Слово як одиниця мови
І варіант
1.Слова, протилежні за значенням, це…
а) синоніми;
б) багатозначні слова;
в) антоніми.
2.Омонімами називають слова, які:
а) однаково звучать і мають подібне значення;
б) різні за звучанням, але близькі за значенням;
в) однаково звучать і мають різне значення.
3.Підкресли словосполучення, вжиті в переносному значенні.
Схлипує море, схлипує дитина, схлипує вітер; чиста совість, чисте небо, чисті руки.
4.Підкресли антонімічні пари.
З великої хмари- малий дощ.
Знайти друга легко, важко – вберегти.
Від рідної землі віє теплом, а від чужої – холодом.
5.До поданих словосполучень запиши протилежні за значенням слова.
Темна ніч - __________________________ ніч,
чистий сніг- _________________________ сніг,
черствий хліб - ________________________ хліб.
6.користуючись цифровим позначенням літер в алфавіті, прочитай слова, добери до них антоніми. Запиши.
2, 1, 4, 1, 23, 19 - ________________________________________________
3, 7, 22, 18, 1 - __________________________________________________
7.Заміни кожен вираз одним словом.
Наче курка лапою - _____________________________________________ .
Ні пари з вуст - _______________________________________________ .
Слово як одиниця мови
Варіант ІІ
1.Слова, близькі за значенням, це…
а) антоніми;
б) синоніми;
в) багатозначні слова.
2.Познач порядок зі словами, до яких не можна дібрати синоніми чи антоніми.
а) до, по, з;
б) маленький, крихітний, великий;
в) слухняний, чемний, розумний.
3.Підкресли словосполучення, вжиті в переносному значенні.
Біжить вода, біжить час, біжить хлопчик;
гострий ніж, гострий слух, гостре слово.
4.Підкресли антонімічні пари.
Давній друг ворогом не стане.
Незнання – ворог, а знання – друг.
Сміливий там знайде, де боягуз загубить.
5.До поданих словосполучень запиши протилежні за значенням слова.
Чисті руки - ________________________________________ руки,
легка задача - _______________________________________ задача,
свіжа сорочка - ______________________________________ сорочка.
6.Користуючись цифровим позначенням літер в алфавіті, прочитай слова, добери антоніми до них. Запиши.
21, 1, 18, 19. 15 –
2, 12, 16, 31, 29, 7 -
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
7.Заміни кожен вираз одним словом.
Тримати язик за зубами –
_________________________________________________________________
Як кіт наплакав –
__________________________________________________________________