Діагностичні картки для перевірки навичок читання мовчки в 4класі

Про матеріал

Діагностичні картки для поточної перевірки навички читання мовчки учнями 4-го класу, зміст яких відповідає оновленій програмі МОН України. Спеціально підібрані художні тексти та завдання до них допоможуть перевірити навички читання мовчки.

Перегляд файлу

Літературне читання 4 клас

Навички читання мовчки (діагностичні картки)

Передмова

Перевірка навички читання мовчки у 4-му класі здійснюється в письмовій формі фронтально за показниками: спосіб, темп, розуміння прочитаного (4 завдання закритого типу і 2 завдання відкритого типу).

Учні мають прочитати текст мовчки і письмово виконати завдання. Для цього вчитель пропонує їм узяти в руки олівці. Почувши слово «Старт», учні розпочинають читання тексту. Через три хвилини вчитель оголошує «Фініш». Учні олівцем ставлять крапку над словом, на якому вони зупинилися. Далі четвертокласники дочитують твір і виконують запропоновані завдання.

Обсяг текстів у 4 класі 330-390 слів. Якщо учень встиг прочитати за 3хв текст повністю - 3 бали, не менше 2/3 – 2 бали, не менше половини – 1 бал, менше половини – жодного бала.

Завдання відкритого типу  - це завдання на встановлення відповідності, на встановлення правильної  послідовності; з короткою відповіддю; самостійне утворення форм слова, добір слів за певною ознакою, тощо.

Вимоги до формування змісту та оцінювання текстової роботи з перевірки навички читання мовчки в 4-му класі подано в «Нових вимогах до оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів». За читання мовчки (спосіб і темп) передбачається максимальна кількість балів 4(1 бал – спосіб читання, 3 бали- темп читання), а за розуміння прочитаного – 8 (4 бали за 4 завдання закритого типу і 4 бали – за 2 завдання відкритого типу). Перевірка розуміння прочитаного мовчки тексту повторного його перечитування не передбачає.

 

ДІАГНОСТИЧНА КАРТКА

  1. Прочитай текст.
  2. Виконай завдання, подані після тексту.

Хто такі скіфи?

 Різні народи жили в давні часи на нашій землі. І скіфи – один з них.

 Вони кочували по диких південних степах. Вирощували хліб, розводили коней та худобу. Промишляли полюванням та риболовлею. А мешкали в накритих волячими шкурами возах – кибитках.

 Скіфи були мужніми й сміливими воїнами. Можна тільки пожалкувати, що незвичайний народ не лишив по собі ніяких писемних памяток.

 Тому про його життя ми дізнаємося із творів стародавніх греків, які добре знали скіфів, та з того, що вчені-археологи знаходять сьогодні у скіфських полювання – курганах.

 Цікавим у скіфів був звичай братання. Воно здебільшого відбувалося перед бойовим походом у чужі землі. Два воїни брали ріг, що правив за бенкетний  клубок, наливали в нього вина, а тоді кожен домішував до вина по декілька крапель власної крові. Вміст рога вони випивали – ставали вже до кінця своїх днів побратимами. Цим вони ніби давали клятву захищати один одного в бойових січах.

 Розкопуючи давні поховання скіфів, археологи знаходили і скіфську  зброю, і посуд, і різні оздоби та прикрас и . Зокрема, бронзові казани, мідні миски, сковороди, окуті золотом сідла, дерев’яні чаші, залізні панцирі й мечі, амфори, вуздечки, дзвіночки та упряжі, навіть голки…Скіфи вірили, що все це пригодиться померлому на тому світі.

Золотими пластинами скіфи прикрашали свій одяг, головні убори, навіть взуття. Сережки у них носили не тільки жінки, а й чоловіки. До речі, жінки прикрашали себе і гривнами. Їх вішали на шию, «під гривою», тобто волоссям . Від цього слова й назва сьогоднішніх наших грошей.

Однією з найцікавіших і  тепер уже найславнозвісніших знахідок із скіфських курганів є золота пектораль. Відшукати її пощастило українському вченому Борисові Мазолевському.  Пектораль -  це коштовна прикраса, яку носили на грудях знатні особи. Стародавній майстер з неперевершеним умінням зобразив на ній цілу картину. Тут ми бачимо коня, що змагається з лютими крилами грифона. Поряд на дикого кабана та оленя насідають леопард і лев. Два до пояса голі чоловіки шиють хутряне вбрання. Ще двоє юних скіфів доять овець. Собака кинувся наздоганяти зайця, лоша з телятком, спокійнісінько ссуть своїх мам. Є тут і кози з козенятами, і квіти, і птахи. Навіть невтомний співун південного степу – коник-стрибунець. Важко повірити, що цю чудову річ зроблено кілька тисяч років тому» (354 слова)

Анатолій Столітній

1.Визнач жанр прочитаного твору:

А. міф

Б. легенда

В. Оповідання

2. Як називають скіфські поховання?

А. піраміди

Б. кургани

В. гробниці

3. Коли відбувався звичай братання?

А. перед бойовим походом

Б. перед полювання

В. перед укладання мирної угоди

4. Чим скіфи прикрашали свій одяг?

А. срібними монетами

Б. золотими пластинками

В. мідними брязкальцями

5. Продовж речення

 Однією з найцікавіших знахідок у скіфських курганах є ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

6. Яких ти уявляєш древніх скіфів? Опиши___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ДІАГНОСТИЧНА КАРТКА

  1. Прочитай текст мовчки.
  2. 2. Виконай завдання, подані після текту.

Молода зима

От воно й почалося. Це, мабуть, з учора.

Хоч учора була ще осінь.

Чорні, без листя, дерева самотіли в чорних калюжах, під пронизливим вітром.

Сірко змерз і ні на які Денискові вмовляння навіть носа не захотів показати з будки.

 Потупцював  Дениско біля криниці, де було сухо, тай сховався хату на цілий день. Ніщо більше не виманило його надвір. Не знав же він, що  зима почалася, хоч снігу ще не  випало.

 Сніг йому приснився вночі. Велика біла хмара опускалася з самісінького неба на землю. Вранці скочив на ноги – й до вікна.

Гульк  – аж там сніг. Сніг, куди тільки очі бачать.

Просто дивина! Це ж як вийшло: сніг і приснився, і випав .. Розповів  про те мамі.

- Сніг приснився тобі, бо ти його чекав і виглядав, а випав він, бо повинен уже нарешті  випасти, - пояснила вона. – Зрозумів?

- Зрозумів…. І все ж цікаво.

- Звичайно, цікаво, - погодилася мама.

Надворі було тихо й урочисто. Наче на картині: біле небо, білі дерева, білі хати й білі дими над ними. В повітрі знехотя пролітали великі, мов метелики, сніжинки.

 Дениско з Сірком вистрибом кинулися на вулицю. І проклали перший рівненький слід попід парканами. Ніби хтось провів риску на чистому аркуші паперу.

 Гасали аж до обіду. Мати ледве вигукала їх додому.

 Дениско відігрівався на лежанці, а мама говорила з татом.

  • Припізнилася трохи зима,  - казала вона.
  • Та ні, - відповів батько. – Це так здається, бо була дощова осінь. Лило ж – як найнялося! Вже й не вірилося, що колись ті дощі скінчаться… Зате зараз яка краса!
  • Так. Дуже гарна молода зима, промовив батько і задумливо подивився у вікно.
  • Молода зима! – аж підскочив од здивування на лежанці Дениско. –Я ще такого не чув! Це так і називається?
  • Так і називається.
  • Яку гарну назву хтось придумав! – І ще раз повторив: - Молода зима! Гарно.

Набігався Дениско по першому снігу, притомився. Розігріло  й розморило його тепло. І він посеред дня заснув. І приснилося йому, що до них у вулицю йде молода зима. У білій пуховій хустці, у білому кожушку і в білих валянках. А обличчя в неї – обличчя його мами. І голос – теж.

 Спить Дениско, вві сні усміхається . А мама дивиться на нього і каже:

  • Це ж яка радість для нього -  сніг… Аж втомилася дитина від радості. Хай одпочине.

То її голос прийшов у Денисків сон. Голос прийшов, але сну не сполохав.  (389слів)

Михайло Слабошинський

  1.  Чого не знав Дениско?

А. що почалася зима

Б. що закінчилося літо

В. що взимку іде сніг

2. Що приснилось Денискові?

А. вітер

Б. злива

В. сніг

3. Як мама пояснила Денискові, чому випав сніг?

А. бо прийшла зима

Б. бо повинен нарешті випасти сніг

В. бо приснився хлопчикові

4. Які батькові слова вразили Дениска?

А. «Яка краса!»

Б. «Молода зима»

В. «Лило ж  – як найнялося»

5. Пронумеруй пункти плану відповідно до послідовності розгортання подій у тексті.

__Зимові розваги з Сірком.

__Віщий сон.

__Сніг – то радість

6. Сформулюй і запиши головну думку твору.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
2 лютого 2018
Переглядів
2266
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку