22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Діагностична контрольна робота (тест) з української мови для 6 класу "Повторення й систематизація вивченого у 5 класі"

Про матеріал

Діагностична контрольна робота для 6 класу "Повторення й систематизація вивченого у 5 класі" складена у формі тестів (правильною є одна відповідь з чотирьох) і містить 12 завдань з лексикології, синтаксису й пунктуації. Контрольна робота пропонується у двох варіантах.

Перегляд файлу

                                          Діагностична контрольна робота                                 6кл.

                                                                 (тест)

 

                                Повторення і систематизація вивченого у 5кл.

 

                                                              І варіант

 

1. Укажіть словосполучення, в якому залежне слово стоїть після головного:

а) достеменно знати;

б) вранішня прохолода;

в) переглядати записи;

г) заздалегідь підготовлений.

2. З’ясуйте, в ролі якого члена речення виступає виділене слово.

    Місяць, другий вже ведеться нескінченна та облога.

     а) підмета;

     б) присудка;

     в) означення;

     г) додатка;

     д) обставини.

3. Укажіть речення з однорідними членами:

     а) Дід насадив і калину, і бузину, і рожу.

     б) Художник працював, сидячи в самій сорочці…

     в) Пожадливо повними грудьми втягаючи в себе морозне повітря, подався Семен

         дорогою ген за село.

     г) Хома якусь хвилину сидить замислений, лише оглядаючи рівну дорогу.

4. Визначте, в якому реченні пропущено кому при однорідних членах:

     а) Стюардеса була зовсім як артистка в кіно.

     б) Уже світає. Біла смуга лягла над обрієм.

     в) У нас через річку хутір козачий вільний.

     г) Покрова землю листом покрива.

5. Укажіть речення зі звертаннями:

     а) Прийде тиждень вербовий - бери віз у дорогу дубовий.

     б) Навколо тільки дрімучий тютюн, та мак, та кукурудзяні тополі й соняшники.

     в) Мій давній друже, мушу я з тобою розставатися надовго…

     г) Останні Іванові слова прозвучали, як здалось Ользі, непереконливо.

6. Укажіть речення, в якому пропущено розділові знаки при вставному слові:

     а) Дощ не переставав, а навпаки переріс у грозу.

     б) Весна ледачого не любить.

     в) Вчитися ніколи не пізно.

     г) Сьогоднішньої роботи на завтра не відкладай.

7. Визначте, скільки простих речень у поданому складному:

     І снилася їй граціозна чарівна дівчина, що дивилася на себе у велике свічадо, її

     блакитні очі були глибокі і ясні, як небо, на щоках вигравав ніжний рум’янець,

     а на рожевих устах цвіла така чудесна усмішка, про яку, напевно, весняної ночі

     мріють поети.

     а) два;

 

     б) три;

     в) чотири;

     г) п’ять;          

     д) шість.

8. Яке речення наведено нижче?

     Не видно байдари моєї біля берега, пливе вона вільно у чисте море, все далі й далі

 з вітрилами,із веслами, з добрим кермом, тільки мене, господаря, на ній бракує.

 а) просте речення;

 б) складне речення зі сполучниковим зв’язком;

 в) складне речення з безсполучниковим зв’язком;

 г) речення з прямою мовою.

9. Укажіть, в якому реченні з прямою мовою допущено пунктуаційну помилку:

     а) Веде пан осла, а назустріч іде селянин  та й питає:

     б) «Куди це ти зі свинею йдеш?»

     в) «Ти що ж, хаме, не бачиш, що це осел?» - гнівно мовив пан.

     г) «А я не в тебе питаю» - відповів селянин.

10. Визначте, в якому словосполученні одне зі слів ужито у переносному значенні:

      а) золоте серце;

      б) здорове серце;

      в) серце людини;

      г) велике серце.

11. Слова, які однакові або близькі за лексичним значенням, але різні за написанням

      та звучанням, називаються:              

      а) однозначними;

      б) багатозначними;

      в) синонімами;

      г) омонімами;

      д) антонімами.

12. Виберіть пару антонімів:

      а) прямолінійний – мудрий;

      б) безмежний – обмежений;

      в) успішний – неправильний;

      г) непростий – складний.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         Діагностична контрольна робота                                6кл.

                                                           (тест)

 

                           Повторення й систематизація вивченого у 5кл.

 

                                                        ІІ варіант

 

1. Серед поданих поєднань слів укажіть словосполучення:

а) посеред річки;

б) оцінювати кінофільм;

в) знявся вітер;

г) сестра і брат.

2. З’ясуйте, в  ролі якого члена речення виступає виділене слово:

     Яблучко від яблуні недалеко падає.

     а) підмета;

     б) присудка;

     в) означення;

     г) додатка;

     д) обставини.

3. Укажіть речення з однорідними членами:

     а) Підійшов листоноша, стримано привітався.

     б) Відробивши, приляжу на круч заморений…

     в) Боря, як завжди, привітався до кожного зокрема.

     г) На цьому я, мабуть, поставлю крапку.

4. Визначте, в якому реченні пропущено двокрапку при однорідних членах:

     а) Ніч спустилася на землю, сіра, непривітна ніч.

     б) Пролітають села, і сади, і міста, і шахти, і заводи…

     в) Все усміхалося Ганнусі і небо, й квіти, й дерева, і озера, блакитні води.

     г) Шумить і шепче, і тривожить зрадливий дощ із-за кутка.

5. Укажіть речення, в якому пропущено розділовий знак при звертанні:

     а) І дійсно: кімната була прибрана з тонким смаком, властивим татові.

     б) На озері туман то лежить пеленою,то хвилює од вітру, то розривається, одкри-

         ваючи блідо-блакитну воду.

     в) Я люблю твою могуть рідна стороно.

     г) Тоді восени майже в кожній хаті жили перепели.

6. Укажіть речення, в якому пропущено розділові знаки при вставному слові:

     а) І шумить, шумить мій гордий Київ – місто квітів, сонця і пісень.

     б) Ягня здається веселилось.

     в) Мабуть, краще, ніж будь-хто, розумів це Іван Антонович.

     г) Повітря в горах дуже прозоре, отже, і видимість тут стала набагато краща, ніж

         на рівнині.

7. Визначте, скільки простих речень у поданому складному:

     Говорив Орисі Тимко, щоб вона йшла надвір витрусити його кожушок, - вона

     йшла і витрушувала, наказувала їй мати зашивати торбу -  вона зашивала, ска-

     зала їй накинути хустку і виходити з хати - вона вийшла.

     а) три;

 

     б) чотири;

     в) п’ять;

     г) шість;

     д) сім.

8. Яке речення наведено нижче?

    Сонце, мабуть, тільки що зійшло, бо від скирти через тік та ще далі на стернях

    лежала довга тінь у сизій росі, і  солодко пахло втоптаним у землю набубнявілим

    житом, що вже вкинулося у ключечки, та сухими мишачими гніздами.

    а) просте речення;

    б) складне речення зі сполучниковим зв’язком;

    в) складне речення з безсполучниковим зв’язком;

    г) речення з прямою мовою.

9. Укажіть, в якому реченні з прямою мовою неправильно розставлені розділові

    знаки:

    а) Син просить батька: Татусю, подаруй мені барабан.

    б) «Я б подарував, синку, та боюсь, що ти заважатимеш мені працювати!»

    в) А той: «Що ти, татусю! Я тільки тоді буду барабанити, коли ти спатимеш».

10. Визначте, в якому словосполученні одне зі слів ужито в переносному значенні:

     а) пізній вечір;

     б) гаряча квітка;

     в) оксамитова блузка;

     г) золоті прикраси.

11. Слова, які однакові за звучанням та написанням, але різні за лексичним значен-

      ням, називаються:

     а) однозначними;

     б) багатозначними;

     в) синонімами;

     г) омонімами;

     д) антонімами.

12. Виберіть пару синонімів:

     а) сильний – хворобливий;

     б) вечір – ніч;

     в) ранній – пізній;

     г) поволі – помалу.  

 

 

 

 

doc
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
231
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку