Українська мова
Тема: Вправи на інтонаційне виділення в реченнях слів, найважливіших для виділення думки. Робота зі скоромовками.
Природознавство
Тема: Як змінюється взимку життя комах і птахів? Зимуючі та осілі птахи.
Мета:Навчати учнів інтонаційно виділяти в реченнях слова,найважливіші для виділення думки. Розвивати навички виразного читання, увагу, мислення, пам'ять. Розширити знання учнів про комах та птахів, формувати уявлення про життя цих тварин взимку, про необхідність їхньої охорони; розвивати вміння характеризувати зміни у житті птахів взимку; вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки у неживій та живій природі взимку; розвивати процеси мислення, спостережливість, пізнавальний інтерес; формувати вміння застосовувати знання про природу взимку для розв’язання навчальних і життєвих компетентностей; виховувати турботливе ставлення до птахів; викликати бажання допомагати їм взимку.
Обладнання:відео комахи та птахи взимку;календар спостережень за погодою; малюнки із зображенням птахів; загадкова скринька; годівничка.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.
Добрий день, ми всіх вітаєм.
Дня вам доброго бажаєм.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
-
Очікування.
-
Розпочинаємо урок української мови та природознавства. Діти, а що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
-
Я сподіваюсь, що ваші очікування обов’язково здійсняться. А для того,щоб це сталося вам якими треба бути? (Уважними,працьовитими, спостережливими та активними).
-
Самостійна робота «синоптика» за планом.
План
-
Пора року, місяць, число, день тижня.
-
Стан неба.
-
Температура повітря.
-
Чи були протягом дня опади?
-
За будь–якої погоди майте гарний настрій.
-
Гра «Сніжинка»
-
Яка зараз пора року?
-
Які зміни відбуваються в неживій природі з приходом зими?
-
А чи змінюється життя живої природи?
-
Чому? Чи зв’язана жива і нежива природа?
-
Прослухаймо нашого синоптика.
-
Каліграфічна хвилинка.
-
Як ласкаво називають зиму?
-
Запишіть каліграфічно слово зимонька, правильно поєднуючи букви.
-
Придумайте речення зі словом зимонька.
-
Яке це речення — розповідне чи питальне?
-
Чому воно розповідне?
-
Який знак поставимо в кінці розповідного речення?
-
А яке речення називають питальним?
-
Що ставимо в кінці питального речення?
-
Загадковий диктант.
-
Відгадайте, діти, хто
Має носик - долото?
Ним комах з кори виймає,
Про здоров’я лісу дбає.
(Дятел)
2) Вона животик жовтий має,
Ще й чорну краватку одягає.
Пташина жвава і маленька,
Співає дзвінко, веселенько,—
Той спів узимку кожен чує.
Шматочок сальця їй смакує.
Що ж це за пташка невеличка,
Чи здогадались ви?
(Синичка)
3) Що це за сіренька пташка?
Ловить гусінь і комашок,
Цвірінчить вона, стрибає,
В теплий край не відлітає.
Цей маленький жвавий хлопчик
Називається … (горобчик).
4) Вони бувають сизі, білі,
Воркують, в парку проживають.
Вважають їх птахами миру,
На щастя в небо випускають.
І линуть в сині голубій
Птахи чудові — ...
(Голуби)
5) Хто це у садку скрекоче,
Всі новини знати хоче?
Це хитренька, білобока,
З чорним хвостиком …
(Сорока)
6)На колір – сірувата,
На вдачу – хитрувата.
«Кар-р-р», - гукає,
Курчат лякає.
(Ворона)
Сіт-сіт-сіт — сигнал летить.
Що за пташка так свистить?
По деревах повзать звичку має,
На зиму їжу запасає.
Влітку знищує жуків,
Довгоносиків, клопів. (Повзик)
Крізь зимові заметілі
Пташенята прилетіли.
В них червоні гарні груди –
Ніби яблука усюди
Хтось розвісив у дворі.
Звуться пташки…
(Снігурі)
-
Як одним словом назвати всі відгадки?
-
Що це за птахи? Їх можна побачити взимку?
-
Який птах зайвий? Чому? Як називають птахів, що прилітають до нас на зиму? А тих, що завжди живуть на одному місці?
-
Фізкультхвилинка
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
-
Повідомлення теми уроку.
-
Можливо, ви здогадалися, про що говоритимемо на уроці?
-
Сьогодні ви дізнаєтесь, як зимують птахи та комахи. Навчитесь інтонаційно правильно читати питальні речення.
-
Пригадайте, де зимують комахи?
-
Робота з підручником.
-
На сторінці 82 природознавства Сонечко Семикрапочка ділиться з вами секретом як вони зимують. Прочитаймо.
-
Що нового ви дізнались?
-
Перегляд фільму про життя птахів.
-
Перегляньте фільм та скажіть, як зимують осілі та зимуючі птахи?
-
Які птахи вам запам’ятались із фільму?
-
Чи можна їх побачити в нашій місцевості? Як вони живуть взимку?
-
Розгадування кросворду. Робота в зошиті.
-
Коментоване письмо. Вправа 239.
-
Горобці найсміливіші, вони взимку прилітають до житла людей. Знають, що тут можна знайти їжу.
-
Гра «Загадкова скринька».
-
Сьогодні по дорозі до школи, мені зустрівся хлопчик з нашої школи. Він назвав себе «володарем птахів» і попрохав мене передати вам ось цю скриньку. Але відкрити її зможемо тільки тоді, коли ви здогадаєтесь, що в ній. Тут саме той предмет, який допомагає хлопчику бути «володарем птахів». Що це?
(Діти здогадуються,що це годівничка.)
-
Хто з дітей нашого класу вже зробили годівнички?
-
Придумайте, про це речення.
-
Іринка та Даринка зробили годівнички. Прочитайте його. (Вчитель в кінці речення ставить знак питання.) Яким стало речення?
Прочитайте його.
-
Творча робота. (Робота в парах)
-
Прочитайте питальне речення з наголосом на виділеному слові. Відповідайте,використовуючи слово так.
IV. Підсумок уроку.
-
Очікування.
-
Чи підтвердились ваші очікування?
-
Рефлексія.
-
Що нового дізнались про життя птахів взимку на уроці?
-
Як зимують комахи?
-
Практична робота.
Вивішування годівничок у шкільному саду.
План
З вами …
-
Пора року, місяць, число, день тижня.
-
Стан неба.
-
Температура повітря.
-
Чи були протягом дня опади?
-
За будь–якої погоди майте гарний настрій.
Іринка та Даринка зробили годівнички?
(Так, Іринка та Даринка.)
Іринка та Даринка зробили годівнички?
(Так, зробили.)
Іринка та Даринка зробили годівнички?
(Так, годівнички.)