Діагностична (контрольна робота) з української літератури для 5 класу з теми «Народні та літературні казки»
(за модельною навчальною програмою «Українська література. 5-6 класи», авторський колектив: Т.Яценко, В.Пахаренко, В, Кизилова та інш.)
І рівень . Завдання з вибором 1 правильної відповіді.
1. Яким було третє завдання Змії для хлопця із казки «Яйце-райце»:
А) спіймати змію;
Б) спіймати золотого зайця;
В) знайти яйце-райце;
Г) за одну ніч розорати луг, посіяти пшеницю, зібрати врожай і спекти паляницю.
2. Казка «Мудра дівчина» належить до казок
А) фантастичних;
Б) побутових;
В) про тварин;
Г) не належить до жодної з категорій.
3. Автор казки «Лелія»
А) Леся Українка;
Б) Іван Франко;
В) Валерій Шевчук;
Г) Леонід Глібов.
ІІ рівень. Завдання на співвіднесення.
4. Співвіднести героя казки і його портрет
1. Вона така гарнесенька: очиці ясні, кучері довгі, сріблясті, сама в білих прозорих шатах, на голівці малесенька золота коронка.
|
А) Зеленокоса |
2. Синій-синій, з препоганим запахом, покритий не то лускою, не то їжаковими колючками.
|
Б) Білокоса |
3.Над головою пишні зелені коси у вінок склалися, чоло було біле і чисте, очі – величезні, і в них мінилося зелене сяйво, носик тонесенький і прямий, а вуста повні і червоні.
|
В) Лелія |
4.Волосся посивіло, голова їй пострупіла, лице позморшкуватіло, аж брунатне стало від старості.
|
Г) Лис Микита
|
ІІІ рівень. Дати коротку відповідь на питання.
5.Портрет (у літературному творі ) це -
6.Назвіть, які фантастичні елементи є у казці «Яйце-райце».
7.Що таке алегорія? У якій з прочитаних казок використовується алегорія, як саме?
ІV рівень. Творче завдання.
8. Напишіть мінітвір на 1 із поданих тем (3б.)
Які висновки із описаних у казці « Фарбований Лис» подій мають зробити звірі, які висновки має зробити Лис Микита.
Чому вчать казки ( на прикладі однієї або кількох казок)?