________ _____________________
Діагностична робота
Речення. Слово. Значення слова.
І варіант
Окличними можуть бути …
а) тільки спонукальні речення.
б) розповідні, питальні, спонукальні речення.
в) тільки розповідні.
а) залізний цвях;
б) солодкий цукор;
в) прийшла осінь;
3. Обери пару слів, що є антонімами. (1 б.)
а) доріжка – стежка;
б) веселий – радісний;
в) гарячий – холодний.
4. Познач речення, у яких є слова, що звучать і пишуться однаково, але мають різне значення. (1 б.)
а) У Дениса в зошиті було чисто. У цьому зошиті зовсім немає помилок.
б) Злий вовк нишпорив у кущах. Цей хлопчик виявився не добрим, а злим.
в) Легка пара піднімалася над ранковим полем. Пара рукавичок не була б сьогодні зайвою.
5. Пронумеруй речення так, щоб утворився текст.
(2 б.)
__ Навесні діти відпустили зайченя на волю.
__ Спочатку воно всіх боялося і ховалося під шафу.
__ Вони годували його морквою і капустою.
__ Діти полюбили зайченя, але зайці повинні жити в лісі.
__ Восени я приніс у школу зайченя.
__ Потім зайченя звикло до дітей.
6. Добери антоніми. (2 б.)
Сонячний день - _______________________
Старе дерево - _________________________
Зелене жито - __________________________
Темна кімната - ________________________
7. З’єднай стрілочками фразеологізми з синонімами. (2 б.)
Набрати води в рота утікати
Замилювати очі лінуватися
Байдики бити обдурювати
Брати ноги на плечі мовчати
8. Склади і запиши речення з поданих слів. Підкресли головні слова в реченні. (2 б.)
Діти, в, купалися, морській, часто, воді.
______________________________________________________________________________________________
______ __________________
Діагностична робота
Речення. Слово. Значення слова.
ІІ варіант
1. Укажи вірну відповідь. (1 б.)
Речення за метою висловлювання бувають…
а) окличні і неокличні.
б) розповідні, питальні, спонукальні речення.
2. Виберіть таке словосполучення, яке вжито у переносному значенні? (1б)
а) залізний характер;
б) солодкий цукор;
в) прийшла кішка;
3. Обери пару слів, що є антонімами. (1 б.)
а) радіти – сумувати;
б) веселий – радісний;
в) гарячий – пекучий.
4. Познач рядок, в якому всі слова вжиті в переносному значенні.
а) спить мама, сплять дерева, віє вітер;
б) усміхається сонечко, плаче немовля, плачуть берези;
в) прокинувся пролісок, плаче осінь, шепочуть листочки.
5. Пронумеруй речення так, щоб утворився текст.
(2 б.)
__ Раптом Юрко побачив гніздечко.
__ Вони збирали колоски.
__ Ця пташка в’є в житі гніздо.
__ Полем йшли школярі.
__ Це було гніздо жайворонка.
__ В ньому лежала суха травичка і м’які стебельця.
6. Добери антоніми. (2 б.)
Похмурий день - _______________________
Молоде дерево - _________________________
Стигле жито - __________________________
Світла кімната - ________________________
7. З’єднай стрілочками фразеологізми з синонімами.
Набрати води в рота лінуватися
Замилювати очі утікати
Байдики бити обдурювати
Брати ноги на плечі мовчати
8. Склади і запиши речення з поданих слів. Підкресли головні слова в реченні. (2 б.)
На, виблискує, ясному, веселка, небі.
______________________________________________________________________________________________