Діагностувальна робота з української мови у 9 класі на тему “Словосполучення. Просте речення”
Варіант 1
Тестові завдання. Виберіть правильний варіант.
а) перестав розмовляти, ловити гав, чути всіх;
б) чекає годину, чув пісню, день весілля;
в) поміж берегами, дорогою ціною, кілька днів;
г) йду поруч, минає день, працював довго.
а) Скромна моя праця – то не пишна окраса.
б) Вечірня вулиця – наче дно ріки.
в) Весну славити – дівоче діло.
г) Яке то щастя – свій народ у світлі бачити!
а) Не люблю осінньої ночі.
б) Я йшов все далі й далі.
в) Темна хмара озвалася гучним громом.
г) Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх.
а) Мало прожити життя – треба його зрозуміти.
б) Потемніло, завітрило.
в) Осінь. І така тиха, така ласкава.
г) Дерев’яну підлогу довго поливали водою.
В ній чебреці, гречки, й пшениці, й овес напоєні теплом.
а) сурядний; б) підрядний; в) змішаний; г) безсполучниковий.
а) Гетьмани, гетьмани, якби-то ви встали.
б) Плач же, серце, плачте, очі.
в) Кобзарю, знаєш, нелегка наша доля.
г) Запалай, мій вогнику крилатий, полум’ям привітним.
а) Нарешті, з’явились дві машини.
б) На превелике диво, він не пручався.
в) Узагалі, підкова стала в горах коштовністю.
г) Кажуть, мудрість приходить з роками.
а) Нечуй-Левицький, один із найвидатніших прозаїків, у своїх критичних висловах закликав наслідувати сільську мову.
б) Біле простирадло пухнастого снігу вкривало все: землю, дерева, будівлю.
в) Життя – це можливість, дарована Богом.
г) Я все стерплю в жорстокім герці, аби лише, зберігши стиль, не пропустить удару в серце.
д) Чи можу я, крім ласки й доброти, вдихнуть вогонь?
1) обставина ; 2) додаток; 3) означення; 4) прикладка.
9. Запишіть речення, поставте розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір.
Я бреду серед високих кущів серед гіляк напоєних дощем.
Діагностувальна робота з української мови у 9 класі на тему “Словосполучення. Просте речення”
Варіант 2
Тестові завдання. Виберіть правильний варіант.
а) розмовляє по-французьки, в усному мовленні, трохи невдоволений;
б) за темним лісом, сумні очі, червоне сонце;
в) мої друзі, стіни кімнати, блідий від страху;
г) дев’ята година, твої слова, п’ятеро дітей.
а) Світ незбагненний здалеку і зблизька.
б) Малий чабанець повертався смерком додому.
в) Була ти наче лісова царівна.
г) Пам'ять наша глибокий чарівний колодязь.
а) Одноманітно постукували колеса.
б) Люблю тебе, моя столице.
в) Просто на південь миготіли вогники.
г) Ніч туманна.
а) Розходились з вокзалу не поспішаючи.
б) Сліз вже вилито чимало.
в) А там часом весніє.
г) Не вчи орла літати.
а) Вечірнє небо гори ліси бриніли як мембрана.
б) На високих горбах шуміли під вітром дуби липи клени.
в) Скрізь червоно на небі на узгір’ях і на горі.
г) І вже не один а безліч жайворонків оспівують небо.
а) Понад Дніпром козак іде може з вечорниць.
б) Вечірнє сонце дякую за день!
в) А що знайшли якого майстра?
г) Софія золота окраса Києва.
а) Був тоді, кажуть, кущик глоду.
б) Значить, ці промені рівні.
в) Ви, звичайно, знаєте мою сестру.
г) Я вже тоді, повірте, все продумав.
а) Схилились трави, приспані дощем.
б) Мені наснився жовтень – золота пора.
в) Долі-ворожки, тасуючи дні, до покупців горнулись.
г) Моя любов у вечорових зорях, у пелюстках троянди.
д) Чорнобривці, на відміну від багатьох інших квітів, не бояться легкого морозу.
1) обставина ; 2) додаток; 3) означення; 4) прикладка.
9. Запишіть речення, поставте розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір.
Втративши кордон державність народ завжди має можливість їх відновити.
Підсумкова контрольна робота
Варіант 3
Тестові завдання. Виберіть правильний варіант.
а) говорити впевнено, славне місто, блідий від страху;
б) втішився побаченим, один з нас, почуття тривоги;
в) мої друзі, стіни храму, троє друзів;
г) п’ята година, твій голос, вивчи правила.
а) Я співець степів широких.
б) Дуб був гіллястий, міцний.
в) Добрі діти це потіха.
г) Світ сухий і прагматичний.
а) Руїни, попіл, згарища, пустка, розбомблені міста.
б) Ніч тиха, беззоряна.
в) Зима відступила.
г) Він мій друг.
а) Чесне діло роби сміло.
б) Тихо і ясно над лісовим озером.
в) Глибока осінь.
г) А ось ліси, покриті димом.
а) На липах з’явилося свіже молоде пахуче листя.
б) Прийде пісня шумовита рвучка голосна.
в) Якісь солодкі любі спогади колисали мене.
г) Одшуміли перші весняні грози.
а) Живи Україно живи для краси.
б) Україно моя я для тебе на світі живу.
в) Глянь оком щирим о Божий Сину.
г) З-за моря припливла сюди кохана чарівнице?
а) До речі, я, звичайно, де в чому згоден.
б) Я вже тоді, повірте, усе це обміркував.
в) Може, ще раз хоч крізь сон побачу.
г) Швидко ми з ним розстались, на жаль, інша путь вела мене у даль.
а) Томилась вільха, безсильно опустивши крила.
б) Нікого тут нема, окрім мене й господині.
в) Сніг, здається, падає на серце прямо.
г) Воїни збилися докупи, збентежені й злі.
д) І Оксану, мою зорю, мою добру долю, що день Божий умивали.
1) обставина ; 2) додаток; 3) означення; 4) прикладка.
9. Запишіть речення, поставте розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір.
Вона почула нарешті його голос невиразний і далекий.
Підсумкова контрольна робота
Варіант 4
Тестові завдання. Виберіть правильний варіант.
а) здатний на подвиг, давно відомий, довго спав;
б) найвище заліз, дуже скрутно, працюючи в саду;
в) готовий відповідати, загадково говорив, його дума;
г) лігши на диван, пригорнув її, багаті душею.
а) Я нерозлучний з рідною землею.
б) Злі діти гризота батьків.
в) Три на три дев’ять.
г) Горіти-бо то вічний твій приділ.
а) Люблю тебе, моя столице.
б) Рання весна холодна.
в) Морозяна різдвяна ніч.
г) Моє життя втрачає сенс.
а) Над обрієм сонце звелося.
б) У нас проханих не люблять.
в) Слався, моя рідна земле.
г) Докію Петрівну пересмикнуло.
а) Річка синіє, зітхає, сміється.
б) Це добре – шпарко, молодо, азартно щомиті прямувати до мети.
в) Легка, біла, прозора постать.
г) Рівними-рівними рядами стоять розлогі яблуні, груші, вишні.
а) Дні спливають мов весняні води.
б) Моя пісня наче птах летить.
в) Люди будьте милосердні.
г) Ти скажи йому всю правду.
а) Кажуть що правда переможе.
б) Люди кажуть про них лише добре.
в) Добрий сусід кажуть краще родини.
г) Скажуть а потім думають.
а) Над берегом послався невеликий луг, густо засвічений ромашкою.
б) І от тепер, ставши начальником, він раптом заспівав отакої.
в) Учора згадав батьків і Катрю.
г) Крім вогневої Брянського, він побачив медпункт.
д) Синоніми, тобто близькі за значенням слова, використовують не лише в літературі.
1) обставина ; 2) додаток; 3) означення; 4) прикладка.
9. Запишіть речення, поставте розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір.
Усе чекає дива спілі краплі рос земля і місяць вишні і тополі.