Конспект відкритого уроку 5 клас
Проведений: 14.03.2024р.
Вчитель: Струкова Алла Сергіївна, ІІ категорія.
Тема: Другорядні члени речення. Додаток як другорядний член речення.(слайд 1)
Мета: формувати вміння розрізняти головні та другорядні члени речення; дати поняття про додаток як другорядний член речення, формувати вміння розпізнавати його в реченні, складати речення з поданими словами у ролі додатків; розвивати логічне й образне мислення, культуру мовлення, пам’ять, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати повагу до усної народної творчості, виховувати працелюбність. (слайд 2)
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Епіграф
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно плідно працювати
(слайд 3)
ХІД УРОКУ
Вступне слово вчителя.
Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він весняний та цікавий.
Тож гостей зібрав чимало.
Нехай сьогоднішній урок наповнить ваші серця добром, красою, прагненням чути і відчувати слова. У вас на партах знаходяться смайлики настрою. Я прошу вас підняти той смайлик, з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок. (слайд 4)
Гра « ТАК!» « НІ!» (слайд 5, 6)
Є члени речення не головні,
І звуть їх просто другорядні.
До них питання Де? Куди? Кому?
Кого? Чого? Ким? Чим? Чому?
Потрібні в реченні вони.
Без них суха була би мова,
Одноманітна, не чудова. (Слайд7)
Додаток - другорядний член речення, що означає предмет і відповідає на питання будь-якого відмінка іменника, крім називного: Кого? Чого? Кому? Чому? Кого? Що? Ким? Чим? На кому? На чому? Додатки найчастіше виражаються іменниками або займенниками. Наприклад: Хто що знає, тим і хліб заробляє. Діло без кінця, як кобила без хвоста. (слайд 8)
Додаток підкреслюють пунктиром.
Спишіть речення. Слова, що в дужках поставте в потрібному відмінку. На яке питання вони відповідають, яким членом речення вони виступають? Підкресліть.
За (сонце) хмаронька пливе, широкі (пола) розстилає. Край (небо) палає. Хрущі на (вишні) гудуть. Плугатарі з (плуги) йдуть. ( слайд 9).
З’ЯСУЙТЕ, ЯКИМ ЧЛЕНОМ РЕЧЕННЯ Є ВИДІЛЕНІ СЛОВА.
РУХАНКА (слайд 12)
Сторінка 150 вивчити правила, вправа 406 (письмово)