Я досліджую світ
Діагностична робота
для підсумкового оцінювання
з теми "Явища природи. Тіла і речовини"
(частина 2)
Учня/учениці ________________________________________
(Клас)
__________________________________________________
(Навчальний заклад)
___________________________________________________
(Ім’я та прізвище учня/учениці)
Земля складається з різних гірських порід. Це природні тіла, які знаходяться на __________________________________________
_____________________ або ___________________. Одні гірські породи трапляються в ________________________ стані, інші в _________________________________ або в ___________________________________ .
Торф – на поверхні |
Глина – 100-200 м |
Кам’яне вугілля 1000- 3000м |
Граніт – 1000-2000м |
Залізні руди – 2000-2500м |
Нафта, газ – 5000м |
O Всі гірські породи залягають на одній глибині.
|
O Кам’яне вугілля знаходиться глибше, ніж нафта. |
O Найглибше знаходиться глина.
|
O Нафта і газ знаходяться найглибше. |
O Найближче до поверхні знаходиться торф. |
O Граніт знаходиться глибше, ніж торф. |
Родовище – це місце, де породи залягають у __________________ .
Геолог – це людина, яка ___________________________________ .
Корисні копалини – це гірські породи, які люди ________________
________________ і використовують для _____________________ .
Нафта, граніт, торф, природний газ, пісок, кам’яне вугілля, залізна руда, мідна руда.
Рудні |
Горючі |
Будівельні |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Корисна копалина |
|
Яким способом добувають?
|
|
Як цю корисну копалину використовують люди?
|
|
Опис властивостей корисної копалини |
Назва корисної копалини |
Сипкий, часто забарвлений в різні кольори, легко пропускає воду, використовується на будівництві, придатний для виготовлення скла |
|
Його видобувають у місцях висихання боліт і використовують для опалення |
|
Сипка речовина, розчинна у воді, має біле забарвлення, не горить, без неї не можна приготувати страви |
|
9. Як ти думаєш, чи безмежні запаси корисних копалин? _________
Запропонуй способи збереження запасів горючих корисних копалин, а саме природного газу, нафти. Закінчи речення.
Для того, щоб зберегти запаси нафти, природного газу, люди повинні використовувати альтернативні джерела енергії, а саме
енергію____________________________________________________________________________________________________________
10. Закінчи схему. Обведи ту складову, яка надає ґрунту чорного кольору.
11. Познач правильні твердження.
O Родючість – головна ознака ґрунту. |
O У сірому або світло-жовтому ґрунті багато перегною. |
O Дощові черв’яки збагачують ґрунт поживними речовинами.
|
O Ґрунт – це верхній родючий шар землі. |
12. Михалик з Оленкою разом з батьками прибирали у саду. Вони назгрібали багато листя. Михайлик запропонував спалити його, а Оленка сказала, що цього робити не можна.
Обведи хто з дітей правий:
Михайлик Оленка
Запропонуй своє вирішення проблеми, що робити з опалим листям.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
13. Чи легко було тобі виконувати цю роботу?
А) Так Б) Ні В) Я відчував(ла) деякі труднощі
Найлегшими для мене були завдання __________________________ .
Найбільші труднощі викликали в мене завдання _________________ .