Прізвище, ім’я _______________________________________________________
Діагностувальна робота № 6
Робота з літературним твором
І. Прочитай текст.
Василь Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло»
Серед поля стоїть маленька хатина. Її побудували, щоб у негоду люди могли сховатися й пересидіти в теплі.
Одного разу серед літнього дня захмарило й пішов дощ. А в лісі в цей час було троє хлопців. Вони сховалися в хатинці й дивилися, як з неба ллє, мов з відра.
Коли це бачать: до хатини біжить ще один хлопчик. Незнайомий. Мабуть, з іншого села. Одежа на ньому була мокра, як хлющ. Він тремтів од холоду.
І ось перший із тих хлопців, які сиділи в сухому одязі, сказав:
— Як же ти змок на дощі! Мені жаль тебе...
Другий теж промовив красиві й жалісливі слова:
— Як страшно опинитися в зливу серед поля! Я співчуваю тобі...
А третій не сказав ні слова. Він мовчки зняв із себе сорочку й дав її змоклому хлопчикові. Той скинув мокру сорочку й одягнув суху.
Гарні не красиві слова. Гарні — красиві діла.
ІІ. ЗАВДАННЯ:
1. До якого жанру відноситься даний твір?
а) вірш
б) казка
в) оповідання
2. Обери правильне міркування. Головна думка твору:
а) Добре, що у лісі є хатина, де можна сховатись від дощу.
б) Людина красна не словами, а добрими ділами.
в) Потрібно соромити тих, хто не слідкує за прогнозом погоди.
3. Встанови послідовність подій у творі.
Хлопці сховались в хатинці у лісі і побачили, як до хатини прибіг ще один хлопчик.
Третій хлопець зняв з себе суху сорочку і дав її змоклому хлопчику.
Одного дня троє хлопців гуляли лісом і раптом пішов дощ.
Двоє хлопців поспівчували тому, хто змок на дощі.
4. Поміркуй та продовж думку.
Гарні – красиві діла, а не слова. Так говорять, коли ________________________
______________________________________________________________________________
5. Створи ілюстрації до тексту.
|
|
|
|
ОЦІНЮВАННЯ ВЧИТЕЛЕМ
МОВНО-ЛІТЕРАТУРНА ОСВІТНЯ ГАЛУЗЬ |
|||
№
|
Характеристика результатів навчання |
Завдання |
Сформовано (٧)/ Формується (-) |
1 |
Виявляє розуміння фактичного змісту сприйнятого на слух висловлювання, запитує про незрозуміле |
Під час пояснення (початок уроку) |
|
2 |
Виявляє розуміння змісту прочитаного тексту |
Завдання 1-5 |
|
3 |
Правильно визначає жанр твору (завдання закритого типу) |
Завдання 1 |
|
4 |
Розуміє фактичний зміст твору. Визначає головну думку твору (завдання закритого типу) |
Завдання 2 |
|
5 |
Розуміє фактичний зміст твору. Встановлює послідовність подій у творі (завдання закритого типу) |
Завдання 3 |
|
6 |
Продовжує речення з метою уточнення свого розуміння за фактичним змістом прочитаного (завдання відкритого типу) |
Завдання 4 |
|
7 |
Створює ілюстрації за фактичним змістом твору з метою уточнення свого розуміннят (завдання відкритого типу) |
Завдання 5 |
|
8 |
Пише розбірливо, перевіряє написане, добирає правильні орфограми, виправляє помилки |
Завдання 4 |
|
9 |
Контролює хід виконання навчальних завдань, оцінює результати кожного завдання та всієї роботи |
Завдання 1-5 |
|
Рекомендації вчителя __________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________________________