Діагностувальна робота з української мови "Відомості з синтаксису й пунктуації. Словосполучення. Речення, його граматична основа"

Про матеріал
Діагностувальна робота з української мови з розділу: "Відомості з синтаксису й пунктуації . Словосполучення. Речення, його граматична основа". Завдання дібрані відповідно до знань п'ятикласників.
Перегляд файлу

Діагностувальна робота 5 клас

Відомості з синтаксису й   пунктуації . Словосполучення. Речення, його граматична основа

Виконати тестові завдання 1-18, обравши 1 правильну, на вашу думку, відповідь ( кожна правильна відповідь – 0,5 б.)

1. Словосполучення – це

а) два або більше слів, одне з яких головне, а інше – залежне;

б) це кілька слів;

в) це два слова.

2. Яке з поданих поєднань слів є словосполученням?

а) земля і небо;        б) після уроків;

в) настала весна;    г) вірна дружба

3. Не є словосполученням:

а) святковий день;                б)настав ранок;                           в)дружити віддано

4. Граматична основа речення – це:

а) підмет і додаток;              б) підмет і присудок                    в) присудок і обставина

5. У реченні:  «Мовчанка гнів гасить.»  підметом є слово:

а) мовчанка;              б) гнів                       в)гасить.

6. Присудком у реченні: «Останні квіти під вікном засипав перший сніг.»  є слово:

а)останні;                      б) засипав;                              в) сніг.

7. Двоскладним називається речення, граматична основа якого складається:

а) з підмета і присудка;                        б) тільки з підмета;                             в) тільки з присудка.

8. За метою висловлювання речення поділяються на:

 а) двоскладні, односкладні, розповідні;

 б) розповідні, питальні, спонукальні;

 в) окличні, неокличні, питальні.

9. Складне речення має:

а) одну граматичну основу;                б) не має жодної;                в) дві і більше граматичних основ.

10. Крапку ставимо в кінці речення:

а) розповідного окличного;

б) розповідного неокличного;

в) спонукального окличного.

11. Слова в словосполученні пов'язані:

а) інтонацією;                  б) за змістом і граматично                           в) за допомогою закінчень

12. Яке з поданих поєднань слів є словосполучення

а) біля школи;                  б)сонячний день;              в)квіти і трави

13. Не є словосполученням:

а) товариш поділився;                            б)співати пісню;               в) упевнено говорити.

14. У реченні: «Сонце промені на землю посила» підметом є слово:

а) сонце;                                 б)промені;                                 в) землю.

15. Присудком у реченні: «Усяка пташка своє гніздо знає» є слово:

а) знає;                               б)пташка;                                 в)гніздо.

16. За емоційним забарвленням речення поділяються на:

а) розповідні й питальні;                б) двоскладні й односкладні;                 в) окличні й неокличні.

17. Знак оклику ставимо в кінці речення:

а) розповідного неокличного;          б) питального неокличного;       в) спонукального окличного.

18. За структурою граматичної основи речення поділяються на:

     а)односкладні  та  двоскладні ;       б)однокомпонентні  та  багатокомпонентні ;

     в)односкладові  та  багатоскладові.

Виконати тестові завдання 19-21. Кожне правильно виконане завдання – 1 б.

19. Утворити з поданих слів словосполучення, записати їх, позначити головне та залежне слово:

(Золотий) осені;  (перший) ластівка;  на високій (береза); знати (історія);  любити (Україна);  розкинутися в (долина);  кінець (день);  пригостити (цукерка). 

20. Записати речення. Визначити і підкреслити в них граматичні основи

Тече вода з-під явора

Яром на долину.

Пишається над водою

Червона калина  (Т. Шевченко)

21. Виконати завдання на відповідність.   Визначити вид речення за метою висловлювання.

1. В українських піснях барвінок є  символом молодості                            А. Спонукальне.

2. Хто боком спить, а лежачи їсть?                                                                Б. Розповідне

3. Вивчайте, любіть рідну мову.                                                                       В. Питальне

 

 

Відповіді:

1.  А                                              10. Б                                      19. Золотої осені, перша ластівка, на високій                    

2.  Г                                               11. Б                                             березі, знати історію, любити Україну,

3.  Б                                               12. Б                                             розкинутися в долині, кінець дня,

4. Б                                                13. А                                             пригостити цукеркою.

5. А                                                14. А                                      20. Вода(підмет), тече(присудок);

6. Б                                                15. А                                             Калина (підмет), пишається(присудок).            

7. А                                                16. В                                      21. 1 – Б;

8. Б                                                17. В                                             2 – В;

9. В                                                18. А                                             3 – А.

docx
Додано
5 січня
Переглядів
1096
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку