З метою формування та розвитку предметних і міжпредметних навичок і умінь, так і з метою системного відстеження індивідуального розвитку здобувача освіти в процесі навчання, з метою фіксації досягнень учнів пропоную завдання з мовно-літературної освітньої галузі для 4 класу за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р.Шияна до підручника Ганни Остапенко «Українська мова та читання» (Київ «Світич» 2021)
Діагностична тестова робота №2. (Лексична тема. Машина часу. Мовна тема. Речення (слово, словосполучення). Види речень
за метою висловлювання. Граматична основа речення. Однорідні члени речення. Прості і складні речення ) у двох варіантах містить по шість завдань відповідно до пізнавальної (когнітивної) сфери, які дають змогу шляхом набутого досвіду навчальної діяльності відповідно до поставлених цілей відстежувати опанування навчального досвіду як основи компетентності, вибудувати індивідуальну траєкторію особистості.
Досягнення учнів співвідносяться з характеристикою (описом) очікуваного результату.
За результатом діагностичної роботи учні здійснюють самоаналіз, а вчитель – аналіз рівня досягнення учнів.
Самоаналіз |
Познач V: (Як тобі було виконувати завдання?) |
Мені було дуже легко |
Мені була потрібна допомога вчителя чи однокласників |
Мені було дуже важко |
Рівень реалізації навчальної діяльності |
Рівень результату навчання |
розпізнавання об'єкта вивчення → |
“П” - початковий |
репродуктивний → |
“С” - середній |
продуктивний → |
“Д” - достатній |
продуктивно-творчий → |
“В” - високий |
Діагностична робота №2
№3/п завд. |
Опис вимог (конкретизовані навчальні цілі), рівні досягнення учнів |
ПІБ учня/учениці
|
|||||
|
|
|
|
|
|
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1 |
Знає визначення словосполучення. (“П”) |
|
|
|
|
|
|
2 |
Знає однорідні члени речення, розділові знаки між ними. (“П”) |
|
|
|
|
|
|
3 |
Розрізняє слово, словосполучення, речення, з'єднує твердження з їх значенням. (“С”) |
|
|
|
|
|
|
4 |
Встановлює зв'язок між членами речення за допомогою питань. (“Д”) |
|
|
|
|
|
|
5 |
Доповнює речення однорідними членами, визначає граматичну основу. (“Д”) |
|
|
|
|
|
|
6 |
Пише твір за поданим початком, складає прості і складні речення, поширює речення однорідними членами, дотримується тричастинної структури тексту. (“В”) |
|
|
|
|
|
|
Тиждень 5-8 Тема 2. Машина часу
Діагностична робота №2
Варіант 1
Тема.Речення (слово, словосполучення). Види речень
за метою висловлювання. Граматична основа речення. Однорідні члени речення. Прості і складні речення.
1. Словосполучення …
А) називає предмет, дію, ознаку предмета або дії більш точно, ніж слов, але не виражає закінченої думки, як речення
Б) слово
В) називає предмет, дію, ознаку предмета і виражає закінчену думку
2. Якщо однорідні члени речення вимовляються з перелічувальною інтонацією, то на письмі між ними ставиться:
Б) кома
В) крапка
3. З'єднай твердження і їх значення
Слово ● |
● Українські захисники |
Словосполучення ● |
● Українські захисники боронять рідну землю від ворога. |
Речення ● |
● Захисники |
4. Встанови зв'язок між членами речення за допомогою питань.
Українське небо дихало на землю теплом.
(Що?)______________(Що робило?)______________
______________(Яке?)______________
______________(Куди?)______________
______________(Чим?)______________
5. Доповни речення однорідними членами і підкресли граматичну основу.
У теплі краї відлетіли … , … , … , … .
Україну захищають … , … , … , … .
6. За поданим початком продовж текст. В основній частині запиши мінімум одне складне речення (2 і більше граматичних основ). Пошир речення однорідними членами
Збір урожаю
Був чудовий осінній день. Наталочка з братом пішла на город
Тиждень 5-8 Тема 2. Машина часу
Діагностична робота №2
Варіант 2
Тема.Речення (слово, словосполучення). Види речень
за метою висловлювання. Граматична основа речення. Однорідні члени речення. Прості і складні речення.
1. Словосполучення …
А) слово
Б) слово називає предмет, дію, ознаку предмета або дії більш точно, ніж слов, але не виражає закінченої думки, як речення
В) називає предмет, дію, ознаку предмета і виражає закінчену думку
2. Члени речення, які відносяться до одного й того самого слова і відповідають на одне й те саме питання, називаються:
А) однорідними членами речення
В) другорядними членами речення
3. З'єднай твердження і їх значення
Слово ● |
● Українське військо |
Словосполучення ● |
● Українське військо боронить рідну землю від ворога. |
Речення ● |
● Військо |
4. Встанови зв'язок між членами речення за допомогою питань.
Сонячне проміння торкнулося хороброго воїна.
(Що?)______________(Що зробило?)______________
______________(Яке?)______________
______________(Кого?)______________
______________(Якого?)______________
5. Доповни речення однорідними членами і підкресли граматичну основу.
У саду зацвіли … , … , … , … .
Діти подарували захисникам … , … , … , … .
6. За поданим початком продовж текст. В основній частині запиши мінімум одне складне речення (2 і більше граматичних основ). Пошир речення однорідними членами
Збір грибів
Був чудовий осінній день. Андрій із сестрою пішли в ліс.