Діагностувальна робота. Уміння і навички мовленнєвої діяльності. 3 клас

Про матеріал
Діагностувальна робота для учнів 3 класу. Діагностика умінь та навичок мовленнєвої діяльності.
Перегляд файлу

Діагностувальна робота

Уміння і навички мовленнєвої діяльності

3 клас. Другий семестр

Олесь Гончар «Яблука на стовпцях»

Дядько Роман викохав садок. І в садку в нього справжні дива! На одній і гілцяблуко сніжно-біле. А на сусідній — золотаве або й зовсім червонощоке, як циганка. Визирають яблука з-поміж листя, сміються до сонця, наливаються, спіють.

І от настає час, коли дядько Роман виходить із двору з великим тугим вузлом. З чистої білої хустки випинається боками щось кругле. Польова доріжка Сіріє поміж стернями.

Дядько ступає, де менше пиляки, на хвильку зупиняється біля межового стовпчика і шугає рукою в загадковий свій вузол. З вузла з’являється яблуко. Та яке! Червонобоке, свіже, велике, просто мов сонце вранішнє.

Дядько, ніби милуючись, потримає його перед собою і кладе обережно на стовпчику. Так він іде собі і йде — і від яблук, що кладе на стовпчики, польова доріжка змінюється на очах. Сіра, буденна, в пилюці, вона стає зовсім іншою — лежить між стернями вже весела, празникова, вся наче засвітилася від тих яблук. Іде дядько Роман і вдає, що не помічає хлоп’ят, які, мов зайчата, причаїлися в бур’яні край дороги. Насправді ж він знає, що хлопчики-пастушки поблизу, що вони з хвилюванням ждуть — цілого півліта ждуть — цього незвичайного дня.

Біля одного стовпця дядько затримується трохи довше звичайного і, обернувшись, якийсь час дивиться на уквітчану яблуками дорогу. Ніби сам себе перевіряє: ну як воно в нього вийшло? І усмішка в нього добра, підбадьорлива. Та тільки він зникне за пагорбом, пастушки зриваються разом на ноги, щасливо мчать чимдуж від стовпця до стовпця і на льоту, як вершники, схапують яскраві дарунки, що для них так розкішно вродили на голих придорожніх стовпцях.

 

Обери і познач правильну відповідь на запитання до тексту «Яблука на стовпцях».

  1. Які дива в садку дядька Романа?

-         там восени цвіте яблунька

-         на одній гілці яблуко біле, а на сусідній — червоне

-    на яблуні ростуть яблука й груші

    2. Для чого дядько Роман виходить з двору з великим тугим вузлом?

-  віднести яблука на базар

-  віднести яблука своїм рідним і знайомим

 - розкласти яблука на стовпцях для сільської дітвори

 

  1. Як змінюється польова доріжка?

-         починає петляти

-         ніби вирівнюється, лягає дядькові під ноги

-         буденна, сіра,  вона стає веселою

  1. Чому пастушки причаїлися в бур'янах край дороги?

-         бояться, що дядько Роман їх побачить

-         чекають, що дядько Роман буде робити

-         чекають, коли можна буде поласувати яблуками

 

  1. Чому дядько Роман не роздає пастушкам яблука, а розкладає їх на межових стовпцях?

-         щоб трохи подражнити пастушків

-         щоб віддалити момент роздачі яблук

-         щоб насолодитися красою вирощених власноруч яблук й показати цю красу рідної природи дітям

  1. Як діти збирають яскраві дарунки на стовпцях?

-         мчать від стовпця до стовпця і на льоту схоплюють їх

-         обережно, з трепетом і повагою до дядькової праці

-         крадькома, щоб не помітив дядько Роман, хапають їx

 

  

docx
Додав(-ла)
Osadcha Valentina
Додано
7 березня
Переглядів
138
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку