Діагностична робота №2 з української мови. 5 клас. Лексикологія. Фразеологія

Про матеріал
Діагностична робота №2 з української мови. 5 клас. Лексикологія. Фразеологія Очікувані результати: учні виявляють достатній рівень засвоєння теми «Лексикологія. Фразеологія», сформованість умінь і навичок тлумачити слова, розрізняти лексику за походженням, за частотою та сферою вживання; показують навички аналізу мовних явищ і наполегливість у навчанні.
Перегляд файлу

Тема: Діагностична робота №2 з української мови. 5 клас. Лексикологія. Фразеологія

Очікувані результати: учні виявляють достатній рівень засвоєння теми «Лексикологія. Фразеологія», сформованість умінь і навичок тлумачити слова, розрізняти лексику за походженням, за частотою та сферою вживання; показують навички аналізу мовних явищ і наполегливість у навчанні.

Перебіг уроку

І. Організація класу

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІІІ. Робота над темою уроку

  1. Пояснення вчителя щодо виконання діагностичної роботи
  2. Виконання завдань

І варіант

Початковий рівень

  1. У переносному значенні вжито всі слова в рядку …

а) свіжий вигляд, чиста совість, важкий день;

б) ведмежа лапа, вовче лігво, легкий пух;

в) свіжий хліб, чисте повітря, голова людини.

 

  1. Синонімічний ряд утворюють слова:

а) сніг, дощ, іній, град;

б) огорожа, паркан, тин, пліт;

в) гора, долина, круча, схил.

 

  1. До омонімів належать:

а) слова, однакові за звучанням і написанням, але зовсім різні за значенням;

б) слова, протилежні за значенням;

в) слова, різні за написанням, але близькі за значенням.

 

  1. Пароніми подано в рядку:

а) високий - низький;

б) військовий - воєнний;

в) говорити - балакати.

 

  1. Вибрати з переліку слова пасивної лексики (застарілі слова – історизми):

а) булава, жупан, чумак;

б) цегла, заметіль, миша;

в) дім, автомобіль, жнива.

 

  1. Вибрати з переліку слова активної лексики:

а) фільварок, стельмах, шляхта;

б) будинок, телефон, дорога;

в) осавул, лакей, кріпак.

 

Середній рівень

  1. Підібрати антоніми до слів: любов, добро, високий, легко.
  2. Виписати словосполучення, вжиті в переносному значенні:

М’який характер, м’який ґрунт, соковита осінь, соковита груша, крижане серце, крижана бурулька, блакитні береги, блакитні очі. 

  1. Підписати, де омоніми, а де багатозначні слова:

Вулканічна лава, дерев’яна лава –

Крило літака, крило птаха –

Коса дівчини, гостра коса –

Солодкий сон, солодкий мед –

Достатній рівень

      10. Виправити лексичні помилки:

Мішати вчитися –

получити оцінку –

місяць жовтень - 

  1. Пояснити значення фразеологізмів:

Прикусити язика –

Заговорювати зуби –

Ламати голову -

 

Високий рівень

  1. Скласти і записати речення з кожним поданим синонімом:

Хоробрий, відважний, сміливий.

 

ІІ варіант

Початковий рівень

  1. У переносному значенні вжито всі слова в рядку …

а) холодний ранок, тверда земля, яскравий місяць;

б) чиста совість, золоті руки, кришталеві сніжинки;

в) золотий перстень, чиста скатертина, м’яка шерсть.

 

  1. Синонімічний ряд утворюють слова:

а) сміятися, плакати, стрибати;

б) заметіль, віхола, хуртовина;

в) зілля, сонце, ставок.

 

  1. До омонімів належать:

а) слова, однакові за звучанням і написанням, але зовсім різні за значенням;

б) слова, протилежні за значенням;

в) слова, різні за написанням, але близькі за значенням.

 

  1. Пароніми подано в рядку:

а) гривна - гривня;

б) світлий - темний;

в) блискучий - тьмяний.

 

  1. Вибрати з переліку слова пасивної лексики (застарілі слова – історизми):

а) зошит, книга, пенал;

б) фільварок, стельмах, шляхта;

в) хлопець, чоловік, дружина.

 

  1. Вибрати з переліку слова активної лексики:

а) уроки, навчання, завдання;

б) каптан, закуп, жупан;

в) лірник, мідник, міхоноша.

 

Середній рівень

  1. Підібрати антоніми до слів: сміятися, широко, білий, добрий..
  2. Виписати словосполучення, вжиті в переносному значенні:

Стальна воля, стальна сокира, світла дорога, світла кімната, прозорий вечір, прозорі занавіски, тепла зустріч, тепла осінь.

  1. Підписати, де омоніми, а де багатозначні слова:

Сходи в будинку, сходи по воду –

Замок на дверях, замок на старій горі –

Брус мила, дерев’яний брус –

Козацька чайка, птах чайка –

Достатній рівень

      10. Виправити лексичні помилки:

В любий день –

На протязі тижня –

Я рахую, що так не можна робити - 

  1. Пояснити значення фразеологізмів:

Накивати п’ятами –

Голова не варить –

Як оселедців у бочці  -

 

Високий рівень

  1. Скласти і записати речення з кожним поданим синонімом:

Старанний, дбайливий, акуратний.

docx
Додано
11 червня
Переглядів
2640
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку