Українська мова. 5 клас
Діагностична контрольна робота з теми
«Словосполучення. Речення, його граматична основа «
І варіант (1-8 завдання – по 0,5 б.)
1.Речення - це:
а) два або більше слів, одне з яких головне, а інше – залежне;
б) це група слів, що виражають закінчену думку;
в) це два слова або більше слова.
2. Яке з поданих поєднань слів є словосполученням?
а) брат і сестра;
б) після роботи;
в) сонячний день.
3. Не є словосполученням:
а) цікава книга;
б) прийшла осінь;
в) праювати важко.
4. Граматична основа речення – це:
а) присудок і додаток;
б) підмет і присудок;
в) підмет і обставина.
5. У реченні Вранці пішов дощ підметом є слово:
а) вранці;
б) пішов;
в) дощ.
6. Присудком у реченні Діти прийшли вчасно до школи. є слово:
а) діти;
б) прийшли ;
в) вчасно.
7. Двоскладним називається речення, граматична основа якого складається:
а) з підмета і присудка;
б) з підмета;
в) тільки з присудка.
8. За метою висловлювання речення поділяються на:
а) двоскладні, односкладні, розповідні;
б) окличні і неокличні;
в). розповідні, питальні, спонукальні.
9. Утворіть з поданих слів словосполучення. Зробіть розбір 2 словосполучень. 2 б.
(Перша) сніг; високо (дерево); на високій (береза); знати (математика); підручники (історія); розкинутися на (диван); кінець (урок); почастувати (цукерка).
10. Завдання на співвідношення: 1 б.
Речення (розділові знаки в кінці речення пропущено)
1. В українських піснях барвінок є символом молодості
2. Хто боком спить, а лежачи їсть
3. Вивчайте, любіть рідну мову
Вид речення за метою висловлювання
А. Спонукальне
Б. Розповідне
В. Питальне
11. Визначте граматичні основи речень, запишіть вид присудків. 2 б.
Калина – гордість українського садка.
Хочу дарувати людям радість і тепло.
12. Напишіть невелику творчу роботу «Моя улюблена книжка» з використанням різних за метою висловлювання та емоційним забарвленням речень. 3 б.
Українська мова 5 клас
Діагностична контрольна робота з теми
«Словосполучення. Речення, його граматична основа».
ІІ варіант
(1-8 завдання – по 0,5 б.)
1. Словосполучення -це і:
а) це два слова;
б)це два або більше слова, пов′язані за змістом і граматично;
в) це слова.
2. Яке з поданих поєднань слів є словосполученням?
а) біля школи;
б) вітряний день;
в) мати і батько.
3. Знайди в реченні підмет Птахи відлетіли в теплі краї:
а) краї;
б) відлетіли;
в) птахи.
4. Граматична основа речення – це:
а) підмет і додаток;
б) підмет і присудок;
в) присудок і обставина.
5. Яке є речення за метою висловлювання Сонце промені на землю посилає? :
а) розповідне;
б) питальне;
в) спонукальне.
6. Присудком у реченні Усяка пташка своє гніздо знає. є слово:
а) знає;
б) пташка;
в) гніздо.
7. За емоційним забарвленням речення поділяються на:
а) розповідні і питальні;
б) двоскладні і односкладні;
в) окличні і неокличні.
8. Односкладним називається речення, граматична основа якого складається:
а) з підмета і присудка;
б) однорідних присудків;
в) тільки підмета або тільки присудка
9. Утворіть з поданих слів словосполучення. Зробіть розбір 2 словосполучень. 2 б.
Погасити (світло); (червоний) троянда; на (лівий) березі; знайомство з (вчителем); малювати (картина); бігти до (ліс); (глибокий) озеро; посадити на (поле).
10. Завдання на співвідношення: 1 б.
Речення (розділові знаки в кінці речення пропущено)
1. Ти сьогодні спізнився до школи
2. Мова – найбільше багатство людини
3. Сонце сіло низько
Вид речення за метою висловлювання
А. Розповідне
Б. Питальне
В. Спонукальне
11. Визначте граматичні основи речень, запишіть вид присудків. 2 б.
Максимко сьогодні відвідав бабусю
Тетянка хоче намалювати картину .
12. Напишіть невелику творчу роботу «Я люблю свою школу» з використанням різних за метою висловлювання та емоційним забарвленням речень. 3 б.