Діагностувальна робота з теми «Поетичний образ природи»
для учнів 5 класу
____________________________________________________________
І варіант
1. Яка тема вірша «Задзвени із глибини» питання 1-8 по 0,5 б
А) природа і кохання б) природа в) весна
2. Кому передає привіт ліричний герой у поезії «Задзвени із глибини…»
А) ромашці Б) троянді В) проліску
3. Знайдіть відповідність до вислову «Линь все далі й далі»
А)пісенька б) пташка в) печаль
4. Пісенька троянду привітай - це
А) Символ Б) Епітет В)Метафора
5. Визначте, з якого твору подано рядки:
«…В нього дрібному дзьобу
Є для добрих на журбу
Добрі ліки. Годі сліз »
А) пісня Ельфа Б) «Задзвени із глибини» Г) «Світ бачити є невимовно мило»
6. Ліричний герой вірша «Моє серце в верховині» -
А) образ бідняка Б)образ лицаря В) образ патріота
7. Всі епітети в рядку …
А) буйні ріки, тінявії гори, темні звори
Б) сині гори, серце в верховині, мрія лине
В) білії сніги, соколом буя, прощавайте
8. Метафори в рядку
А) дума соколом буя Б) хоч іду я на чужину В) честі й слави батьківщино
9. Установіть відповідність між поетом і країною, де він народився (1 б)
|
А)Англія |
|
Б)Шотландія |
|
В) Німеччина |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
10. Установіть відповідність між автором і його поезією. (1 б)
|
А) Пісня про ельфа |
|
Б) «Моє серце в верховині» |
|
В) «Задзвени із глибини» |
|
Г) «Світ бачити є невимовно мило» |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
11. Назвіть термін, визначенням якого є: (1,5 б)
опис природи, який допомагає уявити місце події, відображає почуття, душевний стан автора або авторки, героїв або героїнь…. ________________________________________________________________________
12. Назвіть термін, визначенням якого є: (1,5 б)
Художнє означення, яке допомагає читачеві яскравіше уявити предмети та явища, які описано, краще відчути душевний стан автора (або авторки)… ________________________________________________________________________
13. Дайте розгорнуту відповідь на одне із питань (обсяг не менше 5 речень)
А) Які основні ідеї містяться у віршах Г.Гейне, Й. Гете, Дж. Кітса, Р. Бернса
Б) Опишіть свої враження і почуття, коли ви читаєте поезії Г.Гейне, Й. Гете, Дж. Кітса, Р. Бернса (3 б)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Діагностична робота з теми «Поетичний образ природи»
для учнів 5 класу
____________________________________________________________
ІІ варіант
1. Основна думка вірша «Задзвени із глибини» питання 1-8 по 0,5 б
А) милування красою природи
Б) оспівування краси троянди
В) печальне кохання, бажання привітати кохану
2. Про яку пору року йдеться в поезії Г.Гейне «Задзвени із глибини…»?
А) про осінь Б) про літо В) про весну
3. Кого в поезії «Задзвени із глибини» має привітати пісенька весни?
А)печаль б)сад В) даль Г) троянду
4. Вираз «В корінні спить новий розмай» - це
А)епітет Б) метафора В) антитеза
5. Визначте, з якого твору подано рядки: «Там, де віти заплелись, у яскравих пелюстках тріпотить маленький птах…»
А) пісня Ельфа Б) «Задзвени із глибини» Г) «Світ бачити є невимовно мило»
6. Ідея вірша «Моє серце в верховині» -
А) зв’язок людини з природою Б) зв’язок людини з батьківщиною
В) зв’язок людини з природою і батьківщиною
7. Всі епітети в рядку…
А) сині гори, серце в верховині, мрія лине
Б) буйні ріки, тінявії гори, темні звори
В) білії сніги, соколом буя, прощавайте
8. Визначте метафору.
А) дума соколом буя Б) хоч іду я на чужину В) честі й слави батьківщино
9. Установіть відповідність між поетом і країною, де він народився (1 б)
|
А)Англія |
|
Б)Шотландія |
|
В) Німеччина |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
|
А) «Моє серце в верховині» |
|
Б) Пісня про ельфа |
|
В) «Світ бачити є невимовно мило» |
|
Г) «Задзвени із глибини» |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
вживання слова або вислову в переносному значенні за подібністю ________________________________________________________________________
різке протиставлення художніх образів, що формує сюжет, виявляє ідею твору, робить його художньо яскравішим ________________________________________________________________________
13. Дайте розгорнуту відповідь на одне із питань (обсяг не менше 5 речень)
А) Які основні ідеї містяться у віршах Г.Гейне, Й. Гете, Дж. Кітса, Р. Бернса
Б) Опишіть свої враження і почуття, коли ви читаєте Г.Гейне, Й. Гете, Дж. Кітса, Р. Бернса (3 б)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________