Діагностувальна робота з української мови

Про матеріал
Діагностувальна робота з української мови для учнів 3.класу ІІ семестр. Списування. Читання мовчки."Лелеченьки" За Петром Швецем, 274 слова.
Перегляд файлу

Списування. Читання мовчки

3 клас

Прізвище та ім'я учня ________________________________________

Швидкість читання (кількість слів за хвилину) _______

1.Прочитай уважно текст мовчки.

2. Виконай завдання, подані після тексту.

ЛЕЛЕЧЕНЬКИ

Юрко, сидячи на товстій гілляці шовковиці, дивиться на  зелені поля пшениці, на сизі схили. Але ось його погляд зупиняється на гнізді. Щороку тут оселяються довгоногі чорно-білі господарі.

Юрко щовесни чекає зустрічі з Ним і Нею. Він знає звички цих птахів, запам’ятав, що вони роблять уранці, в обід, увечері. Хлопчик любить дивитися, як вони плавно кружляють над полями чи непорушно стоять у своєму гнізді. Та найбільше в них турбот, коли з’являються лелеченята.

А цієї весни Юрко з особливим нетерпінням виглядав лелек. Хотів їм розповісти, що восени йде до першого класу. Уже тепер, навесні, отак поза городами, понад ставком бігає до сільської двоповерхової школи, спинається на носки, зазирає у великі вікна, бачить там чепурних школярів, які уважно слухають учителів.

А одного разу, коли в школі нікого не було, задивився через шибку в порожній клас. Там сонячні зайчики дрімали на партах, на чистій підлозі, біля вхідних дверей.

До хлопчика підійшов нечутно дід Улас, шкільний сторож. Юрко так злякався, що й слова не міг вимовити. Але той не сварився. Лише спитав:

— Учитися хочеш?

— Х-хочу!

Узявши за руку, дід Улас повів хлопчика по довгому шкільному коридору. Потім простягнув йому дзвоника. Юрко спершу боязко, а потім сміливіше задзвонив. Малиновий звук заповнив ущерть коридор, усі класи.

— Восени проведуть електродзвоник... — сказав сторож і погладив пальцями потемнілу мідь.

— А до нас лелеки прилетять незабаром! — похвалився хлопчик.

— Ти скучив за ними?

— Аякже.

— Значить, прилетять. Правда, цього року пізня весна, вони й забарилися.

Невдовзі була перша весняна гроза. Мигавиці так освітлювали бабусину хату, що видно було, як удень.

Юрко шаснув під ковдру, притулився до бабусі і стурбовано запитав:

— А якщо лелеки потраплять під грозу?

— Вони сховаються під якимось деревом.

— А коли кругом буде степ? — не вгавав Юрко.

— Тоді сховаються в якійсь долинці, у густій траві. Не хвилюйся все буде гаразд, - з цими словами бабуся поправила на онукові ковдру.

Юрко полегшено зітхнув і, вже заспокоєний, міцно заснув.

Уранці у вікно, вмите грозовою зливою, зазирає веселе сонце. Юрко поспішає надвір, босоніж біжить по росяній пшениці, бризками з дощової калюжі лякає курей і цуцика Пуфика, котрий дрімав собі побіля будки.

І раптом почув знайомі звуки. Глянув на гніздо й завмер: у ньому — Він і Вона.

— Лелеченьки! Де ж ви ховалися від грому? — спитав у птахів.

     Ті у відповідь заклацали довгими дзьобами, мабуть, вітаючись із Юрком.

За Петром Швецем, 274 слова

 

 

 

2.1. Якого віку був Юрко? (1б.)

А)  учнем початкових класів;      Б) дошкільням;       В) старшокласником.

2.2.  На якому дереві сидів Юрко й дивився на зелені поля пшениці? (1б.)

А) на березі; Б) на вербі; В) на шовковиці.

2.3. Ким був дід Улас? (1б.)

 А) учителем;

 Б) шкільним сторожем;

 В) охоронцем.

2.4.Чому цієї весни Юрко з особливим нетерпінням виглядав лелек? (1б.)

А) Юркові дуже подобаються лелеки;

Б) хотів  розповісти лелекам, що восени йде до першого класу;

В) хотів розповісти, що навесні пригріває сонечко.

2.5. Пронумеруй послідовність подій за порядком, викладеним у творі. Простав цифри в порожні клітинки. (5б.)

 

         Юрко щовесни чекає зустрічі з Ним і Нею. 

 

Юрко полегшено зітхнув і, вже заспокоєний, міцно заснув.

 

Щороку тут оселяються довгоногі чорно-білі господарі.

 

 Невдовзі була перша весняна гроза.

 

            Ті у відповідь заклацали довгими дзьобами, мабуть, вітаючись із Юрком.

 

2.6. Запропонуй інший заголовок до цього твору. Обгрунтуй свій вибір. (3б.)

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

3. Спиши виділений текст.

 

 

Бланк оцінювання

   

з/п

Результати навчання

 завдання

  •           Сформовано
  •           Формується

1

Володіє повноцінною навичкою  читання вголос і мовчки.

1

7- 11 б.

0-6 б.

2

Аналізує прочитаний текст, висловлює та обґрунтовує власне ставлення щодо прочитаного, формулює висновки

2.1- 2.6

8- 12 б.

0-6 б.

 

3

 

Пише розбірливо, дотримується граматичних і орфографічних норм, перевіряє і редагує написане

2.6, 3

8-12 б.

0-7 б.

 

 

 

docx
Додано
17 жовтня
Переглядів
866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку