Діагностувальна робота з української мови у 9 класі на тему “Словосполучення. Просте речення”

Про матеріал
Діагностувальна робота з української мови у 9 класі на тему “Словосполучення. Просте речення”. Розробка містить тестові й письмові завдання.
Перегляд файлу

Діагностувальна робота з української мови у 9 класі на тему “Словосполучення. Просте речення”

 

Варіант 1

 

Тестові завдання. Виберіть правильний варіант.

 

  1.         У котрому рядку всі сполучення слів – словосполучення

а) перестав розмовляти, ловити гав, чути всіх;

б) чекає годину, чув пісню, день весілля;

в) поміж берегами, дорогою ціною, кілька днів;

г) йду поруч, минає день, працював довго.

 

  1.         Пунктуаційну помилку допущено у реченні

а) Скромна моя праця – то не пишна окраса.

б) Вечірня вулиця – наче дно ріки.

в) Весну славити – дівоче діло.

г) Яке то щастя – свій народ у світлі бачити!

 

  1.         Виділіть односкладне речення

а) Не люблю осінньої ночі.

б) Я йшов все далі й далі.

в) Темна хмара озвалася гучним громом.

г) Поклала мати коло хати маленьких діточок своїх.

 

  1.         Укажіть неозначено-особове речення

а) Мало прожити життя – треба його зрозуміти.

б) Потемніло, завітрило.

в) Осінь. І така тиха, така ласкава.

г) Дерев’яну підлогу довго поливали водою.

 

  1.         Який  спосіб зв’язку між підметами в поданому реченні?

В ній чебреці, гречки, й пшениці, й овес напоєні теплом.

 

а) сурядний;   б) підрядний;   в) змішаний;   г) безсполучниковий.

 

 

  1.         Виділіть речення з поширеним звертанням

а) Гетьмани, гетьмани, якби-то ви встали.

б) Плач же, серце, плачте, очі.

в) Кобзарю, знаєш, нелегка наша доля.

г) Запалай, мій вогнику крилатий, полум’ям привітним.

 

  1.         Виділіть речення, у якому вставне слово вказує на порядок думок, зв'язок між ними

а) Нарешті, з’явились дві машини.

б) На превелике диво, він не пручався.

в) Узагалі, підкова стала в горах коштовністю.

г) Кажуть, мудрість приходить з роками.

 

  1.         Увідповідніть відокремлені члени з прикладами

а) Нечуй-Левицький, один із найвидатніших прозаїків, у своїх критичних висловах закликав наслідувати сільську мову.

б) Біле простирадло пухнастого снігу вкривало все: землю, дерева, будівлю.

в) Життя – це можливість, дарована Богом.

г) Я все стерплю в жорстокім герці, аби лише, зберігши стиль, не пропустить удару в серце.

д) Чи можу я, крім ласки й доброти, вдихнуть вогонь?

 

1) обставина ;   2) додаток;   3) означення;   4) прикладка.

 

9. Запишіть речення, поставте розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір.

 

Я бреду серед високих кущів серед гіляк напоєних дощем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Діагностувальна робота з української мови у 9 класі на тему “Словосполучення. Просте речення”

 

 

Варіант 2

 

Тестові завдання. Виберіть правильний варіант.

 

  1. У котрому рядку в усіх словосполученнях однаковий спосіб зв’язку (узгодження)?

а) розмовляє по-французьки, в усному мовленні, трохи невдоволений;

б) за темним лісом, сумні очі, червоне сонце;

в) мої друзі, стіни кімнати, блідий від страху;

г) дев’ята година, твої слова, п’ятеро дітей.

 

  1.         Тире між підметом і присудком треба поставити

а) Світ незбагненний здалеку і зблизька.

б) Малий чабанець повертався смерком додому.

в) Була ти наче лісова царівна.

г) Пам'ять наша глибокий чарівний колодязь.

 

  1.         Виділіть односкладне речення

а) Одноманітно постукували колеса.

б) Люблю тебе, моя столице.

в) Просто на південь миготіли вогники.

г) Ніч туманна.

 

  1.         Укажіть узагальнено-особове речення

а) Розходились з вокзалу не поспішаючи.

б) Сліз вже вилито чимало.

в) А там часом весніє.

г) Не вчи орла літати.

 

 

 

 

 

  1.         Виділіть речення з узагальню вальним словом (розділові знаки відсутні)

а) Вечірнє небо гори ліси бриніли як мембрана.

б) На високих горбах шуміли під вітром дуби липи клени.

в) Скрізь червоно на небі на узгір’ях і на горі.

г) І вже не один а безліч жайворонків оспівують небо.

  1. Виділіть речення з звертання (розділові знаки відсутні)

а) Понад Дніпром козак іде може з вечорниць.

б) Вечірнє сонце дякую за день!

в) А що знайшли якого майстра?

г) Софія золота окраса Києва.

 

  1.         Виділіть речення, у якому вставне слово вказує на джерело думки

а) Був тоді, кажуть, кущик глоду.

б) Значить, ці промені рівні.

в) Ви, звичайно, знаєте мою сестру.

г) Я вже тоді, повірте, все продумав.

  1.         Увідповідніть відокремлені члени з прикладами

а) Схилились трави, приспані дощем.

б) Мені наснився жовтень – золота пора.

в) Долі-ворожки, тасуючи дні, до покупців горнулись.

г) Моя любов у вечорових зорях, у пелюстках троянди.

д) Чорнобривці,  на відміну від багатьох інших квітів, не бояться легкого морозу.

 

1) обставина ;   2) додаток;   3) означення;   4) прикладка.

 

 

9. Запишіть речення, поставте розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір.

 

Втративши кордон державність народ завжди має можливість їх відновити.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумкова контрольна робота

 

Варіант 3

 

Тестові завдання. Виберіть правильний варіант.

 

  1. У котрому рядку в  усіх  словосполученнях однаковий спосіб зв’язку (керування)?

а) говорити впевнено, славне місто, блідий від страху;

б) втішився побаченим, один з нас, почуття тривоги;

в) мої друзі, стіни храму, троє друзів;

г) п’ята година, твій голос, вивчи правила.

 

  1. Тире між підметом і присудком треба поставити

а) Я співець степів широких.

б) Дуб був гіллястий, міцний.

в) Добрі діти це потіха.

г) Світ сухий і прагматичний.

 

  1.         Виділіть односкладне речення

а) Руїни, попіл, згарища, пустка, розбомблені міста.

б) Ніч тиха, беззоряна.

в) Зима відступила.

г) Він мій друг.

 

  1.         Укажіть безособове речення

а) Чесне діло роби сміло.

б) Тихо і ясно над лісовим озером.

в) Глибока осінь.

г) А ось ліси, покриті димом.

 

  1.         Виділіть речення з неоднорідними означеннями (розділові знаки відсутні)

а) На липах з’явилося свіже молоде пахуче листя.

б) Прийде пісня шумовита рвучка голосна.

в) Якісь солодкі любі спогади колисали мене.

г) Одшуміли перші весняні грози.

  1.         Виділіть речення з непоширеним звертанням (розділові знаки відсутні)

а) Живи Україно живи для краси.

б) Україно моя я для тебе на світі живу.

в) Глянь оком щирим о Божий Сину.

г) З-за моря припливла сюди кохана чарівнице?

 

  1.         Виділіть речення, у якому вставне слово виражає емоції мовця

а) До речі, я, звичайно, де в чому згоден.

б) Я вже тоді, повірте, усе це обміркував.

в) Може, ще раз хоч крізь сон побачу.

г) Швидко ми з ним розстались, на жаль, інша путь вела мене у даль.

 

  1.         Увідповідніть відокремлені члени з прикладами

а) Томилась вільха, безсильно опустивши крила.

б) Нікого тут нема, окрім мене й господині.

в) Сніг, здається, падає на серце прямо.

г) Воїни збилися докупи, збентежені й злі.

д) І Оксану, мою зорю, мою добру долю, що день Божий умивали.

 

 

1) обставина ;   2) додаток;   3) означення;   4) прикладка.

 

 

9. Запишіть речення, поставте розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір.

 

Вона почула нарешті його голос невиразний і далекий.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумкова контрольна робота

 

Варіант 4

 

Тестові завдання. Виберіть правильний варіант.

 

  1. У котрому рядку в усіх словосполученнях  однаковий спосіб зв’язку (прилягання)?

а) здатний на подвиг, давно відомий, довго спав;

б) найвище заліз, дуже скрутно, працюючи в саду;

в) готовий відповідати, загадково говорив, його дума;

г) лігши на диван, пригорнув її, багаті душею.

 

  1.                     Тире між підметом і присудком треба поставити, крім

а) Я нерозлучний з рідною землею.

б) Злі діти гризота батьків.

в) Три на три дев’ять.

г) Горіти-бо то вічний твій приділ.

 

  1.                     Виділіть двоскладне речення

а) Люблю тебе, моя столице.

б) Рання весна холодна.

в) Морозяна різдвяна ніч.

г) Моє життя втрачає сенс.

 

  1.                     Укажіть означено-особове речення

а) Над обрієм сонце звелося.

б) У нас проханих не люблять.

в) Слався, моя рідна земле.

г) Докію Петрівну пересмикнуло.

 

  1.                     Виділіть речення з однорідними обставинами

а) Річка синіє, зітхає, сміється.

б) Це добре – шпарко, молодо, азартно щомиті прямувати до мети.

в) Легка, біла, прозора постать.

г) Рівними-рівними рядами стоять розлогі яблуні, груші, вишні.

  1.                     Виділіть речення зі звертанням (розділові знаки відсутні)

а) Дні спливають мов весняні води.

б) Моя пісня наче птах летить.

в) Люди будьте милосердні.

г) Ти скажи йому всю правду.

 

  1.                     Виділіть речення із вставним словом (розділові знаки відсутні)

а) Кажуть що правда переможе.

б) Люди кажуть про них лише добре.

в) Добрий сусід кажуть краще родини.

г) Скажуть а потім думають.

 

  1.                     Увідповідніть відокремлені члени з прикладами

а) Над берегом послався невеликий луг, густо засвічений ромашкою.

б) І от тепер, ставши начальником, він раптом заспівав отакої.

в) Учора згадав батьків і Катрю.

г) Крім вогневої Брянського, він побачив медпункт.

д) Синоніми, тобто близькі за значенням слова, використовують не лише в літературі.

 

 

1) обставина ;   2) додаток;   3) означення;   4) прикладка.

 

 

9. Запишіть речення, поставте розділові знаки. Зробіть синтаксичний розбір.

 

Усе чекає дива спілі краплі рос земля і місяць вишні і тополі.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
11 жовтня
Переглядів
433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку