Літературне читання, 4 клас. Аудіювання. І семестр.
***
Чому хвойні дерева не скидають на зиму свого листя?
(Легенда)
Було це під осінь. Пташки відлітали у вирій. Одна пташка скалічила собі крильце і не могла відлетіти. Вона залишилась одна і мусила перебути зиму в нашім краї.
— Найкраще мені буде у лісі,— думає пташечка. — Деревина має гарне, густе листя, допоможе мені і дасть раду, як і що робити, коли сніги випадуть і мороз потисне.
Першим ділом вона звернулась до берези.
— Прекрасна березо,— сказала пташечка,— у мене зламане крило, дозволь мені оселитися у твоїх гілочках.
— Ні,— відповіла береза. — Ми тут у лісі маємо своїх лісових пташок, яким мусимо допомагати.
Пішла пташечка до дуба просити про допомогу. Дуб також відмовив їй. Він боявся, що пташечка поклює жолуді.
Просила пташечки й інші дерева, але всі вони не прийняли її під свій захист. Зажурилася вона, вирішила піднятися високо у небо.
Аж тут почувся голос:
— Пташко, куди ти хочеш летіти?
— Я й сама не знаю куди, голод і холод докучають мені,— відповіла пташечка.
— Тоді йди до мене,— сказала ялинка. — Глянь, ось гілочка, тут буде тепло, можеш сидіти на ній цілу зиму.
— І я тобі допоможу,— відізвався ялівець. Можеш ласувати цілу зиму моїми ягодами.
Так оселилась наша пташечка на гілочках привітної ялинки, а ялівець годував її своїми ягодами.
Одного дня подув вітер, заморозив листя. Усі дерева стали сумні, втратили зелені листочки.
— Чи можу я заморозити листя всіх дерев? — спитав вітер Мороза, який володів землею.
— Ні,— сказав зимовий цар. — З дерев, які дали бідній пташині притулок, не можна листків струшувати.
І від того часу з ялини, сосни, ялівцю не опадає листя. Стоять вони вічнозеленими і влітку, і взимку, захищають птахів від негоди.
(273 слова)
Літературне читання, 4 клас. Аудіювання. І семестр.
«Чому хвойні дерева не скидають на зиму свого листя?»
(Легенда)
Дата _________________________________________________________
Прізвище ___________________________________________________
Тестові завдання
1. Де оселилася пташка?
а) На дубі;
б) на ялинці;
в) на березі.
2. До кого в першу чергу звернулася пташка?
а) До осики;
б) до клена;
в) до берези.
3. Хто годував пташку своїми ягодами?
а) Ялівець;
б) калина;
в) горобина.
4. На яких деревах вітер не заморозив листя?
а) Які мали гарні листочки;
б) не заморозив на жодному дереві;
в) які дали пташині притулок.
5. Чому пташка не полетіла у вирій?
________________________________________________________________________________________________________________
6. Які дерева проявили доброту? Як саме вони це зробили?
________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________
7. Яка головна думка легенди?
________________________________________________________________________________________________________
8. Добери до поданих слів антоніми
Радість_________________, праця ______________
9.Зробіть звуко буквений аналіз слова ялівець
________________________________________________________________________________________________________
10.Записати в алфавітному порядку слова Пташка,вітер, ягоди, дерева, ліс, ялина, гілочка, клен.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Самооцінювання
Завдання були дуже легкі |
Завдання були легкі |
Не знаю |
Необхідна була допомога |
|
|
|
|
Бланк оцінювання результатів діагностувальної роботи
Аудіювання
Очікувані результати навчання |
№ завдань |
||
Уважно слухає текст |
|
П |
|
С |
|
||
Д |
|
||
В |
|
||
Визначає основні події у творі |
1,2,3,4 |
П |
|
С |
|
||
Д |
|
||
В |
|
||
Установлює причиново-наслідкові зв’язки між подіями, вчинками персонажів та їхніми стосунками з іншими персонажами |
5,6
|
П |
|
С |
|
||
Д |
|
||
В |
|
||
Установлює відповідність між цитатами та їх авторами у прослуханому творі
|
7
|
П |
|
С |
|
||
Д |
|
||
В |
|
||
Визначає головну думку твору
|
8 |
П |
|
С |
|
||
Д |
|
||
В |
|