Тема уроку "Іменник"

Про матеріал
Мета: ознайомити з словами, які озна¬чають назви людей і тварин, відповідають на питання хто?, і словами, які означають назви інших предметів і відповідають на питання що?; вчити їх розрізняти; розвивати мовлення учнів; виховувати сумлінне ставлення до навчальної праці, старанність і наполегливість, почуття патріотизму, любові до Батьківщини. Обладнання: презентація, лис Микита, деформоване прислів’я, підручник, епіграф, електронна фізкультхвилинка, наочний матеріал. Форма проведення: вивчення нового матеріалу
Перегляд файлу

Тема. Іменник

Мета: ознайомити з словами, які озна­чають назви людей і тварин, відповідають на питання хто?, і словами, які означають назви інших предметів і відповідають на питання що?; вчити їх розрізняти; розвивати мовлення учнів; виховувати сумлінне ставлення до навчальної праці, старанність і наполегливість, почуття патріотизму, любові до Батьківщини.

Обладнання: презентація, лис Микита, деформоване прислів’я, підручник, епіграф, електронна фізкультхвилинка, наочний матеріал.

Форма проведення: вивчення нового матеріалу

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

1. Привітання

Добрий день, вам любі діти,

Годі вже вам гомоніти

Продзвенів уже дзвінок,

Тож почнемо наш урок.

- Спочатку сідає краса класу - дівчата, а за ними сідає сила - хлопці.

2. Представлення

- Доброго дня, діти, мене звати Інна Сергіївна і сьогодні урок рідної мови проведу у вас я.

3. Введення елементу нестандартності

- Я по дорозі до вас зустріла одного лиса, він був дуже засмучений, я спитала, що ж в нього трапилось а він мені і пояснив, що йому треба йти до школи, але він не розуміє однієї теми і вирішила, що буде вдало, якщо він прийде до нас, а ми йому допоможемо. Отже, до нашого класу прийшов лис Микита з проханням допомогти йому розібратися зі словами, що озна­чають назви людей і тварин, словами, які означають назви інших предметів, за це він обіцяє дати нагороду тим, хто допомагав.

  • Ну що ж, давайте допоможемо лису Микитові, щоб він не заробив у школі поганої оцінки.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. Епіграф до уроку
  • Епіграфом до нашого уроку будуть такі слова:

Зустрічають по одягу, проводжають по розуму.

  •  Як ви розумієте значення цього вислову?
  1. Робота з деформованим прислів’ям.
  • Відкрийте зошити, відступіть два рядки від попередньої роботи та запишіть сьогоднішню дату: Дев’ятнадцяте жовтня, Класна робота.
  • Спробуйте відновити порядок слів прислів’я.

краса Не розум красить, а.

         (Не краса красить, а розум)

  • Як ви гадаєте, що означає це прислів’я?
  • А зараз запишіть прислів’я до зошита.

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

  • Не любить змій-чаклун людей, бо вони все знають,

І предмети  всі  навколо якось  називають.

Вирішив  усі  знання в  нам  відібрати:

,,Лише  я  один  на  світі  буду  усе  знати”.

Люди  вранці розплющили  очі

І зрозуміли, що  хтось  їх  наврочив.

Ніхто  в  своїх  кімнатах  не  міг  нічого  упізнати,

Виглядають у  вікно  -  незнайоме  все  воно.

Що  це  дзвеніло і нас  розбудило?

Від  нього  лиш  чути – тік-так  і  тік-так,

Ой, що це, а  хто   це – не  знають  ніяк.

Захотілось  їсти -  на  що  ж  його  сісти?

Хочеш  повір  мені,  хочеш  не  вір –

Не  може  ніхто  навіть  вийти  надвір.

Потрапили  всі  в  якесь  дивне  кільце,

Ой, що це, ой,   хто   це? І це? І оце?

Що  це  росте  під  вікном  на  дворі?

Хто це  літає  високо  вгорі?

Не  можуть  навколо  нічого  впізнати,

Хочеться  людям  плакать, кричати,

Хто це  і  що  це -  великий  секрет,

Загубив  свою  назву кожен предмет.

Дружно давайте  ти,  він  і  я

Вернемо  предмету  назву  й  ім’я.

На  виручку  прийде  до тебе  й  до  мене

Наш  давній  знайомий,  кмітливий  Іменник,

Відкриє  відразу  тобі  і  мені

Нам  дуже  потрібні  слова  чарівні:

Книжка,  дошка,  кабінет,

Печиво,  повидло,  мед –

Кожен  з  них – це  є  предмет.

Іменник  вірних  друзів  має,

На питання  Хто і  Що  відповідає,

 

  1. Вивчення нового матеріалу
  • Ці загадки приніс нам лис Микита, вони занадто складні для нього і він попросив допомогти їх відгадати.
  • Діти, давайте з вами спробуємо відгадати загадки:

(вчитель загадує загадки і на відповіді дітей паралельно вивішує ілюстровані відповіді на дошку: перший ряд відповіді, що відповідають на питання «хто?», другий – на питання «що?»)

  1. Хто людей з біди рятує
    І хвороби всі лікує-
    Призначає процедури
    І таблетки і мікстури?(Лікар)
  2. Колиску хто вам качає,

Хто вам пісні наспівує,

Хто вам казки розповідає

І ігpашки вам даpує?(Мама)

  1. Ще голубонька рідненька –
    Добра, мила і старенька.
    Я ніколи не журюся,
    Бо у мене є … (Бабуся)
  2. Як приходимо у клас,
    Там чекає він на нас.
    Вчить писати і читати,
    І невтомно працювати.(Вчитель) 
  3. Прокидається він рано
    І пече нам хліб духмяний.
    Бублики і періжки
    Пряники й медівники.(Пекар)
  4. Без рук, без ніг, а хату стереже.(Замок)
  5. Хвалить його кожен, 

Любить його кожен, 

І дня ми прожити 

Без нього не можем.(Хліб)

  1. Білий як сніг,

В пошані у всіх, 

До рота попав,

Там і пропав.(Цукор)

  1. Дах легкий несу з собою; 

Мить — і він над головою.(Парасолька)

  1. Маю чотири ноги

Ще й чотири роги, 

В полотно мене вбирають, 
Їсти й пити заставляють.(Стіл)

  • Давайте з вами назвемо слова, що зображені у першому ряду, відповідаючи на питання «хто?». А до яких слів ще можна дібрати питання хто?
  • Давайте з вами назвемо слова, що зображені у другому ряду, відповідаючи на питання «що?». А до яких слів ще можна дібрати питання що?
  • Отже, слова, які озна­чають назви людей і тварин, відповідають на питання хто?, а слова, які означають назви інших предметів, - на питання що?
  1. Закріплення нового матеріалу
  1. Гра «Впіймай слова», які відповідають на питання Хто?
  • Діти, я називаю слова, а ви плескаєте, коли чуєте слово, що відповідає на питання хто. Приготувалися? Увага:

Пенал, зошити, вчитель, діти, мороз, земля, бабуся, клас, ворона, школа, лисиця, Андрійко, комп’ютер, кухар, дерево, вовк, тарілка, лікар, студент, робота, лист.

  1. Гра «Впіймай слова», які відповідають на питання Що?
  • Діти, я називаю слова, а ви плескаєте, коли чуєте слово, що відповідає на питання що. Приготувалися? Увага:

Море, зима, Галинка, портфель, олівець, тато, лінійка, дятел, вулиця, парта, перукар, земля, стіна, рука, водій, Володимир, пенал, зірка, ліжко, птріг.

  1. Перевірка первинного усвідомлення
  • Ось такі цікаві завдання нам приніс лис Микита
  1. Продовж прелік
  • Діти, треба продовжити перелік слів, що відповідають на питання хто:

Хто? : дідусь, сестра, вовк,…,…..

  • Діти, треба продовжити перелік слів, що відповідають на питання що:

Що? : стіл, шафа, сонце,…,…. 

  1. Назви слова
  • Діти, треба назвати слова, що є назвами предметів:

Кислий, малина, ходити, парта, веселий, білий, вікно, сорока, співати, собака, грати, гарний, хлопчик.

  1. Прочитай слова.
  • До яких слів ми можемо поставити питання Хто? або Що?

Мило, налила, малина, Іван, лила, мала, Ніна, мама, ловила, лимони, мила,віл, лавина.

  1. Підсумок уроку
  1. Сьогодні ми з вами допомогли лису Мкитові розібратися зі словами, що озна­чають назви людей і тварин, словами, які означають назви інших предметів
  2. Продовжіть речення:

Слова, які озна­чають назви людей і тварин, відповідають на питання …(хто?)

А слова, які означають назви інших предметів, - на питання  …(що?)

Сьогодні я дізнався…

Сьогодні я

Сьогодні мені цікавим було…

Сьогодні я не зрозумів…

  1. Домашнє завдання
  2. Оцінювання і нагородження від лиса за допомогу.
  3. Прощання

 

 

docx
Додано
27 серпня 2021
Переглядів
674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку