Відкритий урок на тему: додоток як другорядний члений.

Про матеріал
формувати вміння розрізняти головні та доугорядні члени речення, дати поняття про додаток як другорядний член речення, формувати вміння розпізнавати його в реченні, складати речення з поданими словами у ролі додатків; розвивати логічне й образне мислення, культуру мовлення, пам'ять, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати повагу до усної народної творчості, виховувати працелюбність.
Перегляд файлу

Конспект відкритого  уроку 5 клас

Проведений: 14.03.2024р.

Вчитель: Струкова Алла Сергіївна,  ІІ категорія.

Тема: Другорядні члени речення.  Додаток як другорядний член речення.(слайд 1)

Мета: формувати вміння розрізняти головні та другорядні члени речення; дати поняття про додаток як другорядний член речення, формувати вміння розпізнавати його в реченні, складати речення з поданими словами у ролі додатків; розвивати логічне й образне мислення, культуру мовлення, память, збагачувати словниковий запас учнів; виховувати повагу до усної народної творчості, виховувати працелюбність. (слайд 2)

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Епіграф

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно плідно працювати

(слайд 3)

ХІД УРОКУ

  1. Організаційний момент.

Вступне слово вчителя.

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він весняний та цікавий.

Тож гостей зібрав чимало.

Нехай сьогоднішній урок наповнить ваші серця добром, красою, прагненням чути і відчувати слова. У вас на партах знаходяться смайлики настрою. Я прошу вас підняти той смайлик, з яким настроєм ви прийшли сьогодні на урок.  (слайд 4)

  1. Повідомлення теми і мети уроку.

Гра « ТАК!» « НІ!» (слайд 5, 6)

  1. Синтаксис – це розділ мовознавства, що вивчає словосполучення і речення.  (ТАК)
  2.  Пунктуація – це розділ мовознавства, що вивчає правила написання розділових знаків.(ТАК)
  3. Словосполучення - це щонайменше два самостійних слова, одне з яких головне, а інше залежне.(ТАК)
  4.  Від залежного  слова до головного слова – ставимо питання. (НІ)
  5. Підмет з присудком належать до словосполучення. (НІ)
  6.  Найменшою одиницею людського спілкування є речення. (ТАК)
  7.  Слова в реченні пов’язані за змістом і граматично. (ТАК)
  8. Граматична основа речення – це головне і залежне слово. (НІ)
  9.  Підмет – це головний член речення, що називає предмет про який говориться в реченні і відповідає на питання Хто? Що? (ТАК)
  10. Підмет найчастіше виражено в реченні іменником або займенником. (ТАК)
  11. Присудок – це головний член речення, який називає дію, стан або ознаку, приписувану підмету, і відповідає на питання Що робить підмет?  Що з ним робиться?. ( ТАК )
  12.  У реченні присудок найчастіше виражено прикметником? ( НІ)
  1. Мотивація навчання.

Є члени речення не головні,

І звуть їх просто другорядні.

До них питання Де? Куди? Кому?

Кого? Чого? Ким? Чим? Чому?

Потрібні в реченні вони.

Без них суха була би мова,

Одноманітна, не чудова.  (Слайд7)

  1. Вивчення нового матеріалу.

Додаток - другорядний член речення, що означає предмет і відповідає на питання будь-якого відмінка іменника, крім називного: Кого? Чого? Кому? Чому? Кого? Що? Ким? Чим? На кому? На чому? Додатки найчастіше виражаються іменниками або займенниками. Наприклад: Хто що знає, тим і хліб заробляє. Діло без кінця, як кобила без хвоста. (слайд 8)

Додаток підкреслюють пунктиром.

  1. Закріплення нового матеріалу.
  1. ПОЯСНЮВАЛЬНИЙ ДИКТАНТ.

Спишіть речення. Слова, що в дужках поставте в потрібному відмінку. На яке питання  вони відповідають, яким членом речення вони виступають? Підкресліть.

За (сонце) хмаронька пливе, широкі (пола) розстилає. Край (небо) палає. Хрущі на (вишні) гудуть. Плугатарі з (плуги) йдуть. ( слайд 9).

  1. ПРАКТИКУЙМО!

З’ЯСУЙТЕ, ЯКИМ ЧЛЕНОМ РЕЧЕННЯ Є ВИДІЛЕНІ СЛОВА.

  1. Відстань долає кінь, перешкоду поборює воля.
  2. Мала лінь велике горе приносить.
  3. Один язик мед принесе, другий біду накличе.
  4. Слухняного можна словом навчити, а неслуха й віжками не навчить.
  5. Розум будинки зводить. ( слайд 10)
  1. ІЗ ЗАПРОПОНОВАНИХ РЕЧЕНЬ ВИПИШІТЬ ДОДАТКИ, ПОСТАВТЕ ЗАПИТННЯ:
  1. Людина завжди поважала землю.
  2. Необхідно поважати своїх батьків.
  3. Працю завжди вважали святим обов’язком.
  4. Учитель показував учням нові гімнастичні вправи.
  5. Кохаю край наш дорогий.
  6. Вітчизні хочу я своїй зрости чудовим сином. (слайд 11)

РУХАНКА (слайд 12)

  1. Підсумки (слайд 13)
  2. Оцінювання
  3. Домашнє завдання.   (Слайд 14)

Сторінка 150  вивчити правила, вправа  406 (письмово)

docx
Додано
30 червня
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку