Діагностувальна робота 5 клас
Відомості з синтаксису й пунктуації . Словосполучення. Речення, його граматична основа
Виконати тестові завдання 1-18, обравши 1 правильну, на вашу думку, відповідь ( кожна правильна відповідь – 0,5 б.)
1. Словосполучення – це
а) два або більше слів, одне з яких головне, а інше – залежне;
б) це кілька слів;
в) це два слова.
2. Яке з поданих поєднань слів є словосполученням?
а) земля і небо; б) після уроків;
в) настала весна; г) вірна дружба
3. Не є словосполученням:
а) святковий день; б)настав ранок; в)дружити віддано
4. Граматична основа речення – це:
а) підмет і додаток; б) підмет і присудок в) присудок і обставина
5. У реченні: «Мовчанка гнів гасить.» підметом є слово:
а) мовчанка; б) гнів в)гасить.
6. Присудком у реченні: «Останні квіти під вікном засипав перший сніг.» є слово:
а)останні; б) засипав; в) сніг.
7. Двоскладним називається речення, граматична основа якого складається:
а) з підмета і присудка; б) тільки з підмета; в) тільки з присудка.
8. За метою висловлювання речення поділяються на:
а) двоскладні, односкладні, розповідні;
б) розповідні, питальні, спонукальні;
в) окличні, неокличні, питальні.
9. Складне речення має:
а) одну граматичну основу; б) не має жодної; в) дві і більше граматичних основ.
10. Крапку ставимо в кінці речення:
а) розповідного окличного;
б) розповідного неокличного;
в) спонукального окличного.
11. Слова в словосполученні пов'язані:
а) інтонацією; б) за змістом і граматично в) за допомогою закінчень
12. Яке з поданих поєднань слів є словосполучення
а) біля школи; б)сонячний день; в)квіти і трави
13. Не є словосполученням:
а) товариш поділився; б)співати пісню; в) упевнено говорити.
14. У реченні: «Сонце промені на землю посила» підметом є слово:
а) сонце; б)промені; в) землю.
15. Присудком у реченні: «Усяка пташка своє гніздо знає» є слово:
а) знає; б)пташка; в)гніздо.
16. За емоційним забарвленням речення поділяються на:
а) розповідні й питальні; б) двоскладні й односкладні; в) окличні й неокличні.
17. Знак оклику ставимо в кінці речення:
а) розповідного неокличного; б) питального неокличного; в) спонукального окличного.
18. За структурою граматичної основи речення поділяються на:
а)односкладні та двоскладні ; б)однокомпонентні та багатокомпонентні ;
в)односкладові та багатоскладові.
Виконати тестові завдання 19-21. Кожне правильно виконане завдання – 1 б.
19. Утворити з поданих слів словосполучення, записати їх, позначити головне та залежне слово:
(Золотий) осені; (перший) ластівка; на високій (береза); знати (історія); любити (Україна); розкинутися в (долина); кінець (день); пригостити (цукерка).
20. Записати речення. Визначити і підкреслити в них граматичні основи
Тече вода з-під явора
Яром на долину.
Пишається над водою
Червона калина (Т. Шевченко)
21. Виконати завдання на відповідність. Визначити вид речення за метою висловлювання.
1. В українських піснях барвінок є символом молодості А. Спонукальне.
2. Хто боком спить, а лежачи їсть? Б. Розповідне
3. Вивчайте, любіть рідну мову. В. Питальне
Відповіді:
1. А 10. Б 19. Золотої осені, перша ластівка, на високій
2. Г 11. Б березі, знати історію, любити Україну,
3. Б 12. Б розкинутися в долині, кінець дня,
4. Б 13. А пригостити цукеркою.
5. А 14. А 20. Вода(підмет), тече(присудок);
6. Б 15. А Калина (підмет), пишається(присудок).
7. А 16. В 21. 1 – Б;
8. Б 17. В 2 – В;
9. В 18. А 3 – А.