ДІАГНОСТИЧНА робота №3 за темою «Словотвір. Орфографія.»
6 клас НУШ
Варіант 1
Початковий та середній рівні (по 0,5 б.)
А розділ, який вивчає способи творення слів;
Б розділ, який вивчає значущі частини слова;
В розділ, який вивчає словотвірне гніздо.
2. Визначити спосіб творення слова вітер:
а) префіксальний; б) суфіксальний;
в) префіксально-суфіксальний; г) безафіксний.
3. Визначити, що потрібно писати в словах Слобожан...ина, Чернігів...ина, Херсон...ина:
а) букву ч; б) букву щ;
в) буквосполучення шч; г) буквосполучення чч.
4. Основа, від якої утворюється нове слово, називається:
а) основною;
б)твірною;
в) морфемною;
г) словотвірною.
5. Указати на те слово, яке з пів- пишеться разом:
а) пів/юрти; б) пів/оберт;
в) пів/Ялти; г) пів/літа.
6. Визначити, яке складне слово пишеться через дефіс:
а) авто/відповідач; б) день/другий;
в) фото/графія; г) гіпер/звук.
7. Визначити, яке з поданих слів пишеться разом:
а) три /чотири; б) штабс/капітан;
в) хліб/сіль; г) лисичка/сестричка.
8. Слова з напів-, полу- завжди пишуться:
а) через дефіс; в) окремо;
б) разом; г) через апостроф.
Достатній рівень
9. Записати слова, розкриваючи дужки (1,5 б).
Міні/футбол, екс/чемпіон, зроду/віку, тихо/тихо, пів(аркуша), пів(Європи).
10. Розберіть слова за будовою, вкажіть спосіб словотворення: сухофрукти, полтавський, березовий(1,5 б).
11. Утворіть від поданих слів іменники із суфіксом - ин- 1 б.
Німецький -
Чернігівський –
Одеський –
Турецький –
12. Утворіть прикметники від слів: 1 б
Козак, чумак, ткач, жебрак
Високий рівень (3 б.)
13. Скласти 5-6 речень, об’єднаних темою «Лист Святому Миколаю», використовуючи складні слова, які пишуться разом або через дефіс
ДІАГНОСТИЧНА робота №3 за темою «Словотвір. Орфографія.»
6 клас НУШ
Початковий та середній рівні (по 0,5 б.)
1. Словотвірний словник — це:
А словник, який містить інформацію про способи творення слів;
Б словник, у якому подаються розібрані за будовою слова;
В словник, у якому подаються словотворчі ланцюжки.
2. Визначити спосіб творення слова садівник:
а) префіксальний; б) суфіксальний;
в) префіксально-суфіксальний; г) безафіксний.
3.Визначити, що потрібно писати в словах Доне..ина, Німе..ина, Хмельни...ина:
а) букву ч; б) букву щ;
в) буквосполучення шч; г) буквосполучення чч.
4. Основоскладання — це такий спосіб творення слів, при якому:
а) дві й більше основи об’єднуються в одне слово;
б) нове слово утворюється додаванням до твірної основи префікса;
в) нове слово утворюється додаванням до твірної основи суфікса;
г) нове слово утворюється без додавання до твірної основи префікса чи суфікса.
5. Виділіть рядок, у якому всі слова утворені префіксальним способом:
а) густенький, загуснути, густошерстий, густо-синій;
б) густонаселений, густобровий, густота, загустий;
в) негустий, згуснути, загуснути, згущений;
г) загуслий, густо, гуща, густозаселений.
6. Указати на слово, яке з пів- пишеться разом:
а) пів/міста; б) пів/землі;
в) пів/Африки; г) пів/захист.
7. Виберіть рядок, у якому всі слова написані правильно:
а) Одесчина, Київщина, Цюріхський;
б) Запоріжська, тюркський, празький;
в) Галичина, боягузтво, казахський;
г) Полтавщина, Вінничина, тюркський.
8. Слово перекотиполе утворено:
а) префіксальним способом;
б) префіксально-суфіксальним способом;
в) способом складання;
г) суфіксальним.
Достатній рівень
9.Утворіть прикметники від слів: (1,5б)
Острог, брат, Овруч, чех, козак, Париж.
10. Розтавте правильно наголос у словах: 1 б.
Чорнослив, чорнозем, горицвіт, листопад
11.Утворіть від поданих словосполучень складноскорочені слова й запишіть: 1,5 б
Фізична зарядка –
Спортивна зала –
Сполучені штати Америки –
Європейський Союз –
Організація об’днаних націй –
Збройні сили України
12. Розберіть слова за будовою, вкажіть спосіб словотворення:
Премудрий, осінь, чорнослив
Високий рівень (3 б.)
13. Скласти 5-6 речень, об’єднаних темою «Несподіваний перший сніг у листопаді», використовуючи складні слова, що пишуться разом або через дефіс.
1