Дата ________________ ПІ учня (учениці) _____________________________
Діагностувальна робота з мовними одиницями. Тема «Текст»
1. Текст – це
а). кілька речень;
б). речення, об’єднані метою, темою і розміщені послідовно;
в). слова, пов’язані за змістом і виражають закінчену думку.
2. Текст складається з таких частин:
а). заголовка, теми, плану;
б). абзаців;
в). зачину, основної частини, кінцівки.
3. За типом мовлення текст буває
а). науковий; художній, діловий;
б). опис, розповідь, міркування;
4. Тема тексту – це
а). те, про що (кого) повідомляється;
б). те, для чого автор пише твір.
5. Мета тексту – це
а). те, про що (кого) повідомляється;
б). те, для чого автор пише твір.
6. У тексті – розповіді
а). описується предмет, явище, подія;
б). про щось розповідається, повідомляється;
в). аналізується якась подія.
7. Добери до тексту заголовок.
Щедро світить ясне сонечко. Дихає тепленький вітерець. Дзюркочуть веселі струмочки.
Буйно цвітуть проліски. Дзвенить спів пташок. Дятел дзьобом стукає по корі дерев. Він
шукає черв’яків. Закувала зозуля. Гарно в лісі весною!
а). У лісі. б). Перші квіти. в). Пташиний спів.
8. Визнач тип тексту.
Сірий журавель – це великий птах. У нього високі ноги, довга шия, прямий великий
дзьоб, сіре пір’я. Це дуже красивий і гордий птах.
а). розповідь; б). опис; в). міркування.
9. Пронумеруй частини, щоб вийшов текст.
____ Якщо хочете побачити подруг разом, прокиньтесь вранці. Вони завжди нерозлучні.
____ Та ось вона побачила велику білосніжну Троянду. Квітка була така гарна, така
запашна! І краплинка сіла на неї.
____ Друзі разом гуляють. А вдень Троянда ховає Краплинку під свої пелюстки.
____ Жила собі маленька Краплинка. Літала в повітрі і думала, як їй знайти друга на землі.