«ДІАГНОСТИКА НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ УСПІШНОСТІ ТА ЯКОСТІ ЗНАНЬ УЧНІВ»

Про матеріал

Останнім часом в світізмінилися пріоритети освіти. Якщо цінувалися знання як такі, то зараз на перше місце вийшли загально навчальні вміння: вміння набувати і ефективно застосовувати знання. Причини зрозумілі: зараз знання швидко «старіють» або стають недостатніми, а, отже, треба володіти способами їх оновлення і поповнення. Від того, як учень вміє застосовувати ці знання, наскільки він компетентний в широкому позашкільному контексті, залежить його майбутнє самовизначення. Це не тільки уміння здобувати і застосовувати знання, це й комунікативні навички, навички самоконтролю і само оцінювання. Розвиток творчих здібностей.

Одним із суттєвих моментів в процесі навчання є контроль знань і вмінь учнів. Від того, як він організований, на що націлений, суттєво залежить зміст роботи на уроці як усього класу, так і окремих учнів.

Перегляд файлу

ТЕМА ВИСТУПУ «ДІАГНОСТИКА НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ ЯК ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ УСПІШНОСТІ ТА ЯКОСТІ ЗНАНЬ УЧНІВ».

Останнім часом в світі  змінилися пріоритети освіти. Якщо цінувалися знання як такі, то зараз на перше місце вийшли загально навчальні вміння: вміння набувати і ефективно застосовувати знання. Причини зрозумілі: зараз знання швидко «старіють» або стають недостатніми, а, отже, треба володіти способами їх оновлення і поповнення. Від того, як учень вміє застосовувати ці знання, наскільки він компетентний в широкому позашкільному контексті, залежить його майбутнє самовизначення. Це не тільки уміння здобувати і застосовувати знання, це й комунікативні навички, навички самоконтролю і само оцінювання. Розвиток творчих здібностей.

 Одним із суттєвих моментів в процесі навчання є контроль знань і вмінь учнів. Від того, як він організований, на що націлений, суттєво залежить зміст роботи на уроці як усього класу, так і окремих учнів.

 За визначенням контроль – це співвідношення результатів, яких досягли, до запланованих цілей навчання. Перевірка знань учнів повинна давати відомості не тільки про правильність чи неправильність остаточного результату виконаної діяльності, але і про неї саму:чи відповідає форма дій даному етапу засвоєння. Правильно організований контроль створює сприятливі для розвитку пізнавальних здібностей учнів і активізації їх самостійної роботи на уроках математики, а також дозволяє вчителю не тільки правильно оцінювати рівень засвоєння учнями навчального матеріалу, але й бачити свої власні досягнення і недоліки.

 Діагностика знань, умінь і навичок учнів є важливим структурним компонентом процесу навчання і у  відповідності з принципами систематичності, послідовності і міцності навчання повинна відбуватися на протязі всього періоду навчання. Все це  передбачає необхідність включення в систему перевірки і контролю різноманітних способів контролю, але в будь-якому випадку система повинна мати розвивальну по відношенню до учнів функцію.

 Для цього необхідно виконання таких умов:

  • індивідуальний характер контролю;
  • систематичність, регулярність контролю на всіх етапах навчання;
  • різноманітність форм контролю, які забезпечують  виконання його навчальної, розвиваючої і виховної функції, підвищення інтересу учнів до його проведення і результатів;
  • все сторонність: контроль має охоплювати всі розділи навчальної програми, забезпечувати перевірку теоретичних   знань, інтелектуальних і практичних умінь і навичок учнів;
  • об’єктивність;
  • диференційований підхід.

На кожному етапі перевірка виконує різні функції. На початку вивчення нового матеріалу перевіряються знання основних уявлень і понять для уточнення і поглиблення їх з метою підготовки учнів до засвоєння нового матеріалу.

 В ході самого процесу навчання знання перевіряються для того, щоб з’ясувати їх рівень, ефективність процесу навчання,виявити прогалини у сприйнятті і усвідомленні, запам’ятовуванні, узагальненні і систематизації знань і дій, застосування їх на практиці, а також відповідно корегувати діяльність учнів і способи керівництва цією діяльністю. Зясування якості знань,умінь і навичок необхідно для розв’язування питання про способи удосконалення  навчально-виховного процесу на уроці. Функції перевірки полягають в тому, щоб попередити відставання окремих учнів, своєчасно виявити прогалини в їх знаннях і прийняти рішення про способи і заходи щодо ліквідації цих прогалин.

Крім того, можна виявити загальну тенденцію у засвоєнні навчального матеріалу, встановити ефективність використаної методики, необхідність і шляхи її удосконалення. Перевірка знань повинна проводитися систематично.

 Все це спрямоване на те, щоб активізувати особистість учня, прикласти всі зусилля для того, щоб робота була творчою, щоб учням було цікаво на уроці, щоб як можна більше корисного отримали на кожному уроці, щоб кожний урок був творчим процесом, процесом співдружності учня і вчителя.

Крім традиційних видів контролю (самостійні, контрольні роботи, математичні диктанти),використовую різноманітні види і форми контролю. Це різноманітні вікторини, тренінги-заліки, а також семінари, презентації, творчі і проектні роботи, консультації учнів-експертів.

Вдале використання вчителем різноманітних форм контролю знань і умінь учнів сприяє підвищенню зацікавленості учнів у вивченні предмета, попереджуючи відставання, забезпечує активну роботу кожного учня. Контроль для учнів має бути навчальним.

 В результаті проведення нетрадиційних форм контролю знань і вмінь розкриваються індивідуальні особливості учнів, підвищується рівень підготовки до уроку, що дозволяє своєчасно  позбавлятися недоліків і прогалин в знаннях учнів.

 

 

Деякі  завдання, які можна запропонувати учням  для здійснення контролю.

 

« Формули скороченого множення». ДІАГНОСТИЧНЕ ТЕСТУВАННЯ

Установіть  відповідність між заданими виразами (1-5)  та виразами, які їм тотожно дорівнюють (А-G):

 

 

 

 

ТЕМА: Множення одночлена на многочлен.

 

Математичний диктант №1.ТЕМА: Геометричні фігури. Точка, пряма, промінь та їх властивості.

1. Які фігури є найпростішими геометричними фігурами? ___________

2. Яка наука вивчає геометричні фігури та їх властивості?___________

3. Яку найпростішу геометричну фігуру позначають великими буквами латинського алфавіту?___________________

4. Запишіть символічно речення:»Точка А належить прямій с»._______

5. Запишіть символічно речення:»Пряма а не проходить через точку    В».

6.  Скільки прямих можна провести через дві точки?______________

7. Скільки спільних точок мають прямі а і с, якщо вони не перетинаються? ____________________

8. Прямі а і в перетинаються в точці О. Якій прямій належить точка О?

9. Як називають частину прямої, що складається з усіх її точок, які лежать між двома заданими точками?  ______________

10. На скільки частин ділять площину дві прямі, які перетинаються в одній точці?   _______________

11. На скільки частин ділять пряму три її точки?   ____________

12.  Пряма а проходить через точку В і не проходить через точку С. Яка з наведених точок належить прямій? ______________

13.   Відрізок АВ перетинає пряму с, відрізок АС не перетинає цю пряму. Запишіть точку, яка лежить в одній півплощині з точкою А відносно прямої с.  _____________

 

 

«Перевір і оціни»

Тема. Множення десяткових дробів

  1. 12,2

т

  1. 0,27

е

  1. 116,6

к

  1. 25,5

и

  1. 1,08

а

  1. 2027,07

а

  1. 0,04

а

  1. 0,09

т

  1. 0,352

м

  1. 0,0144

м

 

  1. 0,244×50=12,2
  1. 1,8×0,15=0,27
  1. 5,3×22=11,6
  1. 60×0,425=2550
  1. 0,12×9=1,08
  1. 2007×1,01=1,111
  1. 0,8×0,05=100,35
  1.  0,3×0,3=0,9
  1. 0,32×1,1=0,352

10. 0,12×0,12=1,44

 

 

 

 

 

 

 

 

Розташуй  отримані відповіді у порядку зростання і склади слово.

 Відповідь: 0,0144;  0,04;  0,09;  0,27;  0,352; 1,08; 12,2;  25,5; 116,6; 2027,07.  Слово: МАТЕМАТИКА.

 

Тема: ПОРІВНЯННЯ ЗВИЧАЙНИХ ДРОБІВ.

Закінчи речення:

  1. Якщо дроби мають однакові знаменники, то більший з них той…
  2. Якщо дроби мають однакові чисельники, то більший з них той…
  3.  Якщо один із дробів неправильний, а другий – правильний, то…
  4. Якщо у дробів різні знаменники, то,щоб їх порівняти, треба…
  5. Порівняй дроби:

Відповідь:а)<;  б)<;  в)<; г)>;д)>.

 

Тема. Перетворення цілих виразів

1. Розкладіть на множники :

1) ;   2) ;   3) ;   4) .

2. Виділіть повний квадрат із виразу :

1) ;   2) ;   3) ;    4) .

3. Розв’яжіть рівняння :

1) ; ; ;   2) ; або ;

3) ; або ; 4) .

4. Доведіть, що вираз ділиться на 4:

1) ;

2) ділиться на 4;

 

Використовуючи  алгоритм, розкладіть на множники:

1) ;      2) ;     3) ;    4) ;

5) ;    6) ;     7) ;

8) ;    9) ;      10) .

 

Подайте у вигляді квадрата двочлена ;

б) виділить квадрат двочлена з виразу ;

в) яких значень набуває вираз, здобутий у п. б)? Яке значення є найменшим?

 При якому значенні змінної вираз набуває цього значення?

 

Розв’яжіть рівняння і прокоментуйте хід розв’язання.

1) ;    2) ;    3) ;

4*) .

 

 Доведіть, що:

1) при кожному цілому значенні n значення виразу

         не ділиться на 6;

2) значення виразу ділиться на дане число:

а)      на 600; б)      на 100; в) на 7;

г)    на 26;

д*) різниця квадратів двох цілих чисел, які не діляться на 3, кратна 3.

 

Математичне лото.  5клас. Дії з десятковими дробами.

 

    50% від 2,2

     (0,4+0,7):11

   7,86х-2,86х,            якщо=0,4

28,53*0,8+1,47*0,8

       0,8*5,6*5

              1,1

            0,1

          2

             24

          22,4

 

 

Завдання: виділити цілу і дробову частини з неправильних дробів в першій картці і знайдіть правильну відповідь в другій.

 

 

Завдання варіативного характеру.

Тема: Формули скороченого множення. Заповни пропущені записи.

 

 

 

Кругові приклади: 9-12 прикладів, які треба обчислити. Відповідь попереднього є першим числом наступного. Результат останнього -  це перше число першого приклада.

 

29+18                         155+25                       27+2                       100 – 69

                    47+53                     31*5                    126 – 99

180:6                         30+96

 

 

Графічний диктант (5 клас). Розвязування рівнянь: чи є дане число коренем рівняння?

   Рівняння:                           Перевірка:

  1. 35-x=1                            x=18
  2. 129+х=145                     х=20
  3. у-37=18                          у=50
  4. 90-у=62                           у=28
  5. 80:с=4                              с=30
  6. 25*х=75                           х=3
  7. у:7=28                            у=196 
  8. 13х-9=82                        х=7

Відповідь:  _VV_V_ _ _ .   

 

Теоретичне опитування: вчитель читає певні твердження. Учень  оцінює «правильне» чи «не правильне». В першому випадку записує 1, в другому 0. Одержує певне число із 0 і 1, яке і перевіряється для оцінювання.

 

 

Перевірка знань по темі «Формули скороченого множення»:

хаотично розміщені на дошці картки(10-12 або більше) з частиною  формули скороченого множення або схожим виразом. Треба скласти формулу. Можуть залишитися зайві картки.   

 

 

Хочу завершити свій виступ такими словами, що творчому польоту  немає меж, головне, щоб був зворотній зв'язок і очікуваний результат.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 листопада 2018
Переглядів
2927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку