Я люблю твою могуть рідна стороно.
г) Тоді восени майже в кожній хаті жили перепели.
6. Укажіть речення, в якому пропущено розділові знаки при вставному слові:
а) І шумить, шумить мій гордий Київ – місто квітів, сонця і пісень.
б) Ягня здається веселилось.
в) Мабуть, краще, ніж будь-хто, розумів це Іван Антонович.
г) Повітря в горах дуже прозоре, отже, і видимість тут стала набагато краща, ніж
на рівнині.
7. Визначте, скільки простих речень у поданому складному:
Говорив Орисі Тимко, щоб вона йшла надвір витрусити його кожушок, - вона
йшла і витрушувала, наказувала їй мати зашивати торбу - вона зашивала, ска-
зала їй накинути хустку і виходити з хати - вона вийшла.
а) три;
б) чотири;
в) п’ять;
г) шість;
д) сім.
8. Яке речення наведено нижче?
Сонце, мабуть, тільки що зійшло, бо від скирти через тік та ще далі на стернях
лежала довга тінь у сизій росі, і солодко пахло втоптаним у землю набубнявілим
житом, що вже вкинулося у ключечки, та сухими мишачими гніздами.
а) просте речення;
б) складне речення зі сполучниковим зв’язком;
в) складне речення з безсполучниковим зв’язком;
г) речення з прямою мовою.
9. Укажіть, в якому реченні з прямою мовою неправильно розставлені розділові
знаки:
а) Син просить батька: Татусю, подаруй мені барабан.
б) «Я б подарував, синку, та боюсь, що ти заважатимеш мені працювати!»
в) А той: «Що ти, татусю! Я тільки тоді буду барабанити, коли ти спатимеш».
10. Визначте, в якому словосполученні одне зі слів ужито в переносному значенні:
а) пізній вечір;
б) гаряча квітка;
в) оксамитова блузка;
г) золоті прикраси.
11. Слова, які однакові за звучанням та написанням, але різні за лексичним значен-
ням, називаються:
а) однозначними;
б) багатозначними;
в) синонімами;
г) омонімами;
д) антонімами.
12. Виберіть пару синонімів:
а) сильний – хворобливий;
б) вечір – ніч;
в) ранній – пізній;
г) поволі – помалу.