Діагностична контрольна робота (тест) з української мови для 6 класу "Повторення й систематизація вивченого у 5 класі"

Про матеріал

Діагностична контрольна робота для 6 класу "Повторення й систематизація вивченого у 5 класі" складена у формі тестів (правильною є одна відповідь з чотирьох) і містить 12 завдань з лексикології, синтаксису й пунктуації. Контрольна робота пропонується у двох варіантах.

Перегляд файлу

                                          Діагностична контрольна робота                                 6кл.

                                                                 (тест)

 

                                Повторення і систематизація вивченого у 5кл.

 

                                                              І варіант

 

1. Укажіть словосполучення, в якому залежне слово стоїть після головного:

а) достеменно знати;

б) вранішня прохолода;

в) переглядати записи;

г) заздалегідь підготовлений.

2. З’ясуйте, в ролі якого члена речення виступає виділене слово.

    Місяць, другий вже ведеться нескінченна та облога.

     а) підмета;

     б) присудка;

     в) означення;

     г) додатка;

     д) обставини.

3. Укажіть речення з однорідними членами:

     а) Дід насадив і калину, і бузину, і рожу.

     б) Художник працював, сидячи в самій сорочці…

     в) Пожадливо повними грудьми втягаючи в себе морозне повітря, подався Семен

         дорогою ген за село.

     г) Хома якусь хвилину сидить замислений, лише оглядаючи рівну дорогу.

4. Визначте, в якому реченні пропущено кому при однорідних членах:

     а) Стюардеса була зовсім як артистка в кіно.

     б) Уже світає. Біла смуга лягла над обрієм.

     в) У нас через річку хутір козачий вільний.

     г) Покрова землю листом покрива.

5. Укажіть речення зі звертаннями:

     а) Прийде тиждень вербовий - бери віз у дорогу дубовий.

     б) Навколо тільки дрімучий тютюн, та мак, та кукурудзяні тополі й соняшники.

     в) Мій давній друже, мушу я з тобою розставатися надовго…

     г) Останні Іванові слова прозвучали, як здалось Ользі, непереконливо.

6. Укажіть речення, в якому пропущено розділові знаки при вставному слові:

     а) Дощ не переставав, а навпаки переріс у грозу.

     б) Весна ледачого не любить.

     в) Вчитися ніколи не пізно.

     г) Сьогоднішньої роботи на завтра не відкладай.

7. Визначте, скільки простих речень у поданому складному:

     І снилася їй граціозна чарівна дівчина, що дивилася на себе у велике свічадо, її

     блакитні очі були глибокі і ясні, як небо, на щоках вигравав ніжний рум’янець,

     а на рожевих устах цвіла така чудесна усмішка, про яку, напевно, весняної ночі

     мріють поети.

     а) два;

 

     б) три;

     в) чотири;

     г) п’ять;          

     д) шість.

8. Яке речення наведено нижче?

     Не видно байдари моєї біля берега, пливе вона вільно у чисте море, все далі й далі

 з вітрилами,із веслами, з добрим кермом, тільки мене, господаря, на ній бракує.

 а) просте речення;

 б) складне речення зі сполучниковим зв’язком;

 в) складне речення з безсполучниковим зв’язком;

 г) речення з прямою мовою.

9. Укажіть, в якому реченні з прямою мовою допущено пунктуаційну помилку:

     а) Веде пан осла, а назустріч іде селянин  та й питає:

     б) «Куди це ти зі свинею йдеш?»

     в) «Ти що ж, хаме, не бачиш, що це осел?» - гнівно мовив пан.

     г) «А я не в тебе питаю» - відповів селянин.

10. Визначте, в якому словосполученні одне зі слів ужито у переносному значенні:

      а) золоте серце;

      б) здорове серце;

      в) серце людини;

      г) велике серце.

11. Слова, які однакові або близькі за лексичним значенням, але різні за написанням

      та звучанням, називаються:              

      а) однозначними;

      б) багатозначними;

      в) синонімами;

      г) омонімами;

      д) антонімами.

12. Виберіть пару антонімів:

      а) прямолінійний – мудрий;

      б) безмежний – обмежений;

      в) успішний – неправильний;

      г) непростий – складний.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                         Діагностична контрольна робота                                6кл.

                                                           (тест)

 

                           Повторення й систематизація вивченого у 5кл.

 

                                                        ІІ варіант

 

1. Серед поданих поєднань слів укажіть словосполучення:

а) посеред річки;

б) оцінювати кінофільм;

в) знявся вітер;

г) сестра і брат.

2. З’ясуйте, в  ролі якого члена речення виступає виділене слово:

     Яблучко від яблуні недалеко падає.

     а) підмета;

     б) присудка;

     в) означення;

     г) додатка;

     д) обставини.

3. Укажіть речення з однорідними членами:

     а) Підійшов листоноша, стримано привітався.

     б) Відробивши, приляжу на круч заморений…

     в) Боря, як завжди, привітався до кожного зокрема.

     г) На цьому я, мабуть, поставлю крапку.

4. Визначте, в якому реченні пропущено двокрапку при однорідних членах:

     а) Ніч спустилася на землю, сіра, непривітна ніч.

     б) Пролітають села, і сади, і міста, і шахти, і заводи…

     в) Все усміхалося Ганнусі і небо, й квіти, й дерева, і озера, блакитні води.

     г) Шумить і шепче, і тривожить зрадливий дощ із-за кутка.

5. Укажіть речення, в якому пропущено розділовий знак при звертанні:

     а) І дійсно: кімната була прибрана з тонким смаком, властивим татові.

     б) На озері туман то лежить пеленою,то хвилює од вітру, то розривається, одкри-

         ваючи блідо-блакитну воду.

     в) Я люблю твою могуть рідна стороно.

     г) Тоді восени майже в кожній хаті жили перепели.

6. Укажіть речення, в якому пропущено розділові знаки при вставному слові:

     а) І шумить, шумить мій гордий Київ – місто квітів, сонця і пісень.

     б) Ягня здається веселилось.

     в) Мабуть, краще, ніж будь-хто, розумів це Іван Антонович.

     г) Повітря в горах дуже прозоре, отже, і видимість тут стала набагато краща, ніж

         на рівнині.

7. Визначте, скільки простих речень у поданому складному:

     Говорив Орисі Тимко, щоб вона йшла надвір витрусити його кожушок, - вона

     йшла і витрушувала, наказувала їй мати зашивати торбу -  вона зашивала, ска-

     зала їй накинути хустку і виходити з хати - вона вийшла.

     а) три;

 

     б) чотири;

     в) п’ять;

     г) шість;

     д) сім.

8. Яке речення наведено нижче?

    Сонце, мабуть, тільки що зійшло, бо від скирти через тік та ще далі на стернях

    лежала довга тінь у сизій росі, і  солодко пахло втоптаним у землю набубнявілим

    житом, що вже вкинулося у ключечки, та сухими мишачими гніздами.

    а) просте речення;

    б) складне речення зі сполучниковим зв’язком;

    в) складне речення з безсполучниковим зв’язком;

    г) речення з прямою мовою.

9. Укажіть, в якому реченні з прямою мовою неправильно розставлені розділові

    знаки:

    а) Син просить батька: Татусю, подаруй мені барабан.

    б) «Я б подарував, синку, та боюсь, що ти заважатимеш мені працювати!»

    в) А той: «Що ти, татусю! Я тільки тоді буду барабанити, коли ти спатимеш».

10. Визначте, в якому словосполученні одне зі слів ужито в переносному значенні:

     а) пізній вечір;

     б) гаряча квітка;

     в) оксамитова блузка;

     г) золоті прикраси.

11. Слова, які однакові за звучанням та написанням, але різні за лексичним значен-

      ням, називаються:

     а) однозначними;

     б) багатозначними;

     в) синонімами;

     г) омонімами;

     д) антонімами.

12. Виберіть пару синонімів:

     а) сильний – хворобливий;

     б) вечір – ніч;

     в) ранній – пізній;

     г) поволі – помалу.  

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Грушецька Ірина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Малиновська Яна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
20729
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку