Діагностувальна робота. 3 клас. Слово як одиниця мови

Про матеріал
Діагностувальна робота. Слово як одиниця мови (два варіанти), З клас, НУШ . Робота містить тестові завдання і розширенні
Перегляд файлу

Слово як одиниця мови

І варіант

 

 

1.Слова, протилежні за значенням, це…

а) синоніми;

б) багатозначні слова;

в) антоніми.

 

2.Омонімами називають слова, які:

а) однаково звучать і мають подібне значення;

б) різні за звучанням, але близькі за значенням;

в) однаково звучать і мають різне значення.

 

3.Підкресли словосполучення, вжиті в переносному значенні.

Схлипує море, схлипує дитина, схлипує вітер; чиста совість, чисте небо, чисті руки.

 

 

4.Підкресли антонімічні пари.

З великої хмари- малий дощ.

Знайти друга легко, важко – вберегти.

Від рідної землі віє теплом, а від чужої – холодом.

 

5.До поданих словосполучень запиши протилежні за значенням слова.

 

Темна ніч - __________________________ ніч,

чистий сніг- _________________________ сніг,

черствий хліб - ________________________ хліб.

 

 

6.користуючись цифровим позначенням літер в алфавіті, прочитай слова, добери до них антоніми. Запиши.

 

2, 1, 4, 1, 23, 19 - ________________________________________________

 

3, 7, 22, 18, 1 - __________________________________________________

 

7.Заміни кожен вираз одним словом.

 

Наче курка лапою - _____________________________________________ .

 

Ні пари з вуст - _______________________________________________ .

 

Слово як одиниця мови

Варіант ІІ

1.Слова, близькі за значенням, це…

а) антоніми;

б) синоніми;

в) багатозначні слова.

 

2.Познач порядок зі словами, до яких не можна дібрати синоніми чи антоніми.

а) до, по, з;

б) маленький, крихітний, великий;

в) слухняний, чемний, розумний.

 

3.Підкресли словосполучення, вжиті в переносному значенні.

 

 Біжить вода, біжить час, біжить хлопчик;

 гострий ніж, гострий слух, гостре слово.

 

4.Підкресли антонімічні пари.

 

Давній друг ворогом не стане.

Незнання – ворог, а знання – друг.

Сміливий там знайде, де боягуз загубить.

 

5.До поданих словосполучень запиши протилежні за значенням слова.

 

Чисті руки - ________________________________________ руки,

легка задача - _______________________________________ задача,

свіжа сорочка - ______________________________________ сорочка.

 

6.Користуючись цифровим позначенням літер в алфавіті, прочитай слова, добери антоніми до них. Запиши.

21, 1, 18, 19. 15 –

2, 12, 16, 31, 29, 7 -

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

7.Заміни кожен вираз одним словом.

Тримати язик за зубами –                                                                                           

_________________________________________________________________

 

Як кіт наплакав –

__________________________________________________________________

 

doc
Додано
24 жовтня 2022
Переглядів
764
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку