КОМПЛЕКСНА ПІДСУМКОВА РОБОТА № 1 (6 кл.)
із теми «ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ»
І варіант
І. ДОСЛІДЖЕННЯ МОВЛЕННЯ (12 б.) ГЗР 4
І. Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний.(6 б.)
1. У якому рядку записано власне українські слова
А вікенд, летовище
Б рюкзак, гаразд
В дефект, піца
Г поразка, печиво
2. Правила написання и-і у словах іншомовного походження дотримано
А Чилі, Ахіллес
Б роумінг, джінси
В Алжир, паркинг
Г чіпси, ажіотаж
3. Лексична помилка допущена у рядку
А перший дебют
Б спало на думку
В інтер’єр будинку
Г смачна страва
4.Укажіть правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
Грекиня Софія, дружина графа Потоцького, була дуже вродливою жінкою. Її краса увічнена у ______ красі. У національний дендрологічний парк «Софіївка» _______ туристи з Європи та Америки.
Б природній, приїджають
В природничій, приїжджають
Г природничній, приїжджають
5.Правильно розставлено розділові знаки у реченні
А Шановні, відвідувачі, годувати тварин у парку суворо заборонено!
Б Молодь здатна, на мою думку, запропонувати нове бачення майбутнього
В І все навколо витанцьовує – і білі лілії, і зелений очерет.
Г Крізь хащі по-моєму ніхто не пробереться.
6. Записати слова у три колонки (історизми, архаїзми, неологізми)
Длань, дрон, боярин, глас, мушкет, війт, цар, піїт, локдаун.
ІІ. Завдання відкритої форми (6 б.)
1.Запишіть правильно слова
Інтонац(и/і)я, Д(и/і)зель, ієрогл(и/і)ф, спаге(т/тт)і, то(н/нн)а, Маге(л/лл)ан, хо(б/бб)і, б(‘)юро, прем(‘)єра, куп(‘)юра, біл(ь/’)ярд, шампін(ь/’)йон.
2. Знайти іншомовні слова і замінити їх українськими відповідниками.
Сьогодні учні отримали інформацію про візит психологічної служби допомоги. Школярі мали продемонструвати своє вміння працювати в групах. Базу спільної праці діти отримали на уроках. Ентузіазм дітей перевершив усі очікування. Гості визнали, що наші учні вміють функціонувати разом. |
3. Пояснити значення діалектних слів
Жалива, бузько, файно.
ІІ. ПИСЬМОВА ВЗАЄМОДІЯ (12 б.) ГЗР 3
1.Доповніть подані речення (6 б.)
Наш улюблений парк з усіх боків ____1 водою. Він ____2 на острові, який утворила річка, що ____3 через місто. Щоб потрапити на той острів, треба ____4 через невеликий затишний міст. І ти опиняєшся у дивному парку, а точніше, гідропарку. Після будь-якої зливи в ньому не побачиш ні ___5 калюжі: піщаний ґрунт швидко усмоктує ____6. Трави тут тверді, вони вже не ____7, як навесні або на початку літа, — вони коричневі або попелясто-сірі. Такими їх зробила ____8 негода. Жовті квіти, що ____9 на зеленій траві, осінь перетворила на білі грудочки. Зате верби щедро прикрасили своїм ___10___11 листям ___12 води й сам берег.
КОМПЛЕКСНА КОНТРОЛЬНА РОБОТА № 1 (6 кл.)
із теми «ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ»
ІІ варіант
І. ДОСЛІДЖЕННЯ МОВЛЕННЯ (12 б.) ГЗР 4
І.Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний (6 б.)
1. У якому рядку записано власне українські слова
А кипарис, ательє
Б наплічник, вада
В аеродром, брова
Г сузір’я, кар’єра
2. Правила написання и-і у словах іншомовного походження дотримано
А пудінг, таксі
Б Ватикан, брати Грімм
В чізбургер, гладіолус
Г Тибет, смокинг
3. Лексична помилка допущена у рядку
А мати гарний вигляд
Б увірвався терпець
В народна творчість
Г на мою власну думку
4.Укажіть правильні варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
___ місцем у «Софіївці» та її візитівкою є фонтан «Змія». Струмінь води вилітає із пащі великої змії. Вода подається___ водогоном, і підіймається за рахунок перепаду висот у верхньому і нижньому ставах.
А самим відомим, підземним
Б найвідомішим, підземним
В найвідомішим, підземельним
Г відомим, підземними
5.Правильно розставлено розділові знаки у реченні
А Того можливо, не знайду я слова, щоб оспівати цілий світ.
Б Наша, мово, твої джерела б’ють із глибини віків.
В І в полі і в лісі царить метушня.
Г За задумом автора, дендропарк «Софіївка» мав бути втіленням античної міфології.
6. Записати слова у три колонки (історизми, архаїзми, неологізми)
Десниця, хештег, варяг, рамена, половці, товмач, свари, фейк, град.
ІІ. Завдання відкритої форми (6 б.)
1.Запишіть правильно слова
2. Знайти іншомовні слова і замінити їх українськими відповідниками.
У бібліотеці сьогодні гамірно. Відчувається аромат нових книжок. Група дітей прибігла одразу після уроків. Вони ж уклали пакт, хто найбільше прочитає казок. Навіть принесли із собою свої блокноти. Зробили фотографію на фоні книжок. |
3. Пояснити значення діалектних слів
Бараболя, обійстя, ґазда.
ІІ. ПИСЬМОВА ВЗАЄМОДІЯ (12 б.) ГЗР 3
1. Доповніть подані речення (6 б.)
Я люблю наш ____1 парк. У ньому добре в будь-яку ____2 року, але особливо ____3 тут восени. Я приходжу сюди помилуватися ____4 деревами і яскравими осінніми ____5. У парку тихо. Чути тільки, як ____6 під ногами опале листя. Нині тут ___7 осінь. Кожному деревцю вона подарувала свій ____8 наряд. Зовсім скоро почнеться прощальний карнавал – ____9 бал чарівниці-осені. До нього вже ____10 тоненькі осинки – надягли свої червоні намиста з монетками-листочками і ___11 побрязкують ними на вітрі. Готовий і красунчик клен. Його осіннє листя, мабуть, є ___12.
2.Уявіть, що ви гуляли в парку, а до вас підійшов фотокореспондент взяти інтерв'ю та показати найкраще місце у парку. Побудуйте розповідь про те, о якій порі й як часто ви любите ходити до парку, де вам подобається гуляти, опишіть улюблене місце. Запишіть вашу розповідь. (6 б.)
МАТЕРІАЛ ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ
І. ДОСЛІДЖЕННЯ МОВЛЕННЯ (12 б.) ГЗР 4
І варіант
І.Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний (6 б.)
1.Г 2.А 3.А 4. Б 5.Б
6. Длань-долоня, дрон, боярин, глас- голос, мушкет, війт, цар, піїт – поет, локдаун.
ІІ. Завдання відкритої форми (6 б.)
1.Інтонація, Дізель, ієрогліф, спагеті, тонна, Магеллан, хобі, бюро, прем‘єра, куп‘юра, більярд, шампіньйон.
2. Знайти іншомовні слова і замінити їх українськими відповідниками.
Сьогодні учні отримали інформацію про візит Мальтійської психологічної служби допомоги. Школярі мали продемонструвати своє вміння працювати в групах. Базу спільної праці діти отримали на уроках. Ентузіазм дітей перевершив усі очікування. Гості визнали, що наші учні вміють функціонувати разом.
Інформація-повідомлення, візит – приїзд, продемонструвати – показати, база-основа, ентузіазм – піднесення, функціонувати – працювати.
3. Пояснити значення діалектних слів
Жалива- кропива, бузько- лелека, файно-гарно
ІІ. ПИСЬМОВА ВЗАЄМОДІЯ (12 б.) ГЗР 3
Наш улюблений парк з усіх боків оточений водою. Він знаходиться на острові, який утворила річка, що протікає через місто. Щоб потрапити на той острів, треба перейти через невеликий затишний міст. І ти опиняєшся у дивному парку, а точніше, гідропарку. Після будь-якої зливи в ньому не побачиш ні однієї калюжі: піщаний ґрунт швидко усмоктує вологу. Трави тут тверді, вони вже не зелені, як навесні або на початку літа, — вони коричневі або попелясто-сірі. Такими їх зробила осіння негода. Жовті квіти, що виділялися на зеленій траві, осінь перетворила на білі грудочки. Зате верби щедро прикрасили своїм опалим жовтим листям прибережні води й сам берег.
2.Уявіть, що ви гуляли в парку, а до вас підійшов фотокореспондент взяти інтерв'ю та показати найкраще місце у парку. Побудуйте розповідь про те, о якій порі й як часто ви любите ходити до парку, де вам подобається гуляти, опишіть улюблене місце. Запишіть вашу розповідь.
І. ДОСЛІДЖЕННЯ МОВЛЕННЯ (12 б.) ГЗР 4
ІІ варіант
І.Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний (6 б.)
1.Б 2.Б 3.Г 4.Б 5.Г
6. Десниця - права рука, хештег, варяг, рамена – плечі, половці, товмач - перекладач, свари- війна, фейк, град- місто.
ІІ. Завдання відкритої форми (6 б.)
1. Роумінг, дизель, спінінг, алея, панно, Одіссей, піцерія, інтерв‘ю, пюре, тюбик, каньйон, мільярд.
2. Знайти іншомовні слова і замінити їх українськими відповідниками.
У бібліотеці сьогодні гамірно. Відчувається аромат нових книжок. Група дітей прибігла одразу після уроків. Вони ж уклали пакт, хто найбільше прочитає казок. Навіть принесли із собою свої блокноти. Зробили фотографію на фоні книжок.
Бібліотека- книгозбірня, аромат – запах, група – гурт, пакт – угода, блокнот – записник, фотографія – світлина, фон – тло.
3. Пояснити значення діалектних слів
Бараболя-картопля, обійстя-подвір’я, ґазда-господар.
ІІ. ПИСЬМОВА ВЗАЄМОДІЯ (12 б.) ГЗР 3
1. Я люблю наш старий парк. У ньому добре в будь-яку пору року, але особливо красиво тут восени. Я приходжу сюди помилуватися осінніми деревами і яскравими осінніми барвами. У парку тихо. Чути тільки, як шарудить під ногами опале листя. Нині тут господарює осінь. Кожному деревцю вона подарувала свій неповторний наряд. Зовсім скоро почнеться прощальний карнавал – останній бал чарівниці-осені. До нього вже підготувалися тоненькі осинки – надягли свої червоні намиста з монетками-листочками і тихенько побрязкують ними на вітрі. Готовий і красунчик клен. Його осіннє листя, мабуть, найкрасивіше.
2.Уявіть, що ви гуляли в парку, а до вас підійшов фотокореспондент взяти інтерв'ю та показати найкраще місце у парку. Побудуйте розповідь про те, о якій порі й як часто ви любите ходити до парку, де вам подобається гуляти, опишіть улюблене місце. Запишіть вашу розповідь. (6 б.)