Моніторингова контрольна робота у 4 класі за І семестр.

Про матеріал
Ця робота розроблена відповідно до компетентностей мовно-літературної освітньої галузі.
Перегляд файлу

Діагностувальна робота з української мови

4 клас

 

  1. Прочитай текст.

ПЕРСТЕНЬ НА МОРСЬКОМУ ДНІ

Одна дівч(е,и)нка загубила золотий перст(е,и)нь, який їй лишився (від)матусі. Саме тоді, коли хотіла вона набрати води (у)пригор(щ,шч)у, пустунка–х(в,ф)иля зняла перстень (з)руки. Бідолашна дівчинка крізь сл…зи почала благати хвилю пов(е,и)рнути їй перстень. Її плач почув старий мор(с,з)ький  їжак. Стало йому шкода малої. Шви(д,т)ко, мов камінчик, скотився на мор(с,з)ьке дно шукати персня. 

          Спочатку зазирав їжак у червон7е місто кораблів. У коралових листочках, наче в кімнатах, жили мешканці цього міста. Морський їжак розповів їм про дівчинку. Просив принести йому перстень, якщо він опинився в їхніх володіннях.

         Потім їжак відвідав країну губок. Мов різноколірні гнізда, лежали губки. Їжак і тут попросив пошукати золоту дрібничку милої дівчинки.

         Далі їжак забрів у країну, де жили морські анемони – напівтварини - напівквіти. Їм він теж сказав про загублений перстень. 

          Натрапив він і на землю морських павуків. Кожен павук носив на плечах невеличкий кіш. Тільки – но почули павуки, що дівчинка загубила перстень, одразу ж розповзлися його шукати. Їжак проплив ще й через розкішні передмістя морських зірок, а насамкінець зазирнув на батьківщину молюсків. Зачинившись по своїх хатках, молюски старанно виготовляли перли. Добрий їжак і молюсків попросив подивитися, може, перстень часом закотився до чиєїсь хатки чи майстерні.

           Строкатий світ на морському дні почав шукати пропажу.

           Корали обнишпорили все своє рожеве місто. Губки  вимили кожну заглибинку у своїх будиночках. Молюски обстежили  скриньки, де зберігалися перли. Морські губки теж шукали перстень. Та дарма. Коли вже всі втратили надію, одна маленька губка вгледіла щось блискуче в коші старого павука. Вона сказала йому ввічливо:

-         Зупиніться, прошу вас, здається, ви носите в коші загублену золоту річ.

Старий  павук розсміявся:

-         А   я   й   сам   її   шукаю.   Оце   сміхота,   я   ношу   її   на плечах, не  підозрюючи  про це.

Губка справді знайшла в коші перстень. Подякувавши старому павукові, помчала  до їжака. 

           А він миттю піднявся на берег, де сиділа  дівчинка. Обережно  поклав їжак перстень біля її руки на пісок. Він пірнув у морські глибини і зник. Дівчинка помітила свій перстень і схопила його. Вона й гадки не мала, що все це зробили для неї  добрі мешканці моря.                                                      

 

                                                                                                                   Десанка Максимович

  1. Спиши виділену частину тексту, вставляючи пропущені букви та розкриваючи дужки.

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________________________________________

  1. Яка тема твору?

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Яке речення висловлює головну думку казки?

А) Без допомоги морських мешканців дівчинка не знайшла б свого перстня. 

Б) Твоя допомога може зробити щасливим того, хто почувався нещасним. 

В) Гуртом завжди можна безкорисливо допомогти тому, хто цього потребує.

  1. З’єднай стрілочками персонажів твору та їхні дії в пошуках персня.

Морські глибини                         обнишпорили  все своє рожеве місто.             

Корали                                          обстежили всі скриньки.         

Молюски                                       вимили кожну  заглибинку  у своїх будинках                      

  1. Чому морський їжак вирішив допомогти дівчинці?

___________________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Установи відповідність. З’єднай стрілками.

Чекає, шукає, ідуть, плескають                                      2-га особа

Мрію, сумую, радимо, говоримо                                    3-тя особа

Везеш, майструєш, будуєте, працюєте                           1-ша особа

  1. Допиши слова за змістом казки.

 Спочатку зазирнув їжак у  ____________________  місто коралів; потім відвідав країну губок, схожих на _________________________________  гнізда; далі зустрівся з анемонами, подібними до  ____________________  квітів; на плечах у павуків були _____________  з тваринками; проплив їжак ще й через ___________________  передмістя морських зірок; на батьківщині молюсків було тихо, як у ______________________________________  лісі.

 

  1. Установи зв’язок слів у реченні за допомогою питань.

                              Дівчинка загубила золотий перстень.

(Хто?) _____________________________;

_______________ (що зробила ?)  __________________ ; _____________________(що?)______________________;

____________________(який?)_____________________.

  1.  Спиши речення. Постав слова, що в дужках, у правильній формі.

У коралових (листочок), наче в кімнатах, жили (мешканець) цього (місто).

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. Підкресли головні члени речення. Визнач, до якої частини мови належить кожне слово в реченні. Підпиши зверху над словом.

     Морський         їжак        розповів       їм          про         дівчинку.

     12. Провідміняй подане словосполучення.

Н.в.      рожеве місто                            

Р.в.  ____________________________           

Д.в. ____________________________       

Зн.в. ___________________________              

Ор.в. ___________________________            

М.в. ____________________________           

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Марканич Ольга
Додано
4 лютого
Переглядів
599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку