Діагностична робота
“Повторення та узагальнення вивченого. Синтаксис і пунктуація. Орфографія”
Завдання 1–6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише ОДИН правильний. Оберіть правильний варіант.
(Кожна правильна відповідь оцінюється в 0,5 бала. Максимальна кількість за правильно виконані завдання – 3 бали).
1. У якому рядку поєднання слів не є словосполученням?
А густий кущ, стояли в кущах, старий чорногуз, золоті руки
Б працювати з папером, тканина в клітинку, заплющити очі, добре працювати
В день втомився, минають дні, квіти розцвітають, море грає
Г приїхав давно, полоти картоплю, розцвітати пишно, закінчити роботу
2. Оберіть речення з однорідними членами (окремі розділові знаки пропущено)
А Цілує сонце рушники у материній хаті.
Б Тихо плинуть по Дунаю навантажені човни.
В Швидше в грудях б’ється серце, швидше весла хвилі б’ють.
3. Визначте речення, у якому при узагальнювальному слові слід поставити тире
А У Карпатах охороняються трав’янисті рослини лілія лісова, нарцис, едельвейс.
Б Першими у вирій відлітають співочі птахи зозулі, іволги, солов’ї, ластівки.
В Геологи, агрономи, будівельники усі користуються планом місцевості.
Г На узліссях ростуть гриби червоноголові підосичники, зеленуваті сироїжки, липкі грузді й запашні рижики.
4. Оберіть речення зі звертанням
А Вечірнє сонце, дякую за день!
Б Понад Дніпром козак іде, може, з вечорниці.
В А що, знайшли якогось майстра, щоб наладив нам дзиґарі на вежі?
Г Софія, як любовно називають собор кияни, – найстаріший пам’ятник, золота окраса Києва.
5. У реченні Осінь дозволила різнобарвні феєрії в лісах та дібровах додатком є слово
А осінь
Б феєрії
В лісах
Г дібровах
6. Укажіть речення, що ускладнене вставним словом (розділові знаки пропущено)
А Здавалося притихли вітри і смереки ставали такі ніжні такі тонкошумні.
Б Сиди хлопче тут поки не забере з гір свого гніву Чорногора.
В Хащі здавалися непролазними.
Г Лише наполегливий може подолати лінощі.
У завданнях 9–10 необхідно скласти речення за схемами.
(Кожна правильно відповідь оцінюється в 2 бал. Максимальна кількість за правильно виконані завдання – 4 бали).
7. Складіть і запишіть речення, яке відповідало б такій схемі:
____________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Складіть речення за схемою «П?» – а.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
Завдання 9 – творче завдання.
(Максимальна кількість балів за правильно виконане завдання – 5 бали).
9. Складіть невеликий діалог (6–7 реплік) на тему шкільного життя. Використайте речення зі звертанням, вставним словом, а також слова з вивченими орфограмами, підкресліть їх.