Діагностична контрольна робота з теми «Словосполучення. Речення, його граматична основа»

Про матеріал
Діагностична контрольна робота з теми «Словосполучення. Речення, його граматична основа» для 5 класу. Містить 2 варіанти, 8 завдань тестового характеру (0,5 бала), 9 та 11 завдання - практичного характеру, 10 - на встановлення відповідності, 12 - творчого характеру.
Перегляд файлу

 Українська мова.      5 клас

Діагностична контрольна робота з теми

«Словосполучення.   Речення, його граматична основа «

 І варіант       (1-8 завдання – по 0,5 б.)

1.Речення - це:      

    а) два або більше слів, одне з яких головне, а інше – залежне;

    б) це група слів, що виражають закінчену думку;      

    в) це два слова або більше слова.

2. Яке з поданих поєднань слів є словосполученням?

    а) брат і сестра;   

   б) після  роботи;  

   в) сонячний день.

3. Не є словосполученням:

    а) цікава книга;   

    б) прийшла осінь;  

    в) праювати важко.

4. Граматична основа речення – це:  

    а) присудок і додаток;   

    б) підмет і присудок; 

    в) підмет і обставина.

5. У реченні Вранці пішов дощ підметом є слово:

    а) вранці;                    

    б) пішов;                 

     в) дощ.

6. Присудком у реченні Діти прийшли вчасно до школи. є слово:

    а) діти;                        

    б) прийшли ;   

    в) вчасно.

7. Двоскладним називається речення, граматична основа якого складається:  

    а) з підмета і присудка;   

    б) з підмета;  

    в) тільки з присудка.

8. За метою висловлювання речення поділяються на:

    а) двоскладні, односкладні, розповідні;

    б) окличні і неокличні;

    в). розповідні, питальні, спонукальні.

9. Утворіть з поданих слів словосполучення. Зробіть розбір 2 словосполучень.  2 б.

(Перша) сніг; високо (дерево); на високій (береза); знати (математика); підручники (історія); розкинутися на (диван); кінець (урок); почастувати (цукерка).

10. Завдання на співвідношення: 1 б.

Речення  (розділові знаки в кінці речення пропущено)     

1. В українських піснях барвінок є  символом молодості

2. Хто боком спить, а лежачи їсть               

3. Вивчайте, любіть рідну мову                      

   Вид речення за метою висловлювання

А. Спонукальне

Б. Розповідне

В. Питальне

11. Визначте граматичні основи речень, запишіть вид присудків.    2 б.

    Калина – гордість українського садка.

      Хочу дарувати людям радість і тепло.

12.  Напишіть невелику творчу роботу «Моя улюблена книжка» з використанням різних за метою висловлювання та емоційним забарвленням речень.                                                                       3 б.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Українська мова      5 клас

Діагностична контрольна робота з теми

 

  «Словосполучення.   Речення, його граматична основа». 

ІІ варіант

(1-8 завдання – по 0,5 б.)

1. Словосполучення -це і: 

    а) це два слова;     

    б)це два або більше слова, повязані за змістом і граматично;  

    в) це слова.

2. Яке з поданих поєднань слів є словосполученням?

    а) біля школи;   

    б) вітряний день;  

    в) мати  і батько.

3. Знайди в реченні підмет Птахи відлетіли в теплі краї:

    а) краї;  

    б) відлетіли;  

    в) птахи.

4. Граматична основа речення – це:  

    а) підмет і додаток;  

    б) підмет і присудок; 

    в) присудок і обставина.

 5. Яке є речення за метою висловлювання Сонце промені на землю посилає?   :

    а) розповідне;      

    б) питальне;    

    в) спонукальне.

6. Присудком у реченні Усяка пташка своє гніздо знає.    є слово:

    а) знає;     

    б) пташка;     

    в) гніздо. 

7. За емоційним забарвленням речення поділяються на:

    а) розповідні і питальні; 

    б) двоскладні і односкладні; 

    в) окличні і неокличні.

8.  Односкладним називається речення, граматична основа якого складається:  

    а) з підмета і присудка;   

    б) однорідних присудків;   

    в) тільки підмета або тільки присудка

9. Утворіть з поданих слів словосполучення. Зробіть розбір 2 словосполучень.         2 б.

Погасити (світло); (червоний) троянда; на (лівий) березі; знайомство з (вчителем); малювати (картина); бігти до (ліс); (глибокий) озеро; посадити на (поле).  

10. Завдання на співвідношення: 1 б.

Речення  (розділові знаки в кінці речення пропущено) 

  1. Ти сьогодні спізнився до школи                     

  2. Мова – найбільше багатство  людини

  3. Сонце сіло низько                 

 Вид речення за метою висловлювання

А. Розповідне

Б. Питальне

В. Спонукальне

11. Визначте граматичні основи речень, запишіть вид присудків.   2 б.

    Максимко сьогодні відвідав бабусю

     Тетянка хоче намалювати картину .

 12.  Напишіть невелику творчу роботу «Я люблю свою школу» з використанням різних за метою висловлювання та емоційним забарвленням речень.           3 б.                                               

docx
Додав(-ла)
Samotei Steve
Додано
18 жовтня
Переглядів
577
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку