Комплексна контрольна робота № 1 "Лексикологія. Орфографія" 6 кл.

Про матеріал
Комплексна контрольна робота № 1 "Лексикологія.Орфографія" складена для класів НУШ. У роботі задіяні ГЗР 3 (письмово взаємодіє) та ГЗР 4 (досліджує мовлення). Кожен вид роботи розрахований на максимальних 12 балів.
Перегляд файлу

        КОМПЛЕКСНА ПІДСУМКОВА РОБОТА № 1               (6 кл.)

із теми «ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ»

І варіант

                                                  І. ДОСЛІДЖЕННЯ МОВЛЕННЯ (12 б.)                                                                ГЗР 4

І. Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний.(6 б.)

1. У якому рядку записано власне українські слова

А вікенд, летовище

Б рюкзак, гаразд

В дефект, піца

Г поразка, печиво

2. Правила написання и-і у словах іншомовного походження дотримано

А Чилі, Ахіллес

Б роумінг, джінси

В Алжир, паркинг

Г чіпси, ажіотаж

3. Лексична помилка допущена у рядку

А перший дебют

Б спало на думку

В інтер’єр будинку

Г смачна страва

4.Укажіть правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.

Грекиня Софія, дружина графа Потоцького, була дуже вродливою жінкою. Її краса увічнена у ______ красі. У національний дендрологічний парк «Софіївка» _______ туристи з Європи та Америки. 

А природній, приїжають

Б природній, приїджають

В природничій, приїжджають

Г природничній, приїжджають

5.Правильно розставлено розділові знаки у реченні

А Шановні, відвідувачі, годувати тварин у парку суворо заборонено!

Б Молодь здатна, на мою думку, запропонувати нове бачення майбутнього

В І все навколо витанцьовує – і білі лілії, і зелений очерет.

Г Крізь хащі по-моєму ніхто не пробереться.

6. Записати слова у три колонки (історизми, архаїзми, неологізми)

Длань, дрон, боярин, глас, мушкет, війт, цар, піїт, локдаун.

ІІ. Завдання відкритої форми (6 б.)

1.Запишіть правильно слова

Інтонац(и/і)я, Д(и/і)зель, ієрогл(и/і)ф, спаге(т/тт)і, то(н/нн)а, Маге(л/лл)ан, хо(б/бб)і, б(‘)юро, прем(‘)єра, куп(‘)юра, біл(ь/’)ярд, шампін(ь/’)йон.

2. Знайти іншомовні слова і замінити їх українськими відповідниками.

Сьогодні учні отримали інформацію про візит психологічної служби допомоги. Школярі мали продемонструвати своє вміння працювати в групах. Базу спільної праці діти отримали на уроках. Ентузіазм дітей перевершив усі очікування. Гості визнали, що наші учні вміють функціонувати разом.

3. Пояснити значення діалектних слів

Жалива, бузько, файно.

                                                       ІІ. ПИСЬМОВА ВЗАЄМОДІЯ (12 б.)                                                ГЗР 3                 

1.Доповніть подані речення (6 б.)

Наш улюблений парк з усіх боків ____1 водою. Він ____2 на острові, який утворила річка, що ____3 через місто. Щоб потрапити на той острів, треба ____4 через невеликий затишний міст. І ти опиняєшся у дивному парку, а точніше, гідропарку. Після будь-якої зливи в ньому не побачиш ні ___5 калюжі: піщаний ґрунт швидко усмоктує ____6. Трави тут тверді, вони вже не ____7, як навесні або на початку літа, — вони коричневі або попелясто-сірі. Такими їх зробила ____8 негода. Жовті квіти, що ____9 на зеленій траві, осінь перетворила на білі грудочки. Зате верби щедро прикрасили своїм ___10___11 листям ___12 води й сам берег.

2. Уявіть, що ви гуляли в парку, а до вас підійшов фотокореспондент взяти  інтерв'ю та показати найкраще місце у парку. Побудуйте розповідь про те, о якій порі й як часто ви любите ходити до парку, де вам подобається гуляти, опишіть улюблене місце.  Запишіть вашу розповідь. (6 б.)

 

                                               КОМПЛЕКСНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1                                 (6 кл.)

із теми «ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ»

 ІІ варіант

                                                          І. ДОСЛІДЖЕННЯ МОВЛЕННЯ (12 б.)                                                   ГЗР 4

І.Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний (6 б.)

1. У якому рядку записано власне українські слова

А кипарис, ательє

Б наплічник, вада

В аеродром, брова

Г сузір’я, кар’єра

2. Правила написання и-і у словах іншомовного походження дотримано

А пудінг, таксі

Б Ватикан, брати Грімм

В чізбургер, гладіолус

Г Тибет, смокинг

3. Лексична помилка допущена у рядку

А мати гарний вигляд

Б увірвався терпець

В народна творчість

Г на мою власну думку

4.Укажіть правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.

___ місцем у «Софіївці» та її візитівкою є фонтан «Змія». Струмінь води вилітає із пащі великої змії. Вода подається___ водогоном, і підіймається за рахунок перепаду висот у верхньому і нижньому ставах.

А самим відомим, підземним

Б найвідомішим, підземним

В найвідомішим, підземельним

Г відомим, підземними

5.Правильно розставлено розділові знаки у реченні

А Того можливо, не знайду я слова, щоб оспівати цілий світ.

Б Наша, мово, твої джерела б’ють із глибини віків.

В І в полі і в лісі царить метушня.

Г За задумом автора, дендропарк «Софіївка» мав бути втіленням античної міфології.

6. Записати слова у три колонки (історизми, архаїзми, неологізми)

Десниця, хештег, варяг, рамена, половці, товмач, свари, фейк, град.

ІІ. Завдання відкритої форми (6 б.)

1.Запишіть правильно слова

Роум(и/і)нг, д(и/і)зель, спін(и/і)нг, а(л/лл)ея, па(н/нн)о, Оді(с/сс)ей, пі(ц/цц)ерія, інтерв(‘)ю, п(‘)юре, т(‘)юбик, кан(ь/’)йон, міл(ь/’)ярд.

2. Знайти іншомовні слова і замінити їх українськими відповідниками.                                                          

У бібліотеці сьогодні гамірно. Відчувається аромат нових книжок. Група дітей прибігла одразу після уроків. Вони ж уклали пакт, хто найбільше прочитає казок. Навіть принесли із собою свої блокноти. Зробили фотографію на фоні книжок.

3. Пояснити значення діалектних слів

Бараболя, обійстя, ґазда.

                                                      ІІ. ПИСЬМОВА ВЗАЄМОДІЯ  (12 б.)                                          ГЗР 3

1. Доповніть подані речення (6 б.)  

Я люблю наш ____1 парк. У ньому добре в будь-яку ____2 року, але особливо ____3 тут восени. Я приходжу сюди помилуватися ____4 деревами і яскравими осінніми ____5. У парку тихо. Чути тільки, як ____6 під ногами опале листя. Нині тут ___7 осінь. Кожному деревцю вона подарувала свій ____8 наряд. Зовсім скоро почнеться прощальний карнавал – ____9 бал чарівниці-осені. До нього вже ____10 тоненькі осинки – надягли свої червоні намиста з монетками-листочками і ___11 побрязкують ними на вітрі. Готовий і красунчик клен. Його осіннє листя, мабуть, є ___12.

 

2.Уявіть, що ви гуляли в парку, а до вас підійшов фотокореспондент взяти  інтерв'ю та показати найкраще місце у парку. Побудуйте розповідь про те, о якій порі й як часто ви любите ходити до парку, де вам подобається гуляти, опишіть улюблене місце.  Запишіть вашу розповідь. (6 б.)

 

МАТЕРІАЛ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ

                                                        І. ДОСЛІДЖЕННЯ МОВЛЕННЯ (12 б.)                          ГЗР 4

І варіант                                                        

І.Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний (6 б.)

1.Г   2.А    3.А   4. Б   5.Б   

6. Длань-долоня, дрон, боярин, глас- голос, мушкет, війт, цар, піїт – поет, локдаун.

ІІ. Завдання відкритої форми (6 б.)

1.Інтонація, Дізель, ієрогліф, спагеті, тонна, Магеллан, хобі, бюро, прем‘єра, куп‘юра, більярд, шампіньйон.

2. Знайти іншомовні слова і замінити їх українськими відповідниками.

Сьогодні учні отримали інформацію про візит Мальтійської психологічної служби допомоги. Школярі мали продемонструвати своє вміння працювати в групах. Базу спільної праці діти отримали на уроках. Ентузіазм дітей перевершив усі очікування. Гості визнали, що наші учні вміють функціонувати разом.

Інформація-повідомлення, візит – приїзд, продемонструвати – показати, база-основа, ентузіазм – піднесення, функціонувати – працювати.

3. Пояснити значення діалектних слів

Жалива- кропива, бузько- лелека, файно-гарно

                                      ІІ. ПИСЬМОВА ВЗАЄМОДІЯ  (12 б.)                                                           ГЗР 3

  1.   Доповніть подані речення (6 б.)

Наш улюблений парк з усіх боків оточений водою. Він знаходиться на острові, який утворила річка, що протікає через місто. Щоб потрапити на той острів, треба перейти через невеликий затишний міст. І ти опиняєшся у дивному парку, а точніше, гідропарку. Після будь-якої зливи в ньому не побачиш ні однієї калюжі: піщаний ґрунт швидко усмоктує вологу. Трави тут тверді, вони вже не зелені, як навесні або на початку літа, — вони коричневі або попелясто-сірі. Такими їх зробила осіння негода. Жовті квіти, що виділялися на зеленій траві, осінь перетворила на білі грудочки. Зате верби щедро прикрасили своїм опалим жовтим листям прибережні води й сам берег.

2.Уявіть, що ви гуляли в парку, а до вас підійшов фотокореспондент взяти  інтерв'ю та показати найкраще місце у парку. Побудуйте розповідь про те, о якій порі й як часто ви любите ходити до парку, де вам подобається гуляти, опишіть улюблене місце.  Запишіть вашу розповідь.

                                                        І. ДОСЛІДЖЕННЯ МОВЛЕННЯ (12 б.)                          ГЗР 4

ІІ варіант

І.Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний (6 б.)

1.Б   2.Б   3.Г  4.Б  5.Г  

6. Десниця - права рука, хештег, варяг, рамена – плечі, половці, товмач - перекладач, свари- війна, фейк, град- місто.

ІІ. Завдання відкритої форми (6 б.)

1. Роумінг, дизель, спінінг, алея, панно, Одіссей, піцерія, інтерв‘ю, пюре, тюбик, каньйон, мільярд.

2. Знайти іншомовні слова і замінити їх українськими відповідниками.

У бібліотеці сьогодні гамірно. Відчувається аромат нових книжок. Група дітей прибігла одразу після уроків. Вони ж уклали пакт, хто найбільше прочитає казок. Навіть принесли із собою свої блокноти. Зробили фотографію на фоні книжок.

Бібліотека- книгозбірня, аромат – запах, група – гурт, пакт – угода, блокнот – записник, фотографія – світлина, фон – тло.

3. Пояснити значення діалектних слів

Бараболя-картопля, обійстя-подвір’я, ґазда-господар.

                                                       ІІ. ПИСЬМОВА ВЗАЄМОДІЯ  (12 б.)                                    ГЗР 3

1. Я люблю наш старий парк. У ньому добре в будь-яку пору року, але особливо красиво тут восени. Я приходжу сюди помилуватися осінніми деревами і яскравими осінніми барвами. У парку тихо. Чути тільки, як шарудить під ногами опале листя. Нині тут господарює осінь. Кожному деревцю вона подарувала свій неповторний наряд. Зовсім скоро почнеться прощальний карнавал – останній бал чарівниці-осені. До нього вже підготувалися тоненькі осинки – надягли свої червоні намиста з монетками-листочками і тихенько побрязкують ними на вітрі. Готовий і красунчик клен. Його осіннє листя, мабуть, найкрасивіше.

2.Уявіть, що ви гуляли в парку, а до вас підійшов фотокореспондент взяти  інтерв'ю та показати найкраще місце у парку. Побудуйте розповідь про те, о якій порі й як часто ви любите ходити до парку, де вам подобається гуляти, опишіть улюблене місце.  Запишіть вашу розповідь. (6 б.)

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Макогон Василина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Бєляєва Вікторія Сергіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Козич Оля
Додано
6 жовтня
Переглядів
9314
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку