Інсценівка "День рідної мови"

Про матеріал
Заохочуючи вивчати рідну мову, звернулася до матеріалів, що колись підготували на методоб'єднанні вчителі смт Вапнярка. Осучаснила та рекомендую застосувати. Тема досить актуальна...
Перегляд файлу

Свято рідної мови

 

Над всі багатства і припливи мод

Шануймо мову серцем і вустами,

Народ без мови – це вже не народ.

Без мови всі б ми сиротами стали.

Ідуть гріхи за нами і борги.

Від них зректися – не шукаймо броду.

Шануймо мову над усі боги

Якщо ми хочем зватися народом.

Кольорами і барвами літа-розмаю

Мова рідна вкраїнська уста звеселяє.

А хто її не вчить, того вона зневажає.

Ось послухайте, як розділові знаки покарали Петра, який не рахувався з

ними.

Познайомимо вас із Петром, -

Випала нагода,-

Розповім яка то з ним

Трапилась пригода.

З невстигаючим Петром

Нам велика мука:не іде йому добром

В голову наука.

За футболом і скутером

Йому вчитись ніколи,

В школі Бевзь найбільше любить

Перерви й канікули.

Вже соромили його

Вчителі та друзі,

Батьків пасок,- що з того, -

Мати завжди в тузі

Та Петрові хоч би що!

Тільки вийде з школи,

За скутер і за м’яча,

За книжки – ніколи!

І велося б довго те,

Та одного разу

З Бевзем трапилось таке,

Що змінивсь одразу.

 

Не подумайте , що всім

Задаю загадку.

Краще вже розповімо

Усе по порядку.

Як завжди, у день ясний,

Після всіх уроків,

Вдома з’їв обід смачний,

Взяв м’яча під боки,

Сів швиденько на скутера-

І до стадіону.

Там завжди з м’ячем перед

Вів герой сезону.

Вже супернику забив

Сім голів в ворота ,

А подальші й не лічив,-

От була б охота!

А тим часом вже згори

Сонечко спускалось.

На площадці лиш Петро

Й м’яч його зостались.

Оглянувся ,скутер взяв,

Почвалав додому,

Відчуваючи важку

Та почесну втому.

І лише коли почав

Укладатись спати.

Нагадав він, що не встиг

Твору написати.

Хоч хотів після «трудів»

Добряче поспати,

Все ж рішив проклятий твір

Скласти й записати.

Швидко щось там написав,

Не думаючи довго,

В ліжко кинувся й заснув,

Відкинувши ноги.

Раптом він розплющив очі,-

- Пояснив би хто мені,

Все це справжнє серед ночі,

 

Чи примарилося в сні.

Знаки все якісь,- от горе!-

Може все-таки у сні?

Що це в них. Неначе збори?

Про що ж радяться вони?

Ведуча: Петро насторожив вуха і завмер, уважно слуха.

Знак окличний вмить піднявся,

Зошит Петрика в руці.

Говорити щось зібрався.

І замовкли вмить усі.

Друзі,- знак окличний мовить.-

Доки ж будемо терпіть!

Бевзь Петро не знає мови

Зовсім правила не вчить.

Твір його читать несила,

Що рядок- то й помилки.

Нас ,окличних, - вража сила!-

Розставляє, мов кілки.

Де задумав, там і ставить,

От бездумна голова!

Ведуча I: Бевзя стало лихоманить,

Як почув оці слова.

Ведуча II: Тут і коми зашуміли:

Кома 1 – Зневажає він і нас.

Там, де правила веліли,

не поставив жоден раз,

або ставить, де не треба,

і тоді читати сміх.

Прочитай, сестрице люба,

оте речення для всіх.

 

Кома 2 читає: «На галявині сиділи ведмідь,

 

Клишоногий вовк, хижий заєць, довговухий їжак, колючий лис».

Всі сміються, а перша кома крізь сльози:

-Може й смішно, але знайте,

Сором йти було сюди.

Коли б знали це звірята,

Не минув би він біди.

- Соромно не вам, сестрички,-

Ведуча – Мовив Наголос до них,-

 

Бевзю сором. Що за звички?!

Правил вивчити не встиг.

Йому, бач, футбол у думці,

Скутер, м’яч, пуста гульня.

Самі двійки носить в сумці

Для батьків (о, жах!) щодня.

І мене він зневажає

Пише,- хоч ти що роби,-

Що у лісі він збирає

Не грИби, а бач грЕби,

Що в садочку цвіт вЕшневий,

Скрізь вИсела дітвора.

А йому миліш пИрерва.

З цим кінчати вже пора.

Ведуча 1. Так скінчив і похилився

Бідний Наголос навскіс.

Ведуча 2. А Петро? З кутка дивився.

Він давно в куток заліз.

Петро: Що ж це діється?

Чи сон це?

А чи все це наяву?

Хоч би швидше встало сонце

Ведуча: Та почув він річ таку:

 

- Всі ми в нього не в пошані,-

(розігнувсь питання знак)

Може нам Петра до рання

Взять провчити? Тільки як?

- Як же вчити це ледащо,-

каже лежачи тире,-

коли Бевза батьків пасок

і кропивА не бере.

Крапка мовила рішуче:

- Він сестру довів до сліз,

нас не визнає,- відучим!

Одведем його у ліс,

віддамо отим звірятам,

 

котрих осмішив Петро,

розірвуть Петра нехай там,

щоб ледаща не було!

Ведуча: З шумом кинулися знаки,

Ухопились за Петра,

затрясли, щоб із незнайки

вже ні пуху, ні пера!

(Знаки вовтузяться з Петром. Чути вигуки: - Оце тобі наголос!

- А це тобі за коми!

- А це за тире!

Чути Петра: Ой, пустіть!

Простіть, більше не буду,

буду вчитися!

Знову знаки: - Досить! У ліс його!

До звірів! Так Його!

Голос Петра: - Рятуйте! Рятуйте!

Знаки вибігають, а Петро лежить і кричить, відмахуючись:

- Ря-ту-у-у-йте!

Стогне, а потім прокидається, протирає очі, озирається,

підводиться, зітхає полегшено:

Ох, то це сон?! І досі страшно.

А де твір? Треба переписати.

И встигну? Стій, а який день сьогодні?

Ведуча тихо: -Неділя.

Петро: - Неділя? От добре,

Загляну в правила, подумаю,

Як слід, і перепишу.

А завтра… завтра обов’язково запишусь в гурток

української мови.

 

 

docx
Додано
3 грудня 2023
Переглядів
103
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку