З метою формування та розвитку предметних і міжпредметних навичок і умінь, так і з метою системного відстеження індивідуального розвитку здобувача освіти в процесі навчання, з метою фіксації досягнень учнів пропоную завдання з мовно-літературної освітньої галузі для 4 класу за типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р.Шияна до підручника Ганни Остапенко «Українська мова та читання» (Київ «Світич» 2021)
Діагностична тестова робота №5. (Лексична тема. Світ невидимий. Мовна тема. Прикметник. Числа, роди і відмінки прикметників. ) у двох варіантах містить по шість завдань відповідно до пізнавальної (когнітивної) сфери, які дають змогу шляхом набутого досвіду навчальної діяльності відповідно до поставлених цілей відстежувати опанування навчального досвіду як основи компетентності, вибудувати індивідуальну траєкторію особистості.
Досягнення учнів співвідносяться з характеристикою (описом) очікуваного результату.
За результатом діагностичної роботи учні здійснюють самоаналіз, а вчитель – аналіз рівня досягнення учнів.
Самоаналіз |
Познач V: (Як тобі було виконувати завдання?) |
Мені було дуже легко |
Мені була потрібна допомога вчителя чи однокласників |
Мені було дуже важко |
Рівень реалізації навчальної діяльності |
Рівень результату навчання |
розпізнавання об'єкта вивчення → |
“П” - початковий |
репродуктивний → |
“С” - середній |
продуктивний → |
“Д” - достатній |
продуктивно-творчий → |
“В” - високий |
Діагностична робота №5
№3/п завд. |
Опис вимог (конкретизовані навчальні цілі), рівні досягнення учнів |
ПІБ учня/учениці
|
|||||
|
|
|
|
|
|
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
1 |
Знає за чим змінюються прикметники. (“П”) |
|
|
|
|
|
|
2 |
Визначає речення, в якому неправильно вжито форму прикметника. (“П”) |
|
|
|
|
|
|
3 |
Відміняє словосполучення прикметника з іменником, визначає закінчення. (“С”) |
|
|
|
|
|
|
4 |
Утворює і записує від іменників прикметники за допомогою суфіксів -ськ-, -зьк-, -цьк- . (“Д”) |
|
|
|
|
|
|
5 |
Знаходить і виписує з тексту словосполучення прикметників з іменниками. Визначає їх рід, число. (“Д”) |
|
|
|
|
|
|
6 |
Пише текст-розповідь за поданим початком. Придумує заголовок. Дотримується тричастинної структури тексту. Вживає прикметники з іменниками. (“В”) |
|
|
|
|
|
|
Тиждень 17-19 Тема 5. Світ невидимий
Діагностична робота №5
Варіант 1
Тема. Прикметник. Числа, роди і відмінки прикметників
1. Прикметники змінюються:
А) за родами і числами
Б) за родами, числами і відмінками
В) за числами і відмінками
2. У якому реченні неправильно вжито форму прикметника?
А) Данило - мій ліпший друг.
Б) Данило - мій найліпший друг.
В) Данило - мій самий ліпший друг.
3. Провідміняй словосполучення лікарська рослина. Познач закінчення
Н.в ____________________
Р.в ____________________
Д.в ____________________
З.в ____________________
О.в ____________________
М.в ____________________
Кл.в ____________________
4. Від іменників утвори і запиши прикметники за допомогою суфіксів
-ськ-, -зьк-, -цьк- .
Київ - ________________
козак - ________________
Прага - ________________
учень - ________________
5. Прочитай текст. Випиши прикметники з іменниками. Визнач їх рід, число.
У соснових лісах, на піщаних місцях майже по всій Україні розселився чебрець. Це приземкувата рослина. Від стебла піднімаються тоненькі пагони. Вони густо вкриті маленькими листочками. А на верхівках розгорнулися ніжні дрібненькі бузкові квіточки.
Зразок: соснових лісах - Н.в - соснові ліси, ч.р, множина
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
6.Продовж текст-розповідь за поданим початком. Придумай і запиши заголовок. Дотримуйся тричастинної структури тексту. Вживай у тексті словосполучення прикметника з іменником.
_____________
Тихо. Жодного шелесту в зимовому лісі. Але і в морозні зимові дні триває в лісі життя.
Ось хрустнула мерзла гілка - це пробіг попід деревами…______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
Тиждень 17-19 Тема 5. Світ невидимий
Діагностична робота №5
Варіант 2
Тема. Прикметник. Числа, роди і відмінки прикметників
1. Прикметники змінюються:
А) за родами, числами і відмінками
Б) за родами і числами
В) за числами і відмінками
2. У якому реченні неправильно вжито форму прикметника?
А) У моєї матусі ласкаве серце.
Б) У моєї матусі найласкавіше серце.
В) У моєї матусі саме ласкаве серце.
3. Провідміняй словосполучення козацька слава. Познач закінчення
Н.в ____________________
Р.в ____________________
Д.в ____________________
З.в ____________________
О.в ____________________
М.в ____________________
4. Від іменників утвори і запиши прикметники за допомогою суфіксів
-ськ-, -зьк-, -цьк- .
Україна - ________________
чумак - ________________
Кавказ - ________________
учитель - ________________
5. Прочитай текст. Випиши прикметники з іменниками. Визнач їх рід, число.
Ранньої зими, коли тільки випаде сніг, залягають у свої лігва ведмеді.Старанно і вміло в лісовій гущавині лаштують вони ці зимові барлоги. М'якою запашною хвоєю, корою молодих ялинок, сухим лісовим мохом ведмеді вистилають своє житло… (За І.Соколовим - Микитовим)
Зразок: ранньої зими - Н.в - рання зима, ж.р, однина
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
6.Продовж текст-розповідь за поданим початком, пригадуючи історію із свого життя. Придумай і запиши заголовок. Дотримуйся тричастинної структури тексту. Вживай у тексті словосполучення прикметника з іменником.
_____________
Це було зимового вечора. Зарожевів сніговий килим. Стало тихо-тихо…______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________
________________________________________________________________