Діагностична робота № 3 за темою "Словотвір. Орфографія", НУШ 6 клас

Про матеріал
Завдання для діагностичної роботи у 2 варіантах для учнів 6 класу за темою "Словотвір.Орфографія"
Перегляд файлу

ДІАГНОСТИЧНА робота №3 за темою «Словотвір. Орфографія.»

6 клас НУШ

Варіант 1

Початковий та середній рівні (по 0,5 б.)

  1.               Словотвір — це:

А розділ, який вивчає способи творення слів;

Б розділ, який вивчає значущі частини слова;

В розділ, який вивчає словотвірне гніздо.

2. Визначити спосіб творення слова вітер:

а) префіксальний; б) суфіксальний;

в) префіксально-суфіксальний; г) безафіксний.

3. Визначити, що потрібно писати в словах Слобожан...ина, Чернігів...ина, Херсон...ина:

а) букву ч; б) букву щ;

в) буквосполучення шч; г) буквосполучення чч.

4. Основа, від якої утворюється нове слово, називається:

а) основною;

б)твірною;

в) морфемною;

г) словотвірною.

5.  Указати на те слово, яке з пів- пишеться разом:

а) пів/юрти; б) пів/оберт;

в) пів/Ялти; г) пів/літа.

6. Визначити, яке складне слово пишеться через дефіс:

а) авто/відповідач; б) день/другий;

в) фото/графія; г) гіпер/звук.

7. Визначити, яке з поданих слів пишеться разом:

а) три /чотири; б) штабс/капітан;

в) хліб/сіль; г) лисичка/сестричка.

8. Слова з напів-, полу- завжди пишуться:

а) через дефіс;          в) окремо;

б) разом;                    г) через апостроф.

 

Достатній рівень 

9. Записати слова, розкриваючи дужки (1,5 б).

Міні/футбол, екс/чемпіон, зроду/віку, тихо/тихо, пів(аркуша), пів(Європи).        

10. Розберіть слова за будовою, вкажіть спосіб словотворення: сухофрукти, полтавський, березовий(1,5 б).

11. Утворіть від поданих слів іменники із суфіксом  - ин-  1 б.

Німецький  -

Чернігівський –

Одеський –

Турецький –

12. Утворіть прикметники від слів: 1 б

Козак, чумак, ткач, жебрак

Високий рівень (3 б.)

13. Скласти 5-6 речень, об’єднаних темою «Лист Святому Миколаю», використовуючи складні слова, які пишуться разом або через дефіс

 

ДІАГНОСТИЧНА робота №3 за темою «Словотвір. Орфографія.»

6 клас НУШ

 

Початковий та середній рівні (по 0,5 б.)


1. Словотвірний словник — це:

А словник, який містить інформацію про способи творення слів;

Б словник, у якому подаються розібрані за будовою слова;

В словник, у якому подаються словотворчі ланцюжки.

2. Визначити спосіб творення слова садівник:

а) префіксальний; б) суфіксальний;

в) префіксально-суфіксальний; г) безафіксний.

3.Визначити, що потрібно писати в словах Доне..ина, Німе..ина, Хмельни...ина:

а) букву ч; б) букву щ;

в) буквосполучення шч; г) буквосполучення чч.

4. Основоскладання — це такий спосіб творення слів, при якому:

а) дві й більше основи об’єднуються в одне слово;

б) нове слово утворюється додаванням до твірної основи префікса;

в) нове слово утворюється додаванням до твірної основи суфікса;

г) нове слово утворюється без додавання до твірної основи префікса чи суфікса.

5. Виділіть рядок, у якому всі слова утворені префік­сальним способом:

а) густенький, загуснути, густошерстий, густо-синій;

б) густонаселений, густобровий, густота, загустий;

в) негустий, згуснути, загуснути, згущений;

г) загуслий, густо, гуща, густозаселений.

6. Указати на слово, яке з пів- пишеться разом:

а) пів/міста; б) пів/землі;

в) пів/Африки; г) пів/захист.

7. Виберіть рядок, у якому всі слова написані правильно:

    а) Одесчина, Київщина, Цюріхський;

    б) Запоріжська,  тюркський, празький;

    в) Галичина, боягузтво, казахський;

    г) Полтавщина, Вінничина, тюркський.

8. Слово перекотиполе  утворено:

    а) префіксальним способом;

    б) префіксально-суфіксальним способом;

    в) способом складання;

    г) суфіксальним.


 

Достатній рівень 

9.Утворіть прикметники від слів:         (1,5б)

Острог, брат, Овруч, чех, козак, Париж.

 

10. Розтавте правильно наголос у словах: 1 б.

Чорнослив, чорнозем, горицвіт, листопад

11.Утворіть від поданих словосполучень складноскорочені слова й запишіть: 1,5 б


Фізична зарядка –

Спортивна зала –

Сполучені штати Америки –

Європейський Союз –

Організація об’днаних націй –

Збройні сили України


 


12. Розберіть слова за будовою, вкажіть спосіб словотворення:


Премудрий, осінь, чорнослив

Високий рівень (3 б.)

 

13. Скласти 5-6 речень, об’єднаних темою «Несподіваний перший сніг у листопаді», використовуючи складні слова, що пишуться разом або через дефіс.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
30 листопада 2023
Переглядів
1003
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку