За І семестр
4 клас
Слова легковажний, пустий, нерозсудливий – це
А антоніми
Б синоніми
В слова, що звучать і пишуться однаково
Чи легко було виконувати це завдання? Так Ні
А дорогий, доріжка, подорожчати
Б білок, білочка, білизна
В підсніжник, сніговий, сніжинка
Чи легко було виконувати це завдання? Так Ні
ДОБРЕ СЛОВО
Була собі дівчинка Оля.
Коли їй виповнилося п’ять рочків, вона занедужала. Простудилась і злягла. Кашляла й танула на очах.
До нещасної дівчинки стали приходити родичі — Олині тітки, дядьки, бабусі, дідусі. Кожен приносив що-небудь смачне й поживне: липовий мед і солодке масло, свіжі лісові ягоди та горіхи, перепелині яєчка та бульйон з курячого крильця. Кожен казав: «Треба добре харчуватися, треба дихати свіжим повітрям — і недуга втече в глухі ліси й на болота».
Оля їла медові щільники й солодке масло, лісові ягоди та горіхи, перепелині яєчка та бульйон з курячого крильця. Та нічого не помагало. Дівчинка вже ледве підводилася з постелі.
Якось біля її ліжечка зібралися всі родичі. Дев’яностолітній дідусь Панас і каже:
— Чогось їй ще не вистачає. А чого — і сам не збагну.
Коли це відчиняються двері — і до хати заходить столітня прабабуся Надія. Про неї забули родичі, уже багато років сиділа прабабуся Надія дома, нікуди не ходила й ніде не бувала. Та як почула, що занедужала правнучка, одважилася перевідати.
Підійшла до ліжечка хворої, сіла на стільчик, узяла Олину ручку у свою зморщену руку й каже:
— Немає в мене ні щільників медових, ні масла солодкого, ні свіжих лісових ягід і горіхів, ні яєчок перепелиних, ні курячого крильця. Стара я стала, нічого не бачу. Принесла я тобі, мила моя правнучко, один-однісінький подарунок — щире бажання. Одне бажання лишилося в мене в серці — аби ти, моя квіточко, видужала й знову раділа ясному сонечку.
Така могутня сила любові була в цьому доброму слові, що маленьке Олине сердечко забилося частіше, щічки стали рум’яні, в очах спалахнули радісні вогники.
— Ось чого не вистачало, — сказав дід Панас. — Доброго слова.
За Василем Сухомлинським
Яке бажання лишилося в серці прабабусі?
А щоб дівчинка видужала
Б принести смаколиків правнучці
В подарувати нові іграшки
Чи легко було виконувати це завдання? Так Ні
Олі стало краще, тому що ______________________________
____________________________________________________
Чи легко було виконувати це завдання? Так Ні
6. Опиши, якою, на твою думку, була прабабуся Надія.
__________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________
Чи легко було виконувати це завдання? Так Ні
7. Установи послідовність подій.
Відвідування і гостинці.
Щире бажання.
Оленка занедужала.
Прихід прабабусі Надії.
Не вистачало доброго слова.
Нічого дівчинці не допомагало.
Чи легко було виконувати це завдання? Так Ні
8. З’єднай фразеологізми з виразами.
Розбити глека засинати
Клювати носом посваритися
Замилювати очі обманювати
Чи легко було виконувати це завдання? Так Ні
9. Іменники, подані в дужках, постав у потрібній формі. Визнач їхній відмінок, познач корінь і закінчення.
Біля теплої (піч), на теплій (піч), намело багато (сніг), тримати в (рука).
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи легко було виконувати це завдання? Так Ні
10. Спиши текст, постав іменники в потрібному відмінку.
Ранньої (зима), коли тільки випаде сніг, залягають у лігва ведмеді. Старанно й уміло в лісовій (гущавина) лаштують вони ці зимові (барлога). М’якою запашною (хвоя), корою молодих (ялинка), сухим лісовим (мох) ведмеді вистилають своє житло.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Чи легко було виконувати це завдання? Так Ні
Коментар вчителя
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________