З метою формування та розвитку предметних і міжпредметних навичок і умінь, так і з метою системного відстеження індивідуального розвитку здобувача освіти в процесі навчання, з метою фіксації досягнень учнів пропоную завдання з мовно-літературної освітньої галузі для 2 класу за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р.Шияна до підручника Ганни Остапенко «Українська мова та читання» (Київ «Світич» 2019)
Діагностична тестова робота №16. (Лексична тема. Все пов’язане з усім. Мовна тема. Слово. Пряме і переносне значення слова) у двох варіантах містить по шість завдань відповідно до пізнавальної (когнітивної) сфери, які дають змогу шляхом формувального оцінювання відстежувати опанування навчального досвіду як основи компетентності, вибудувати індивідуальну траєкторію особистості.
Досягнення учнів співвідносяться з характеристикою (описом) очікуваного результату.
За результатом діагностичної роботи учні здійснюють самоаналіз, а вчитель – аналіз рівня досягнення учнів.
Самоаналіз |
Познач V: (Як тобі було виконувати завдання?) |
Мені було дуже легко |
Мені була потрібна допомога вчителя чи однокласників |
Мені було дуже важко |
Позначка/інтерпретація вчителя |
Результат роботи |
Коментар |
++ (має значні успіхи) |
Правильно виконав/виконала усі завдання |
Дуже добре; Я пишаюсь тобою! Чудово. Ми пишаємось твоїми досягненнями... |
+ (демонструє помітний прогрес) |
Допустив/допустила 1-2 помилки |
Добре. З успіхом тебе! Ти багато вмієш... |
V (досягає результату з допомогою вчителя) |
Допустив/допустила 3-4 помилки |
Досить вдало! Уже краще. У тебе все вийде, тільки зверни увагу на ... |
! (потребує значної уваги і допомоги) |
Допустив/допустила 5 і більше помилок |
Щодня тренуйся з друзями чи батьками. У тебе обов’язково все вийде... |
Оцінювання рівня навчальних досягнень
Діагностична робота №16
№3/п завд. |
Опис вимог (конкретизовані навчальні цілі) |
ПІБ учня/учениці
|
|||||
|
|
|
|
|
|
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1 |
Знання визначення прямого і переносного значення слова |
|
|
|
|
|
|
2 |
Вміння розпізнавати слова, вжиті в переносному значенні |
|
|
|
|
|
|
3 |
Вміння з’єднувати парами слова, вжиті в прямому і переносному значенні |
|
|
|
|
|
|
4 |
Вміння знаходити в реченні слова, вжиті в переносному значенні |
|
|
|
|
|
|
5 |
Вміння підбирати до слів в прямому значенні слова в переносному значенні |
|
|
|
|
|
|
6 |
Вміння складати речення зі словами, вжитими в прямому і переносному значенні |
|
|
|
|
|
|
Тиждень 32-33 Тема 9.Все пов’язане з усім.
Діагностична робота №16
Варіант 1
Тема.Слово. Пряме і переносне значення слова.
1.Слово можна перетворити на образ, тобто перенести його значення на інше явище. Це означає, що слово вжите в ...
А) переносному значенні
Б) прямому значенні
В) формі звертання
2.Виберіть рядок, де слова вжито в переносному значенні.
А) плаче дощик, золоте серце, сміється сонце
Б) ніжні обійми, золота каблучка, сонячний день
В) гарячий суп, міцний канат, мамині сережки
3.З’єднайте парами слова, вжиті в прямому і переносному значенні.
Гримить грім ● ● дрімає дитина
Дрімає ліс ● ● золоті руки
Золотий перстень ● ● гримить пісня
4.Запишіть речення, підкресліть слова вжиті в переносному значенні.
Сонні ялиці дрімають, їм сонце сміється і сяє.
5.Підберіть до словосполучень слова, вжиті в переносному значенні.
Зразок: срібний ніж – срібний голос
Танцюють діти - ....................
Залізне ліжко - .......................
6.Зі словосполученнями складіть речення, вживаючи ці словосполучення в прямому і переносному значенні.
Свіжа думка. Свіжа квітка.
Тиждень 32-33 Тема 9.Все пов’язане з усім.
Діагностична робота №16
Варіант 1
Тема.Слово. Пряме і переносне значення слова.
1.Слово можна перетворити на образ, тобто перенести його значення на інше явище. Це означає, що слово вжите в ...
А) формі звертання
Б) прямому значенні
В) переносному значенні
2.Виберіть рядок, де слова вжито в переносному значенні.
А) гарячий суп, міцний канат, мамині сережки
Б) ніжні обійми, золота каблучка, сонячний день
В) плаче дощик, золоте серце, сміється сонце
3.З’єднайте парами слова, вжиті в прямому і переносному значенні.
Золота каблучка ● ● солодка посмішка
Солодке печиво ● ● гострий зір
Гострий ніж ● ● золота осінь
4.Запишіть речення, підкресліть слова вжиті в переносному значенні.
По діброві вітер віє, гуляє по полю.
(Т.Шевченко)
5.Підберіть до словосполучень слова, вжиті в переносному значенні.
Зразок: весела дівчина – весела сніжинка
Сумує мама - ....................
Усміхається дитина - .......................
6.Зі словосполученнями складіть речення, вживаючи ці словосполучення в прямому і переносному значенні.
Солодкий сон. Солодке яблуко.